پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | ریزش بخش‌هایی از بناهای تاریخی بعد از زلزله

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشمر خبر داد

ریزش بخش‌هایی از بناهای تاریخی بعد از زلزله





ریزش بخش‌هایی از بناهای تاریخی بعد از زلزله

۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۵

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشمر با اشاره به زلزله ۵ ریشتری این شهرستان اعلام کرد این زلزله به بناهای تاریخی این شهرستان خسارات‌هایی را وارد کرده است.

به گزارش پیام ما به نقل از میراث آریا، غلامحسین محمدیان گفت: زلزله در عمق ۶ کیلومتری عمق زمین رخ داده است اما به برخی بناهای تاریخی این شهرستان خسارت وارد کرده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشمر ادامه داد: پس از زلزله مقیاس پنج ریشتری ساعت ۱۳ و ۲۴ دقیقه کاشمر، بررسی وضعیت مجموعه‌های تاریخی انجام شد که در برخی از بناها ترک‌های بزرگ و ریزش بخش‌هایی از بنا مشاهده شده است.

او اضافه کرد: کارشناسان ارزیابی دقیقی از وضعیت بناهای تاریخی انجام و خسارت‌های وارد شده به بناها را اعلام خواهند کرد.

محمدیان بیان کرد: در در بدنه، دیوار و سقف‌های مجموعه تاریخی مسجد جامع کاشمر، مدرسه حاج سلطان علما، مسجد حاجی جلال آسیب و ترک‌هایی ناشی از این زلزله مشاهده شده است.

فرماندار کاشمر در ادامه گفت: تاکنون حدود ۱۱۵ نفر مصدوم داشتیم که به‌ جز ۳۵ نفر همه سرپایی بودند و مرخص شده‌اند و حال چهار نفر از مصدومان طبق گزارش‌ها مساعد نیست.

حجت‌الله شریعتمداری تعداد فوتی‌های زمین لرزه را تاکنون چهار نفر اعلام کرد و افزود: ۲ نفر هنگام فرار از مغازه‌شان براثر سقوط سردر مغازه جان باختند و دو نفر در روستای زنده‌جان کشته شدند.

مرکز شهرستان کاشمر در ۲۳۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر