پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | احضار معاون رییس جمهور به دادسرا

احضار معاون رییس جمهور به دادسرا





۲۲ فروردین ۱۳۹۵، ۲۰:۴۶

احضار معاون رییس جمهور به دادسرا

سخنگوی قوه قضاییه از احضار شهین‌دخت ملاوردی معاون امور زنان و بانوان ریاست‌جمهوری به دادسرا خبر داد و گفت: بنا بر نظر مسئولان دادسرای سیستان و بلوچستان پرونده وی به تهران ارسال شد و به دادسرا احضار شده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نود و چهارمین نشست خبری خود در پاسخ به این سؤال که سرانجام پرونده شهین‌دخت ملاوردی به کجا انجامید، گفت: درباره آن مطلبی که خانم ملاوردی مطرح کرده بود مسئولان قضایی سیستان پرونده وی را به تهران فرستادند. وی ادامه داد: پرونده خانم ملاوردی به دادسرا فرستاده شد و وی را احضار کرده که قرار است توضیحات لازم را ارائه کند. اژه ای درباره پرونده های مهم رسیدگی شده در سال 94 گفت: پرونده متهم نفتی با هزاران صفحه بازجویی رسیدگی شد. 26 جلسه دادگاه فقط به پرونده 3 متهم این پرونده رسیدگی شد و دادگاه تشخیص داد مفسد فی الارض هستند و حکم به وکلای 3 متهم ابلاغ شده و طبیعتا منتظر اعتراض وکلا هستیم تا در دیوان عالی کشور اعتراض رسیدگی شود. به گزارش خبرآنلاین وزیر اسبق اطلاعات به برخی رسانه ها نیز انتقاد کرد که چرا نوشته اند بابک زنجانی به اعدام محکوم شده تا پولهایی را گرفته است، پس دهد. او در این باره گفت: مطلقا بحث گروکشی نیست. دادگاه با توجه به قانون، رای صادر کرده و البته تلاش می کنیم طلب وزارت نفت وصول شود. تا الان هم هر اقدام قابل تصور، پیگیری شده. البته اموال شناسایی شده تکافوی بدهی ها را نمی دهد. نکته دوم در برخی سایتها و رسانه ها این است که قوه قضاییه قصد و انگیزه برای اجرای حکم اعدام متهم اصلی را ندارد. این نیز صحیح نیست. در این پرونده یا پرونده دیگر، ما نمی دانیم در مرحله تجدیدنظر چه اتفاقی می افتد. ما نمی دانیم دیوان عالی کشور دراین باره چه تصمیمی می گیرد. ولی اینکه بگوییم با مصلحت اندیشی حکمی صادر شده و قرار است در مرحله تجدیدنظر، اتفاق دیگری بیفتد، صحیح نیست.
او درباره پرونده ارزی نیز گفت: در این پرونده بیش از 400 جلد پرونده اعم از ضمایم و اوراق رسیدگی شد. 10 نفر در این باره، به جزای نقدی، رد مال و حبس محکوم شدند. حکم به برخی متهمان ابلاغ شده و برخی نیز فراری هستند که غیابی محاکمه شده اند. همچنین پرونده وقتگیر دیگر درباره مهدی هاشمی بود که حکم حبس قطعی شد و محکوم به زندان رفت. پرونده مدیرعامل سابق بانک صادرات و 43 نفر دیگر که دارای اتهام در پرونده 3هزار میلیاردی بودند، بررسی شد و احکام یا صادر شده یا در شرف صدور حکم است.
محسنی اژه ای درباره مبادله زندانیان با آمریکایی ها از جمله جیسون رضاییان و حکمتی گفت: این پرونده از جهاتی سیاسی بود و با مصوبه شورای عالی امنیت ملی انجام شد. همچنین پرونده ای که در 70 روز به کیفرخواست رسید موضوع حمله به سفارت عربستان است. 121 نفر در این باره جلب شدند. برای آنها قرارهایی مانند وثیقه و بازداشت و تامین مناسب صادر شد. 24 نفر نیز احضار شدند و برخی از آنها منتهی به قرار، آزاد شدند. برای 48 نفر تاکنون کیفرخواست صادر شده و 4 نفر نیز در دادسرای ویژه روحانیت هستند که اطلاعی از آن ندارم. از دیماه تاکنون برای این تعداد از متهمان این پرونده کیفرخواست صادر شده است که کار سنگینی شمرده می شود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *