پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | حریم کنارصندل با توجه به زیست مردم تصویب می‌شود

رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی خبر داد:

حریم کنارصندل با توجه به زیست مردم تصویب می‌شود





حریم کنارصندل با توجه به زیست مردم تصویب می‌شود

۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۰۳

رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری کشور در حاشیۀ مراسم رونمایی از ماکت نقش برجسته محوطۀ باستانی کنارصندل جیرفت گفت: «کاوش در بسیاری از محوطه‌های باستانی بزرگ کشور همچون شهر سوخته، جیرفت و شوش عملا متوقف است که سال آینده با جذب اعتبارات پژوهشی فعالیت‌های باستان‌شناسی، حفاظت و مرمت در این محوطه‌ها را دوباره آغاز می‌کنیم».

به گزارش پیام ما به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان مصطفی ده‌پهلوان اظهار کرد: «اعتبارات پژوهشی حوزۀ میراث‌فرهنگی و گردشگری بیشتر در خود استان‌ها متمرکز است اما برای سال آینده در مکاتباتی که با سازمان برنامه و بودجه داشتیم تلاش می‌کنیم بتوانیم اعتبار قابل توجهی را برای کاوش محوطه‌های کلان کشور جذب کنیم».
او در ادامه افزود: «۲ ماه پیش، سیدمنصور سیدسجادی باستان‌شناس برجستۀ کشور با مجوز پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری به منطقه اعزام شد که فعالیت‌های باستان‌شناسی کنارصندل را پس از وقفه‌ای ۱۶ ساله از سر بگیرند».

ده‌پهلوان اضافه کرد: «امیدواریم حامی معنوی، حقوقی و در سال آینده حامی مالی کاوش‌ها و ساماندهی‌های کنار صندل باشیم».
او ادامه داد: «موضوعات و مشکلاتی که احصا شد بخشی به تصویب رساندن عرصه و حریم محوطه‌های مهم شهر قدیم جیرفت است که مسائل حقوقی و اداری آن را در صورتی امکان‌پذیر باشد مورد پیگیری قرار داد».
رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی افزود: «در تصویب عرصه و حریم مجموعۀ کنار صندل سعی می‌کنیم که زیست مردم هم در نظر گرفته شود که کمترین چالش‌های اجتماعی را در منطقه داشته باشیم و میراث گران‌سنگی که در این خطه از ایران وجود دارد برای نسل آینده حفظ کنیم».

 

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *