پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۶ مرداد ۱۳۹۵، ۲۱:۴۳

دستگیری دو قاتل فراری پس از چندین سال در رودبار و فاریاب
جانشین فرماندهی انتظامی رودبارجنوب از شناسایی و دستگیری قاتل فراری پس از گذشت سه سال با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی پلیس در راستای طرح مشترک پاک سازی مناطق جرم خیز دراین شهرستان خبر داد .
به گزارش ایسنا منطقه کویر، سرگرد «ناصر کوهستانی» در تشریح جزییات این خبر گفت: در سال 92 قاتل با انگیزه سرقت خودروی مسافرکش شخصی در شهرستان داراب از توابع استان فارس ، با پیشنهاد کرایه بالا و تطمیع راننده ، وی را به خارج از شهر هدایت می کند. این مقام انتظامی افزود : پس از طی مسافتی طولانی و درست در زمانی که خودروی مذکوراز محدوده شهر خارج و به نقطه ای کور و خالی از سکنه وارد می شود قاتل تصمیم به عملی ساختن نیت شوم خود می گیرد. جانشین انتظامی رودبارجنوب با بیان اینکه قاتل ابتدا با تهدید و ارعاب،راننده را مجبور به متوقف ساختن خودرو کرده و در نهایت با استفاده از سلاح سرد ،وی را به قتل رسانده و از محل متواری می شود.، افزود : پس از وصول نیابت قضائی از دادسرای عمومی شهرستان داراب موضوع به صورت ویژه در دستورکار تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی رودبارجنوب قرارگرفت.
کوهستانی خاطرنشان کرد: از آنجا که قاتل در لحظات اولیه پس از وقوع قتل سریعا به استان های همجوار متواری شده بود و محل اختفای خود را به صورت مداوم تغییر می داد و هیچ سرنخی از خود باقی نگذاشته بود، اقدامات پلیسی برای شناسایی و دستگیری وی به تأخیر افتاد ، اما کارآگاهان همچنان روند پیگیری پرونده را زیر نظر داشتند. وی افزود: در نهایت کارآگاهان پلیس با انجام اقدامات فنی پلیسی و پس از گذشت ماهها تلاش شبانه روزی موفق به شناسایی مخفیگاه این قاتل فراری در شهرستان رودبارجنوب شدند که در اجرای طرح پاک سازی مناطق جرم خیز این شهرستان و با هماهنگی مقام قضایی در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه وی را دستگیر ودر تحقیقات تخصصی پلیس به ارتکاب قتل اعتراف کرده است . همچنین رییس دادگاه عمومی شهرستان فاریاب از دستگیری متهم «الف.د» به اتهام قتل در شهرستان فاریاب خبر داد و گفت: قاتل جوانی 27ساله می باشد و عدم کنترل خشم آنی منجر به این جنایت شد. «مهدی اکبری» در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: مقتول در سال 86 در یک نزاع دست جمعی پس از تصادف مورد ضرب و جرح قرار گرفته و در اثر شدت جراحات و پس از از دست دادن تعادل روحی وروانی در سال 90 فوت می‌کند. این مقام قضائی با بیان اینکه پزشکی قانونی علت تامه فوت را ناشی از ضربات وارده به سر متوفی در 4 سال قبل از فوت اعلام نموده است، ادامه داد: پس از تحقیق و نیابت قضائی به دادگاه شهرستان فاریاب و صدور دستورات لازم،متهم شامگاه گذشته در محل مخفیگاهش در فاریاب دستگیر شد. اکبری با بیان اینکه متهم پس از تفهیم اتهام و صدور بازداشت موقت،روانه زندان کهنوج گردیده است، با اشاره به آیه «همانا که در توانگری و تنگدستی، انفاق می‌کنند و خشم خود را فرو می‌برند و از خطاهای مردم درمی‌گذرند و خدا نیکوکاران را دوست دارد» خاطر نشان کرد: :ضرورت دارد افراد در مواقع عصبانیت برخشم خود کنترل نمایند تا ازبروز چنین حوادثی جلوگیری شود.

از بین رفتن بیش از 150 دام سبک منطقه شهداد
در حمله حیوان وحشی
بخشدار شهداد گفت: حملات حیوان وحشی بیش از 150 راس دام سبک و بیش از 100 قطعه طیور منطقه شهداد را از بین برده که برآورد ریالی این خسارت ها بیش از 800 میلیون ریال می باشد.
«مهدی حسن‌رضاپور» در گفت و گو با ایسنا، درباره خسارت حیوانات وحشی به دام و طیور منطقه شهداد اظهار کرد: مدت یک ماه است که حیوان وحشی در روستاهای منطقه چهارفرسخ و بعد کشیت، شهداد و دهستان تکاب به احشام و طیور منطقه خسارت زده است. وی افزود: حملات این حیوان وحشی بیش از 150 راس دام سبک و بیش از 100 قطعه طیور را از بین برده که برآورد ریالی این خسارت ها بیش از 800 میلیون ریال می باشد. حسن‌رضاپور تصریح کرد: این مسئله را به اداره کل محیط زیست اعلام کردیم و کارشناسان این اداره به منطقه آمده و شواهد را بررسی کردند، اما هنوز مشخص نشده که چه حیوانی است. وی با اشاره به اینکه حیوان زیرکی است و مشخص نمی شود چه ساعتی می آید، بیان کرد: کارشناسان محیط زیست اعلام کرده اند که رد پای حیوان از خانواده سگ سانان است و پاسگاه محیط زیست شهداد شبانه روز در حال گشت زنی است اما تاکنون موفق به رویت این حیوان وحشی نشده است. بخشدار شهداد با اشاره به اینکه نظرات متعددی بیان می شود و نمی دانیم یک یا چند حیوان وحشی این خسارات را به بار آورده، گفت: درخواست ما از مردم این است که به شایعات دامن نزنند، زیرا شایعه شده که محیط زیست این حیوانات را در منطقه رها کرده، در حالی که این مسئله صحت ندارد و رها کردن حیوانات می تواند از نظر ژنتیکی بر داشته های منطقه تاثیر بگذارد. وی افزود: در صورتی که مشخص شود که این حیوان از گونه های حفاظت شده باشد، محیط زیست نسبت به جبران خسارت ها تصمیم گیری خواهد کرد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *