پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | از کرمان چه خبر

از کرمان چه خبر





۲۳ آبان ۱۳۹۵، ۲۲:۳۳

طرح جامع کاهش تلفات برق در جیرفت به‌زودی عملیاتی می‌شود
ایرنا نوشت: فرماندار جیرفت گفت: 100 میلیارد ریال برای طرح جامع کاهش تلفات برق جیرفت اختصاص یافت و عملیات اجرایی این طرح هفته آینده آغاز می‌شود. احمد امینی روش در نشست با مدیر اداره برق و شهردار جیرفت افزود: این طرح تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد. وی بابیان این‌که تحولی در حوزه برق شهرستان جیرفت روی‌داده است اظهار کرد: امیدواریم با اجرای این طرح، مشکلات مردم درزمینهٔ افت ولتاژ برق به حداقل برسد. فرماندار جیرفت گفت: دولت توجه خاصی به زیرساخت‌ها دارد و رفع مشکل برق یکی از زیرساخت‌هاست. وی خاطرنشان کرد: درزمینه برق شهر جیرفت با توجه به افت ولتاژها و مشکلات عدیده‌ای که در این حوزه بود مردم وضعیت خوبی نداشتند لذا با بهره‌برداری از این طرح، تحول بزرگی در حوزه برق شهر جیرفت مشاهده می‌شود. مدیر امور برق شهرستان جیرفت هم گفت: طرح جامع کاهش تلفات شامل اصلاح شبکه و نصب پست توزیع هوایی عمومی می‌شود. عباس انجم شعاع افزود: در این طرح 12 هزار و 488 متر طول شبکه جدید برای احداث فشار متوسط، 177 پست برق، 71 هزار و 283 متر تبدیل و اصلاح شبکه‌های فرسوده، 130 متر فشار ضعیف زمینی و 13 هزار 994 متر احداث فشار ضعیف هوایی بااعتبار 100 میلیارد ریال در شهر جیرفت اجرا می‌شود. وی بیان کرد: محل اجرای این طرح در محله بهجرد، کهوروئیه، کلرود، مرکز شهر، شهرداری و محله رهجرد و همچنین شهرک فجر می‌باشد و فصل زمستان بهترین زمان برای اجرای طرح جامع کاهش تلفات برق است که امیدواریم تا پایان اسفندماه با بهره‌برداری از این طرح در تابستان 96 هیچ‌گونه مشکلی در حوزه برق شهر جیرفت نداشته باشیم.

بیش از پنج هزار بیمار دیابتی در رفسنجان شناسایی‌شده است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان رفسنجان گفت: بیش از پنج هزار بیمار دیابتی در این شهرستان شناسایی‌شده و زیرپوشش کلینیک دیابت قرار دارند. به گزارش ایرنا احمد جمالی زاده در همایش دیابت در تالار عقیق رفسنجان افزود: به‌طورقطع بیماران زیادی در این شهرستان هستند که از ابتلای خود به دیابت خبر ندارند. وی اظهار کرد: بهتر است افراد با انجام آزمایش ساده قند خون از سلامت و یا ابتلا به این بیماری مطلع شوند و نسبت به درمان یا پیشگیری از دیابت اقدام کنند. وی از دیابت به‌عنوان زنگ خطر یادکرد و گفت: اگر دیابت عروق قلب و مغز را درگیر کند منجر به سکته قلبی و مغزی و اگر عروق کلیه را درگیر کند فرد دچار نارسایی کلیه می‌شود. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: با اصلاح الگوی تغذیه و انجام ورزش می‌توان از ابتلا به بیماری دیابت دوری کرد. رئیس کلینیک دیابت رفسنجان نیز گفت: کلینیک دیابت در این شهرستان از سال 83 راه‌اندازی شده است. پریسا بالایی با اشاره به افزایش جمعیت دیابت در جهان تصریح کرد: ماهانه 600 تا 800 بیمار دیابتی در کلینیک دیابت رفسنجان ویزیت می‌شوند. وی اظهار کرد: متخصصان داخلی، فوق تخصص غدد و متخصص اعصاب و روان هم بیماران دیابتی را در کلینیک دیابت رفسنجان ویزیت می‌کنند. وی بروز بیماری‌های عصبی را موجب ابتلا به دیابت و یا تشدید این بیماری دانست و افزود: افراد می‌توانند قند خون خود را با دستگاه‌های خانگی موجود در بازار کنترل کنند.

نرم مطالعه کتاب رضایت‌بخش نیست
مهر نوشت: نماینده ولی‌فقیه در کرمان بابیان اینکه نرم مطالعه کتاب مورد رضایت جامعه نیست، گفت: امکانات کتاب‌خوانی محدود و ضعیف است. آیت‌الله سید یحیی جعفری پیش از ظهر دیروز در دیدار با معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به هفته کتاب، بیان کرد: مسئله کتاب و مطالعه کتاب در کشور مورد رضایت برخی خواص مانند نخبگان نیست. وی منشأ سعادت و خوشبختی انسان‌ها و جامعه بشری را وابسته به مطالعه کتاب دانست و افزود: مردم تشنه فهم و خواهان سیراب هستند، اما امکانات محدود و ضعیف است. آیت‌الله جعفری با اشاره به خاطرات خود با مقام معظم رهبری، اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره در حال مطالعه و بر این اعتقاد بودند که کتاب‌خوانی، راهنمایی کردن جوانان را آسان می‌کند. وی بابیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی از کوچک‌ترین فرصت برای مطالعه کتاب استفاده می‌کردند، افزود: مطالعه‌ای ایشان اعجاب‌انگیز بود و باید الگوی همه مردم قرار گیرد. نماینده ولی‌فقیه در کرمان با اشاره به آیه ۱۲۵ سوره حکمت، اظهار کرد: بنابراین آیه، حکمت باید همراه با برهان باشد به‌گونه‌ای که با بهترین و نیکوترین شیوه جدال کرد. آیت‌الله جعفری با اشاره به نبوغ و سبک منبر واعظ شهید محمدتقی فلسفی، گفت: مانند مرحوم فلسفی در سطح کشور نداریم چراکه او به معنای صحیح کلمه یک هنرمند بود. وی با اشاره به بیانات رهبری پیرامون این شخصیت بزرگ، بیان کرد: امام فرموند که بعد از مرحوم فلسفی، نفر دومی نبود.

مهاجرت معکوس با رونق روستاهای ریگان
فارس نوشت: فرماندار ریگان گفت: توسعه و عمران روستاهای ریگان مهاجرت معکوس را در این شهرستان در پی دارد. امین باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید روستاهای شهرستان ریگان از توسعه قابل‌ملاحظه‌ای درزمینه زیرساخت‌ها ازجمله آب، برق، جاده و طرح‌های هادی برخوردار شده‌اند. وی بیان داشت: اعطای بیش از 13 هزار و 700 مورد تسهیلات مسکن روستایی و اجرای 49 مورد طرح هادی و سند مالکیت در روستاهای شهرستان از اقدامات نظام مقدس جمهوری اسلامی در این شهرستان است. فرماندار ریگان عنوان کرد: طی چند سال گذشته روستاهای بالای 20 خانوار در مناطق شهرستان از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند. باقری گفت: شهرستان ریگان دارای ظرفیت‌های مختلفی درزمینهٔ‌های متعدد است و این شهرستان را به قطب گردشگری و اقتصادی شرق استان کرمان تبدیل کرده است. وی ادامه داد: احداث جاده ریگان – جاسک بیش از 50 روستا را در مناطق صعب‌العبور از نعمت راه مناسب برخوردار می‌کند. فرماندار ریگان ابراز داشت: برق‌رسانی در مناطق محروم و صعب‌العبور شهرستان، احداث مدرسه، خانه بهداشت و راه‌اندازی فرستنده‌های دیجیتال در این مناطق ازجمله اقدامات در این منطقه محروم است. باقری تصریح کرد: شهرستان ریگان به‌عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی در شرق استان کرمان معرفی‌شده و تاکنون بیش از 43 طرح در این شهرستان اجرایی و 16 طرح افتتاح‌شده است. وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان ریگان در حال خارج شدن از تک‌محصولی است و الگوی کشت در مزارع ریگان از دیگر اقداماتی محسوب می‌‌‌‌شود که مهاجرت معکوس را در پی داشته است. فرماندار ریگان تأکید کرد: روستاهای ریگان در حال رونق و اهالی این شهرستان در این روستاها مشغول به فعالیت‌های اقتصادی هستند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *