پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | صدای کنسرت به تخت جمشید نمی‌رسد

پاسخ میراث فرهنگی فارس به ابراز نگرانی‌ها درباره برگزاری کنسرت «علیرضا قربانی» 

صدای کنسرت به تخت جمشید نمی‌رسد





صدای کنسرت به تخت جمشید نمی‌رسد

۱۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۴۹

قرار است از امشب، ۱۰ تیرماه به مدت ۵ شب و در ۸ سانس در مجموعه جهانی تخت جمشید کنسرت برگزار شود. در همین راستا نظرات موافق و مخالف متعددی نسبت به برگزاری این کنسرت در این مجموعه تاریخی منتشر شده است. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در مقابل این نگرانی‌ها توضیح داده است که «صدای کنسرت به تخت جمشید نمی‌رسد».

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا، علی‌رغم اینکه اساتید و کارشناسانی هم از سوی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و برخی دانشگاه‌ها مانند دانشگاه تهران نظرات مثبت خود را درباره برگزاری این کنسرت اعلام کرده‌اند، اما هنوز نگرانی‌هایی از بابت برگزاری این کنسرت وجود دارد که اگر اتفاقی برای این بنای تاریخی رخ دهد، چه کسی پاسخگو خواهد بود.

 

در همین راستا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در پاسخ به این مباحث مطرح شده گفت: کنسرت موسیقی در ۵۰ متری صفه انجام می‌شود و تمام بلندگوها پشتشان به صفه است و اساساً هیچ صوتی به تختگاه نمی‌رسد.

 

«محمد ثابت اقلیدی» اافزود: شب گذشته، ۹ تیرماه همراه با گروه کارشناسان میراث فرهنگی از مکان آماده شده برای برگزاری کنسرت و پشت استیج تست گرفتیم و مشخص شد که هیچ صدایی به تختگاه تخت جمشید نمی‌رسد.

 

او در عین حال این نکته را یادآور شد که هرکسی نگران است و نسبت به برگزاری کنسرت اعتراض دارد می‌تواند امشب به پشت استیج بیاید و از نزدیک مشاهده کند که هیچ صدایی به تختگاه تخت جمشید نمی‌رسد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، برگزاری این کنسرت را یک اتفاق بزرگ برای رونق صنعت گردشگری در استان دانست و گفت: این یک اتفاق بزرگ برای استان فارس است و خیالتان راحت می‌کنم که هیچ صدایی پشت استیج کنسرت نیست که بخواهد به آثار تاریخی ما آسیبی برساند.

 

ثابت اقلیدی با بیان اینکه استقبال از این کنسرت بسیار بالا بوده است، به طوری که اکثر بلیت‌ها در خارج از استان فارس به فروش رفته است، اضافه کرد: برگزاری چنین رویدادهایی هم باعث رونق گردشگری و به تبع آن رونق اقتصادی استان و هم باعث ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه می‌شود.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر