پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۵ مرداد ۱۳۹۵، ۲۳:۳۸

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر
تولید تجمیعی شرکت امسال به بیش از 21 میلیون تن می رسد
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر اعلام کرد : تولید تجمیعی شرکت در سال 94 برابر با 16.2 میلیون تن بود که پیش بینی می شود این رقم در سال جاری به 21.4 میلیون تن افزایش یابد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت گل گهر، ناصر تقی زاده گفت: با مواجه شدن بحران در خصوص کاهش قیمت جهانی فولاد و سنگ آهن در سال گذشته، این شرکت حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی، افزایش بهره وری ، نگاه به بازار و کاهش هزینه ها را به طور جدی در برنامه ها اجرا کرد. وی تصریح کرد: در سال 94 با وجود کاهش قابل توجه در قیمت های جهانی محصولات شرکت و مشکلات نقدینگی حاصل از این رخداد، با افزایش تولید، کاهش و مدیریت بهینه هزینه ها و بالابردن راندمان و بهره وری ضمن کسب رکوردی تازه در تولید محصولات نهایی شرکت، پیشرفت های بسیار مطلوبی در پروژه های پایه ای مجموعه گل گهر داشتیم. تقی زاده گفت: از جمله پیشرفت های شرکت می توان به راه اندازی خطوط 5 و 6 کنسانتره گل گهر با ظرفیت چهار میلیون تن ، 95 درصد پیشرفت کارخانه گندله سازی شماره 2 با ظرفیت 5 میلیون تن ، راه اندازی خط تولید کنسانتره گهر زمین، راه اندازی دو کارخانه فولادسازی شرکت های جهان فولاد سیرجان و توسعه آهن و فولاد گل گهر اشاره کرد. وی افزود: همچنین راه اندازی طرح 500 هزار تن نورد جهان فولاد سیرجان، بیش از 90 درصد پیشرفت در نیروگاه 320 مگاواتی و همچنین اجرای طرح خط انتقال آب از سیرجان به کارخانه از دیگر پیشرفت های شرکت محسوب می شود. تقی زاده با بیان موفقیت های شرکت گل گهر در سال گذشته و کسب رتبه نخست در تولید گندله و کنسانتره گفت: این شرکت با تولید 10 میلیون و 787 هزار و 452 تن کنسانتره سنگ آهن و 157 هزار و 648 تن سنگ آهن دانه بندی شده، حدود 31 درصد کل تولید سنگ آهن بازار داخلی کشور در سال 94 را به خود اختصاص داد. وی افزود: شرکت گل گهر همچنین با تولید بیش از 5 میلیون و 301 هزار و 449 تن گندله در سال 94 بالاترین سهم تولید گندله را در میان شرکت های معدنی کسب کرد.

با دستور وزیر صنعت ،معدن و تجارت صورت گرفت:
معدن شماره 2 به شرکت معدنی و صنعتی گل گهر واگذار شد
ناصر تقی زاده گفت: با دستور مهندس نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت به زودی معدن شماره 2 گل گهر به شرکت معدنی و صنعتی گل گهر واگذار می شود.
وی با بیان اینکه معدن شماره 2 بین 40تا 50 میلیون تن ذخیره شناخته شده دارد، افزود: همچنین با تلاش هیات مدیره شرکت گل گهر مشکلات مربوط به معدن شماره 3 حل شده و این معدن به مدت 25 سال در اختیار گهر زمین قرار گرفته است. تقی زاده کاهش قیمت تمام شده را یکی از ویژگی های گل گهر در مقایسه با رقبا دانست و تصریح کرد: با وجود 17 درصد افزایش تولید در سال 94 موفق شدیم بیش از 25 درصد کاهش قیمت تمام شده محصولات تولیدی در مقایسه با سال 93 داشته باشیم که یک امتیاز برای شرکت محسوب می شود. وی با بیان اینکه قیمت تمام شده محصولات شرکت از 1450 میلیارد تومان در سال 93 به 1139 میلیارد تومان در سال 94 کاهش یافته است، گفت: علاوه بر افزایش تولید، کاهش بهره مالکانه و افزایش فروش باعث شد تا میزان رشد هزینه های رشد نیز حتی از نرخ تورم کمتر باشد. مدیرعامل شرکت گل گهر در عین حال افزود: شرکت گل گهر موفق شد در سال گذشته 2.5 میلیون تن از محصولات تولیدی خود را صادر کند.

شرکت گل گهر 170 هزار میلیارد ریال پروژه در دست اقدام دارد
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، ناصر تقی زاده گفت: با بهره برداری از طرح های جدید گل گهر علاوه بر ایجاد تحول در منطقه، برای بسیاری از نیروهای بومی و محلی بویژه جوانان اشتغال ایجاد می شود.
وی با تشریح طرح های در دست اجرای شرکت گفت: پروژه گندله سازی شماره 2 با ظرفیت 5 میلیون تن در سال تا اواخر مرداد ماه جاری به بهره برداری می رسد ضمن اینکه بهره برداری از دو واحد گازی نیروگاه 500 مگاواتی از دیگر برنامه های امسال شرکت است. 85 درصد تجهیزات نیروگاه خریداری شده و در حال نصب است. تقی زاده افزود: تکمیل عملیات نصب پروژه واحد تولیدآهن اسفنجی شماره 2 شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر با ظرفیت نهایی 1.7 میلیون تن در سال و پروژه 1.5 میلیون تنی ذوب و 3 میلیون تنی ورق فولادی از دیگر پروژه های مهم امسال شرکت محسوب می شود که بزودی قرارداد احداث آن بسته میشود. وی اظهار کرد: ادامه فعالیت های طرح انتقال آب از بندرعباس با ظرفیت 6800 مترمکعب در ساعت، ادامه فعالیت اجرایی طرح احداث خط 7 تولیدکنسانتره سنگ آهن با ظرفیت 2 میلیون تن ، ادامه فعالیت اجرایی طرح احداث کارخانه ذوب و فولادسازی جهان فولاد با ظرفیت یک میلیون تن، عقد قرارداد و شروع عملیات اجرایی فاز دوم طرح انتقال گاز با ظرفیت 420 هزار مترمکعب در ساعت و ادامه فاز عملیاتی پروژه های اصلاح خطوط تولید با هدف افزایش بهره وری از دیگر برنامه های امسال است.
ناصرالدین ناصح‌زاده معاون توسعه منطقه کرمان:
بهره‌برداری از فاز دوم پالایشگاه خاتون‌آباد تا پایان سال 1395
ناصرالدین ناصح‌زاده معاون توسعه منطقه کرمان با بیان اینکه در حال حاضر بهره‌برداری از فاز اول پالایشگاه خاتون‌آباد با ظرفیت 100 هزار تن در حال اجرا است گفت: با اتمام فاز دوم در پایان سال 95، ظرفیت پالایشگاه خاتون‌آباد به 200 هزار تن مس کاتدی در سال خواهد رسید.
ناصح‌زاده با اشاره به تولید 5 هزار و 500 تنی کاتد در فاز یک پالایشگاه از زمان راه‌اندازی آن در بهمن 94 تاکنون گفت: فاز نخست این طرح برای 135 نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است. وی افزود: این پروژه با سرمایه مصوب 68 میلیون یورو به‌صورت نقدی و 75 میلیون یورو اعتبار اسنادی به‌علاوه 483 میلیارد ریال، به ظرفیت 200 هزار تن مس کاتدی در سال با استفـــاده از روش کاتد دائمی stainless steel ساخته خواهد شد. معاون توسعه منطقه کرمان با تأکید بر اینکه در ساخت این پالایشگاه از بهترین تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده شده است در خصوص مزایا و نقاط قوت پروژه پالایشگاه خاتون‌آباد اظهار داشت: این پالایشگاه با استفاده از آخرین تکنولوژی تولید مس کاتدی (ISA) در دنیا احداث‌شده و کنترل فرایند پالایشگاه با استفاده از سیستم کنترل فرآیند (DCS) و به شکل متمرکز در اتاق کنترل انجام‌شده و همه بخش‌ها و نیز مجموعه‌های خدمات دهنده به پالایشگاه که نیازمند ملاحظه می‌باشند، پایش یا مانیتور می‌شوند. وی افزود: همچنین ازنظر رعایت ملاحظات زیست‌محیطی و کاهش آلودگی‌ها، پالایشگاه به نحوی طراحی شد که هیچ‌گونه آلاینده‌ای از سیکل تولید آن وارد محیط‌زیست نشده و کلیه پساب‌ها به شکل مناسب تصفیه شود. شایان‌ذکر است پالایشگاه مس خاتون‌آباد در مجاورت کارخانه ذوب مس خاتون‌آباد در 30 کیلومتری شرق شهربابک و 50 کیلومتری غرب سرچشمه در حال احداث است.

مدیر امور اکتشافات و مهندسی توسعه شرکت مس خبر داد
رشد 5 درصدی اکتشافات مس تا پایان خردادماه سال جاری
اکتشافات مس تا پایان خردادماه موفق شد رشد 5 درصدی را نسبت به برنامه پیش‌بینی شده به ثبت برساند.
به گزارش مس‌ پرس، مهندس بابک بابایی مدیر امور اکتشافات و مهندسی توسعه با بیان این مطلب تأکید کرد: درمجموع همه فعالیت‌های اکتشافی شرکت مس تا پایان خردادماه سال جاری از رشد قابل قبولی نسبت به برنامه برخوردار شده است. وی گفت: درمجموع بررسی عملکرد حوزه اکتشافات در طی این مدت نشان‌دهنده رشد 23 درصدی در فعالیت‌های اکتشافی زیر سطحی و رشد کلی پنج درصدی در مجموع فعالیت‌های سطحی و زیر سطحی است. مدیر امور اکتشافات و مهندسی توسعه با بیان این مطلب اظهار داشت: در بخش اکتشافات زیر سطحی در طی سه ماهه نخست سال جاری امور اکتشافات شرکت مس در کل کشور 8567 متر حفاری انجام داد که از این میزان حفاری 7148 متر سهم استان کرمان در مناطق میدوک، سرچشمه، دره‌زار و دره‌آلو و 1419 متر سهم استان آذربایجان شرقی در منطقه سونگون است. بابایی با اشاره به اینکه آنالیز نمونه‌ها در مناطق حفاری‌شده یکی دیگر از اقدامات مهم حوزه اکتشافات است گفت: در طی سه‌ماهه نخست سال جاری کل آنالیز نمونه‌های حفاری 6 هزار و 112 نمونه بوده است که از این مقدار 4821 نمونه در استان‌های مرکزی و جنوبی و 1291 نمونه در استان‌های شمالی و شمال غرب بوده است. وی در ادامه در خصوص سایر اقدامات در این مناطق تصریح کرد: همچنین تا پایان خردادماه سال جاری، مطالعات زمین‌شناسی و آلتراسیون، ژئوفیزیک و ژئوشیمی و ارزیابی ذخیره مطابق برنامه انجام ‌شده و گزارش کامل آنها نیز دریافت شده است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان:
کارخانه فرآوری مس در جنوب کرمان راه‌اندازی می‌شود
رئیس صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: قصد داریم کارخانه پایین دستی فرآوری مس را احداث کنیم و نیازمند تسهیلات بانکی هستیم.
«محمود اسکندری‌نسب» اظهار داشت: 89 جلسه رفع موانع تولید در جنوب استان کرمان برگزار شده که 417 مصوبه داشته و 70 درصد مصوبات یعنی 299 مصوبه در حال اجرا است و امیدواریم که در یک ماه آینده به شکل کامل اجرا شوند. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با اشاره به اینکه یک هزار نفر در زمینه فرش در جنوب کرمان فعال هستند، گفت: 3500 نفر غیرفعال هستند که با کمک دولت و ارائه تسهیلات بانکی حدود 4000 نفر می‌توانند، فعال شوند. اسکندری‌نسب خاطرنشان کرد: اولین معادن مس شهرستان جنوب پنج معدن بودند که از این تعداد سه معدن پروانه بهره‌برداری گرفتند و دومعدن در حال اقدام هستند. وی با بیان اینکه در جنوب استان کرمان قصد داریم کارخانه پایین دستی فرآوری مس را احداث کنیم که نیازمند تسهیلات بانکی هستیم بیان کرد: بزرگترین کارخانه فرومنگنز کشور در جنوب استان کرمان قرار دارد که با مشکل تأمین برق روبرو است و در سال 86 با 20 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری راه‌اندازی شده است.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

سایه سیل بر خوزستان

سایه سیل بر خوزستان

مطالب مرتبط

صدای ما را بشنوید

فعالان محیط‌زیست در «دادگاه بین‌ آمریکایی» از تأثیر تغییراقلیم بر زندگی مردم می‌گویند

صدای ما را بشنوید

پلاستیک، آفتی برای حیات

شعار امسال روز زمین «متحد شدن برای آینده‌ای بدون پلاستیک» است

پلاستیک، آفتی برای حیات

نسخه پایداری در «کندوان»

معماری سنتی ایران چگونه به اقلیم توجه می‌کرد؟

نسخه پایداری در «کندوان»

معماری ایران دچار تجمل‌گرایی شده است

گفت‌وگو با فرزانه سفلایی، استاد دانشکده معماری دانشگاه همپتون ویرجینیا:

معماری ایران دچار تجمل‌گرایی شده است

در معماری پایدار از همسایه‌ها عقب افتادیم

گفت‌وگو با وحید قبادیان، معمار، مولف و استاد دانشگاه:

در معماری پایدار از همسایه‌ها عقب افتادیم

زنگ خطر غفلت از آمایش سرزمین

ترانه یلدا معمار و شهرساز در گفت‌وگو با «پیام ما» جریان معماری ایران را نقد کرد

زنگ خطر غفلت از آمایش سرزمین

معدن‌کاوی در کمین«دره‌برفی»

در منطقه‌ای که فعالان محیط زیست خوزستان پیشنهاد تأسیس ژئوپارک داده‌اند، مجوز برداشت معدن صادر شد

معدن‌کاوی در کمین«دره‌برفی»

فصل تعارض پلنگ در هرمزگان

گرمای تابستان در میناب،‌ طعمهٔ گوشتخواران وحشی این منطقه را کاهش می‌دهد

فصل تعارض پلنگ در هرمزگان

پلاستیک‌، فاجعه‌ای برای سلامتی و محیط‌زیست

پلاستیک‌، فاجعه‌ای برای سلامتی و محیط‌زیست

یوزپلنگ‌آسیایی؛ شکستی تمام‌ عیار؟

یوزپلنگ‌آسیایی؛ شکستی تمام‌ عیار؟

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *