پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | رییس جمهور: اعتبارنامه نماینده باید در مجلس بررسی شود و هیچ نهاد دیگری نمی‌تواند در آن مداخله کند

رییس جمهور: اعتبارنامه نماینده باید در مجلس بررسی شود و هیچ نهاد دیگری نمی‌تواند در آن مداخله کند





۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱:۲۵

رییس جمهور:
اعتبارنامه نماینده باید در مجلس بررسی شود
و هیچ نهاد دیگری نمی‌تواند در آن مداخله کند

رییس جمهوری گفت : براساس قانون اساسی هر نماینده ای که از هر حوزه انتخابیه انتخاب می شود پس از رای آوردن، اعتبارنامه آن باید در مجلس شورای اسلامی بررسی شود و هیچ نهاد دیگری نمی تواند در آن مداخله کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت اسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز پنجشنبه به مناسبت نهم اردیبهشت روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستا در جمع منتخبین شوراها در سالن اجلاس سران تصریح کرد: کرد هم باید به قانون پایبند باشیم و قانون اساسی و قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی جز افتخارات ما است که در کشور قانونگرایی زندگی می کنیم با مشارکت و مشورت مردم و با عقل جمعی کار را پیش می بریم و هر یک از نمایندگان نماینده ملت ایران است.
وی گفت: این افتخار را اسلام به ما داده و این ارمغان را امام و انقلاب در سایه تعالیم اسلامی برای ما آورده و امروز افتخار ما آن است که با رای مردم کشور اداره می شود و با قانون خدا و قرآن مجید و سنت پیامبر راه زندگی مشخص می گردد ولی اداره جامعه طبق فرمان خدا توسط مردم باید اداره شود. رییس جمهوری ادامه داد: حال در اداره جامعه مردم از ما چه می خواهند؟ آیا از ما دعوا می خواهند و یا می خواهند جناح و حزب را به رخ هم بکشیم؟، خیر، مردم حل مشکلات کشور را می خواهند.
مشکلات کشور باید توسط مردم و مشورت و نظر مردم حل شود. روحانی افزود: این که در قانون آمده شورای عالی استان ها می تواند به دولت و یا مجلس شورای اسلامی طرح بفرستد معنایش این است که افکار و نظرات از سراسر کشور جمع شود و به قلب تپنده کشور برسد و در اداره کشور همه مردم باید مشارکت کنند و شوراها یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است. وی ادامه داد: یکی از افتخارات بزرگ نظام جمهوری اسلامی ایران مردم سالاری است که حضور مردم و مشارکت مردم و نشاط و در صحنه بودن مردم و در نهایت عقل جمعی که انجام می شود در همه انتخابات ها شاهد هستیم. رییس دولت تدبیر و امید اظهار داشت: همه انتخابات ها اعم از مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری ، شوراهای اسلامی شهر و روستا و همه نهادها و ارگانهایی که دردون خود موظف هستند به شور و مشورت بپردازند با رای مردم انتخاب می شوند. رییس جمهوری گفت: همه انتخابات ها معنایش یک کلمه است و اینکه اگر کسی به رای شخصی خود اتکا کند و استبداد و جمود پیدا کند و به نظرات دیگران اعتنا نکند در مسیر حرکت و نابودی و خسران قرار گرفته است. روحانی افزود: ما در تاریخ بشر کسی را بالاتر از پیامبران نمی شناسیم و ایشان بر همه علوم و دانش مسلط بودند ولی خداوند بزرگ به او امر می کند و می گوید «شاورهم فی الامر» که این درس بزرگی برای ما می باشد برای آن که هر یک رای هر مقدار عاقل، عالم، مدیر، مدبر و آینده نگر باشد به تنهایی نمی تواند نظراتش صد درصد صائب باشد مگر آن که با مردم و با صاحب نظران شور و مشورت کند و نظر آن ها را بخواهد و جمع بندی کند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *