پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تمام سیستم صوتی ما پشت به این ابنیه تاریخی هستند

واکنش «علیرضا قربانی» به حواشی کنسرت تخت جمشید

تمام سیستم صوتی ما پشت به این ابنیه تاریخی هستند





تمام سیستم صوتی ما پشت به این ابنیه تاریخی هستند

۱۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۲۲

|پیام ما| خبر برگزاری کنسرت «علیرضا قربانی» در تخت جمشید حواشی‌های زیادی را به دنبال داشت. مخالفان نگران وجود خطر برای تخت جمشید بودند و موافقان از مثبت‌بودن چنین اقدامی برای رونق گردشگری سخن گفتند. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس نیز دهم تیرماه در مقابل این نگرانی‌ها توضیح داد که «صدای کنسرت به تخت جمشید نمی‌رسد». حالا هم بعد از این حواشی، خود قربانی در نخستین شب برگزاری کنسرت در تخت جمشید باتوجه به نگرانی‌هایی که برای آسیب رسیدن به این بنای تاریخی وجود داشت، گفت که تیم این کنسرت از کارشناسان میراث خبره‌ای مشورت گرفته و تمام تلاش خود برای جلوگیری از آسیب رسیدن به بنا را کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، قربانی شامگاه دهم تیرماه در نخستین کنسرت خود در تخت جمشید در پاسخ به نگرانی‌های موجود درباره امکان آسیب وارد شدن به این بنای تاریخی گفت: با همه سختی‌ها و دشواری‌ها میزبان شما در این مکان تاریخی هستیم. تخت جمشید پیچیدگی‌های خاصی برای برگزاری کنسرت دارد ولی به همت جمع بسیاری از بزرگان و کسانی که قلب و دلشان برای فرهنگ و هنر این سرزمین می‌تپد، توانستیم امشب برای اولین اجرا در بین شما باشیم.

او ادامه داد:از روز اولی که تصمیم گرفتیم این برنامه را اجرا کنیم با بسیاری از کارشناسان که جزو خبره‌ترین کارشناسان میراث فرهنگی و کسانی که مستقل فعالیت می‌کنند، سعی کردیم هماهنگی‌های لازم را به عمل بیاوریم که حتی اندازه سر سوزنی اثر منفی روی بنایی که از نیاکان ما به ما رسیده است، نگذاریم. موظف هستیم و محکوم به این هستیم که با پوست و گوشت و استخوان خودمان این اثر را حفظ کنیم. سعی کردیم هیچ مشکلی برایش ایجاد نکنیم و همین‌طور که می‌بینید تمام تلاشمان بر این بوده نزدیکی با خود سایت و بنا نداشته باشیم و تمام سیستم صوتی ما پشت به این ابنیه تاریخی هستند. از تمام کسانی که دغدغه حفظ این بنا را دارند و با تماس گرفتند و ابراز لطف کردند سپاسگزاریم و تیم تلاش کردند که دغدغه آنها را پاسخگو باشد.

قربانی همچنین گفت: به نظر می‌رسد، اگر این حرکت ادامه‌دار باشد با نوع رفتار، کردار و عملکرد ما این احساس به وجود بیاید که دل و قلبمان ما برای اینجا می‌تپد و دلمان می‌خواهد اینجایی که جزو مفاخر ما و میراثی است که می‌توانیم به رخ جهانیان به عنوان فرهنگ و تمدن هفت هزار ساله خود به رخ بکشیم، بتوانیم بعدها در نقاط مختلف کشور از مکان‌های تاریخی مختلف دیگر با نظر کارشناسان و حفظ مسائل ایمنی چنین برنامه‌هایی را برپا کنیم؛ اگرچه که تمام توجه ما بر این باشد که بیش از پیش به این مکان‌ها توجه و از آن نگهداری کنیم‌.

 

صدای کنسرت به تخت جمشید نمی‌رسد

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر