پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میز خبر

میز خبر





۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۰:۰۸

سعید جلیلی: برد – برد معنا ندارد؛ تجربه این سه سال را ببینید
سعید جلیلی سه شنب شب در دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند گفت: تعداد سانتریفیوژها 19هزار دستگاه بود و در چند ماه اخیر آمریکا وارد تحریم هایی جدیدی شد که ایجاد محدودیت برای صدور ویزا در سفر افراد به ایران یک نمونه آن است. این موارد بعد از توافق برجام اعمال شد و امروز هم تحریم ها را ادامه می دهد که قلب راکتور هسته ای اراک را پر از سیمان کردند، سانتریفیوژها را جمع و مواد را خارج کردند. به گزارش انتخاب جلیلی بیان کرد: در دفاع از حق یک ملت برد – برد معنا ندارد عملا تجربه این سه سال را ببینید می گویند ایران تعهدات خود را بعد از توافق انجام داد و چرا در موضوع های دیگری پافشاری می کنند. امروز دشمن اهرم تحریم را در دست گرفته و دائم بهانه تراشی می کند و سال 92 وقتی تحویل شد، روزانه 1.4میلیون بشکه نفت استخراج می شد و در آینده نزدیک این مساله را همراه با اسناد و مدارک طرح خواهم کرد.
لاریجانی: برجام استفاده از ظرفیت خوب دیپلماسی کشور بود
ایرنا نوشت: رئیس مجلس شورای اسلامی توافق هسته‌ای را استفاده از ظرفیت خوب دیپلماسی کشور خواند و متذکر شد: شرایط جدید با همت ملت و با رهبری داهیانه آیت الله خامنه‌ای پیش رفت. هرچند هنوز مشکلاتی باقی مانده است اما راه درستی را در پیش گرفتیم. لاریجانی گفت: فضای بین‌المللی اکنون به طرفی سوق پیدا کرده که کشورهای خارجی می‌خواهند از ظرفیت ایران استفاده کنند و به این نقطه رسیده‌اند که بدون کمک ایران نمی‌توانند به اهدافشان دست پیدا کنند.
وزیر اطلاعات: خرید اوراق قرضه از آمریکا از سوی دولت نهم، مثل انداختن گوشت در دهان گربه بود
وزیر اطلاعات گفت: سهل انگاری دولت گذشته باعث شد تا دستگاه قضایی آمریکا دو میلیارد دلار از دارایی های نقدی ایران را مصادره کند. به گزارش خبرآنلاین ، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات در نشست شورای اداری هرمزگان اظهار داشت: عزیزان رفته اند مبلغ ۴ میلیارد دلار اوراق قرضه خریده اند که ۲میلیارد دلار آن اوراق قرضه آمریکا بوده، یعنی از بورس آمریکا سهم خریده اند که می شود نام این کار را گوشت انداختن در دهان گربه گذاشت، طوری که هم اکنون می بینیم گربه آن را به دهان گرفته است.
دفتر احمدی‌نژاد: با اعتماد به دولتمردان آمریکایی، قیمت نفت کاهش یافت!
مهر نوشت:روابط عمومی دفتر احمدی نژاد در اطلاعیه‌ای درخصوص برداشت دارایی های جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکا نوشت: غارت دو میلیارد دلار از منابع مالی ایران، دقیقا در زمان حضور وزیر امور خارجه در آمریکا روی داده است. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: دولت آمریکا در نتیجه برخورد عالمانه و عزت‌مدار دولت‌های نهم و دهم جرات نزدیک شدن و دست اندازی به منابع ملت ایران را نداشت، بنابراین سئوال این است که آیا غارت صورت گرفته، ناشی از ضعیف نشان دادن ملت ایران در عرصه بین المللی و در نتیجه تجری دولتمردان آمریکایی طی سالیان اخیر نیست؟ با شعار اعتماد به دولتمردان آمریکایی و تاکید خارج از عرف براقوال و توافقات آنان و در نتیجه تضعیف موضع ملت ایران در عرصه بین المللی طی سه سال گذشته، قیمت ثروت با ارزش ملت ایران یعنی نفت از حدود ۱۰۵ دلار به حدود ۳۵ دلار کاهش یافته است و اگر همین روند ادامه یابد، روزانه تقریبا ۱۵۰ میلیون دلار (حدود ۵۰۰ میلیارد تومان) و سالانه تقریبا ۵۵ میلیارد دلار (۱۹۰ هزار میلیارد تومان) از جیب ملت ایران به جیب عمدتا طرفهای مذاکره یا متحدین آنها سرازیر می شود.
مطهری: وزیر کشور را استیضاح می‌کنیم تا رییس جمهور را رد صلاحیت نکنند
مطهری با اشاره به رد صلاحیت شدن یکی از کاندیداهای مجلس در اصفهان، پس از رأی آوردن، گفت: بر اساس آئین نامه مجلس شورای اسلامی در صورتی که مدارکی در خصوص رد صلاحیت شدن یک نماینده مجلس پس از انتخاب شدن از سوی مردم پیدا شود باید این مسئله در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار بگیرد. به گزارش مهر مطهری اظهار کرد: استیضاح وزیر کشور به دلیل تبدیل نشدن این مسئله خلاف، به یک رویه ثابت صورت می گیرد. در صورتی که این مسئله به یک رویه تبدیل شود به روزی می رسیم که رئیس جمهوری را به همین بهانه رد صلاحیت کنند.
علی نوبخت:کاسبان تحریم وِل نمی‌کنند
باشگاه خبرنگاران نوشت:علی نوبخت منتخب مردم تهران در مجلس دهم گفت: کاسبان تحریم وِل کن هم نیستند و گویا این رویه‌ای که پیش گرفته‌اند به کامشان شیرین آمده است. ما باید در برخورد با این افراد جدی باشیم. از طرفی چه کسانی قاچاق را وارد مملکت کرده‌ و تولید را در کشور نابود کرده‌اند. این افراد بدانند که با این اقدامشان خلاف اقتصاد مقاومتی عمل می‌کنند.
زیباکلام: اصولگرایان سرخورده شدند و برای مرحله دوم تبلیغ نمی‌کنند
ایلنا نوشت: صادق زیباکلام با اشاره به موضوع عدم توفیق اصولگرایان در انتشار لیست در شهرستان‌ها برای دور دوم گفت: به نظر می‌رسد اصولگرایان در ۷ اسفند چه در تهران و خیلی از حوزه‌های دیگر انتخاباتی شکست خوردند و این مسئله باعث شد آنها عملا سرخورده شوند و این سرخوردگی باعث شده اصراری بر تبلیغ و حضور در حوزه‌های مختلف نداشته باشند.
واکنش کرباسچی به سخنان حداد عادل: متهم کردن دولت به دخالت در انتخابات غیر عادی است
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران در واکنش به ادعای اخیر حدادعادل در باره دخالت دولت در انتخابات و همچنین هشدار آیت‌الله موحدی کرمانی در این مورد گفت: متهم کردن دولت به دخالت در انتخابات غیر عادی است. غلامحسین کرباسچی با اشاره به ادعای پیروزی اصول‌گرایان در دور اول انتخابات از جانب حداد عادل نیز گفت: این حرف‌ها تبلیغاتی است و باید گفت «جوجه را آخر پاییز می‌شمارند» و هر چند بیان این حرف‌ها در فضای رقابت‌های انتخاباتی هیچ ایرادی ندارد اما به یاد داریم روزی همین آقایان دیگران را ملامت می‌کردند که چرا ادعای پیروزی می‌کنید در حالی که هنوز نتایج قطعی انتخابات مشخص نشده است.
باهنر: برخی اهدافی که در برجام محقق نشد از روی ناچاری بود
ایرنا نوشت: نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در برجام برخی از اهداف محقق نشد که بعضی ناشی از کم دقتی و برخی نیز از روی ناچار بود. محمدرضا باهنر افزود: توافق هسته ای به مثابه جنگ سخت سرداران دیپلماسی کشور بود.
سخنرانی آذر منصوری در اراک لغو شد
مراسم سخنرانی آذر منصوری قائم مقام حزب اتحاد ملت ایران اسلامی که قرار بود راس ساعت 19:30 دیروز در گردهمایی بزرگ اصلاح طلبان اراک ، خنداب و کمیجان در محل سالن پامچال اراک واقع در میدان ولیعصر این شهر برگزار شود، لغو شد.
به گزارش ایرنا رئیس ستاد انتخاباتی ائتلاف اصلاح طلبان و حامیان دولت ( لیست امید) به خبرنگارایرنا گفت: به توصیه مسئولان شهرستان اراک ، از برگزاری این سخنرانی به رغم انجام برنامه ریزی های لازم، خودداری کردیم.
دبیر همایش هولوکاست : ظریف را دعوت نخواهیم کرد
جام نیوز نوشت: «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان در گفت و گو با «رابین رایت» روزنامه نگار و نویسنده آمریکایی از جمله درباره همایش دوسالانه هولوکاست که قرار است در ماه خرداد در تهران برگزار شود و نمایشگاه کاریکاتور آن 5 اردیبهشت در تهران افتتاح شد، نظر داده است. وزیر امور خارجه کشورمان گفت: «برگزار کننده دوسالانه هولوکاست دولت ایران نیست، بلکه یک سازمان غیر دولتی است که در کنترل دولت قرار ندارد و دولت نیز چنین کاری را تایید نمی‌کند.»
دراین گفتگو خبرنگار نیویورکر به پیام تبریک حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به یهودیان سراسر جهان بمناسبت سال نو اشاره می‌کند و ظریف در این باره می گوید: «بنابراین ما در مراسم گشایش فستیوال شرکت نخواهیم کرد.» «سید مسعود شجاعی طباطبایی» دبیر نمایشگاه هولوکاست در واکنش به سخنان ظریف در خصوص عدم حضورش در افتتاحیه این نمایشگاه در گفتگو با نیویورکر گفته است: «ما اصلا شما را به علت همین موضع‌گیری دعوت نخواهیم کرد و این نمایشگاه طبق هر سال در موزه فلسطین در سالروز تاسیس رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود.»
طرح پیشنهادی مکارم شیرازی برای اداره حرمین شریفین
آیت‌الله مکارم‌شیرازی در بیانیه‌ای درباره مسئله حج گفت: طرحی برای این مسأله دارم که به یقین این طرح به نفع عربستان نیز خواهد بود و هیچ منافاتی با حاکمیت آنها بر کشورشان ندارد. به گزارش ایسنا در بخشی از بیانیه این مرجع تقلید آمده است: اینجانب طرحی برای این مسأله دارم که پس از تکمیل برای علمای الازهر مصر و علمای بزرگ جهان اسلام می‌فرستم و سپس از آنها دعوت می‌کنیم تا در همایشی برای تکمیل و یافتن طرق اجرایی این طرح به مشورت بنشینند و عربستان سعودی را برای پذیرش آن تحت فشار قرار دهند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *