پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۸:۰۸

شعارهای تضعیف کننده به سود امریکا و سعودی است
سردار محمدرضا نقدی با تاکید بر اینکه «همه باید هوشیار باشیم»، افزود: شعارهای این روزها که سالگرد ارتحال امام بزرگوار ماست، فقط و فقط باید شعارهای وحدت‌بخش باشد و از هرگونه شعار تفرقه‌انگیز جداً پرهیز شود. به گزارش ایسنا نقدی در ادامه اظهار کرد: مراسمی که با نام و یاد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود باید مظهر وحدت و یکپارچگی باشد و جای اعلام مواضع جناحی و حزبی نیست. این مراسم جای نشان دادن صمیمیت‌ها است. وی افزود: ابزار وفاداری به انقلاب و ولایت و ابزار نفرت نسبت به استکبار و آمریکای جنایتکار، تنها شعارهای ملت است که در همه نمازهای جمعه و راهپیمایی ۲۲ بهمن و روز قدس شعارهای شناخته شده است و زنجیر وحدت ملت است. از شعارهایی جز اینها باید همه جداً پرهیز کنند و احترام شخصیت‌ها و شرکت‌کنندگان در مراسم را از هر طیف و جناح همه باید حفظ کنند. رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان تاکید کرد: اهانت و شعارهای تضعیف‌کننده علیه هر جناح و شخصیت در چنین مراسمی، خواست دشمن است و فقط آمریکا و آل‌سعود از آن سود می‌برند.

کسی حق تهمت خیانت به مذاکره کنندگان هسته ای را ندارد
امام جمعه موقت تهران و عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مذاکره کنندگان هسته ای فرزندان ملت ایران هستند تصریح کرد: کسی حق تهمت خیانت به آنان را ندارد ولی تیم مذاکرات هسته ای ایران در صورتی مورد حمایت هستند که در چارچوب تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری حرکت کنند. به گزارش مهر خاتمی گفت: مقام معظم رهبری، آگاهانه موضوع مذاکرات هسته‌ای را دنبال می‌کنند و با اشراف کامل بر روند این مذاکرات، خطوط قرمز نظام را در این زمینه تعیین کرده‌اند. عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری به مذاکرات هسته‌ای ۱+۵ اشاره و تصریح کرد: در توافق مذاکرات هسته‌ای ورود به مراکز و تاسیسات نظامی ممنوع است ضمن اینکه تحریم‌ها باید در یک مرحله‌ برداشته شود و ملت ایران، نیروهای مسلح، سپاه و بسیج قدم های افرادی را که بخواهند به مراکز نظامی ایران وارد شوند خواهند شکست. سید احمد خاتمی با اشاره به ترسیم خطوط و سیاست های هسته ای نظام توسط رهبری، ابراز داشت: مذاکره کنندگان ایرانی به وعده‌های خود در قرارداد هسته‌ای پایبند هستند ولی طرف مقابل عمل کننده وعده‌های خود نیستند.

اس-۳۰۰ را به زودی تحویل می‌دهیم
وزیر خارجه روسیه در دیدار با همتای ایرانی خود نسبت به تحویل موشک‌های پدافندی اس-۳۰۰ به ایران در آینده نزدیک ابراز خوش‌بینی کرد. به گزارش فارس، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای که در مسکو برقرار است، با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار کرد. لاوروف در این دیدار به پرونده تحویل موشک‌های پدافندی خریداری شده از سوی ایران اشاره کرد و گفت که موشک‌ها در حال آماده‌سازی است و به زودی به ایران ارسال خواهد شد. موشک های مورد اشاره همان سامانه پدافندی اس-300 است که ایران سال‌ها پیش از روسیه خرید ولی روس‌ها به ناگاه اعلام کردند که برای جلوگیری از تأثیر منفی این معامله بر مذاکرات هسته‌ای، آن را به ایران نخواهند داد؛ نام سامانه‌های پدافندی در فهرست تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران درج نشده است. پرونده هسته‌ای ایران و آخرین تحولات آن هم محور دیگر رایزنی‌های دو وزیر همتا بود؛ لاوروف در این خصوص از همه کشورهای دور میز مذاکرات خواست که «خواسته‌های جدیدی طرح نکنند» تا مذاکرات به نتیجه برسد.

جنبش حمایت از رئیس جمهور در شبکه های اجتماعی
پس از تلاش عده ای برای ایجاد اخلال در سخنرانی رئیس جمهور در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، طرفداران روحانی با هشتگ «روحانی تنها نیست» حمایت خود را از او اعلام کردند. متن یکی از این نوشته ها در ادامه می آید: «برای صدای بلند رییس جمهورم. در لحظاتی که جناب رییس جمهور با صدایی خیلی بلندتر از معمول و با قدرتی که به وضوح در آهنگ صدا و مشت گره کرده اش دیده میشد ، مشغول سخنرانی راجع به «لزوم وحدت» در فضای سنگین حرم امام بود ، به این فکر میکردیم که این رییس جمهور دیگر خیال عقب نشینی ندارد . او محکم تر از آن است که با داد و فریادهای مشتی اخلال گر ، میدان را به تندروی های ایشان وا بدهد …طنین مقتدرانه ی صدای روحانی ، در روزهای پر خط و نشان افراطیون ، گوش نوازترین صدایی بود که در هوا قاپیدیم و به گوش جان سپردیم … روحانی شاید حتی کمی «عصبانی» تریبون سخنرانی اش را ترک کرد ، اما ما را با «آرامش» افزونتر به حمایت از این دولت امیدوار کرد. روحانی تنها نیست»

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *