پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | علی لاریجانی ضمن تکذیب کاندیداتوری اش برای انتخابات ریاست جمهوری: اینکه روحانی تک دوره ای شود، احتمالش زیاد نیست

علی لاریجانی ضمن تکذیب کاندیداتوری اش برای انتخابات ریاست جمهوری: اینکه روحانی تک دوره ای شود، احتمالش زیاد نیست





۱۷ خرداد ۱۳۹۵، ۰:۱۳

علی لاریجانی ضمن تکذیب کاندیداتوری اش برای انتخابات ریاست جمهوری:
اینکه روحانی تک دوره ای شود، احتمالش زیاد نیست

علی لاریجانی رییس مجلس دهم با هفته نامه اصولگرای مثلث گفت و گویی انجام داده است. او در این گفت و گو درباره احتمال تک دوره ای شدن روحانی، کاندیداتوری خودش، احتمال رد صلاحیت احمدی نژاد و دیگر مسائل صحبت کرده است. در ادامه گزیده صحبت های لاریجانی را بخوانید:
* گاهی افراد می‌آمدند و می‌گفتند ما می‌خواهیم راجع به این موضوع مذاکره کنیم ولی آدم احساس نمی‌کرد که یک پشتوانه مأموریتی درستی دارند. تا این دو سه روز آخر مانده به رای‌گیری که آقای دکتر عارف تماس گرفتند و گفتند: «سه نفر از طرف ما می‌آیند برای مذاکره»، گفتم:«برای چه چیزی مذاکره کنند؟»، آقای عارف گفتند: «برای هیات‌رئیسه». من هم به دوستان فراکسیون ولایت گفتم نماینده‌ای از هر گرایش انتخاب کرده و با نمایندگان آنها صحبت کنند. چون فاصله زمانی تا رای‌گیری کم بود، همه کارها شکل گرفته بود. ظاهرا آن آقایان پیشنهادی دادند و پیشنهادی هم اینها دادند، گویا نتوانستند آن پیشنهاد فراکسیون ولایت را مورد توجه قرار دهند.
این مجلس اصلا سنخیتی با مجلس ششم ندارد.
دولت اعلام کرد موضعی ندارد و این کار درستی بود. مجلس اگر بخواهد مستقل باشد، دولت‌ها نباید در انتخاب نمایندگان و در انتخاب هیات‌رئیسه دخالت داشته باشند. این تصمیم آقای روحانی و دولت یازدهم برای عدم دخالت، سنجیده و درست بود. ما هم چیزی ندیدیم.
حداد از من برای حضور در ائتلاف اصولگرایان دعوت نکرد
به آقای موحدی‌کرمانی گفتم «چون جایگاه روحانیت را در انقلاب اصیل می‌دانم، از شخص شما حمایت می‌کنم ولی کاری به آرایش لیست ندارم.»
اینکه روحانی تک دوره ای شود، احتمالش زیاد نیست.
آقای روحانی روی هم رفته در مسیر درستی در حال حرکت است.
برنامه ای برای کاندیداتوری در انتخابات 96 ندارم
فکر نمی‌کنم نامزدی احمدی نژاد در ایران خیلی جاذبه‌ای باشد، آنها که دو دوره رئیس‌جمهور بودند دوباره به صحنه بیایند. مخصوصا آنکه خیلی تجربیات موفقی هم نداشته باشند.
درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا:ما با هر دو گروه جمهوریخواه و دموکرات‌ها در 37 سال پیش مواجهه داشتیم. هم دموکرات‌ها سوابق منفی در برخورد با ایران دارند و هم جمهوریخواه‌ها. بستگی دارد به اشخاصی که چقدر در شرایط فعلی تحلیل درستی از مسائل داشته باشند. در واقع مقدار زیادی به آدم‌ها مربوط است که چقدر عقلانیت در اداره حکمرانی داشته باشند و واقعیت‌های صحنه را درست بفهمند. من فکر می‌کنم این مساله به وضع خودمان هم شباهت دارد؛ هم اصولگراها سر کار آمده‌اند و هم اصلاح‌طلبان. همان‌گونه که گفتم مقدار زیادی به آدم‌ها مربوط است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *