پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | عضویت در دیگر گروه‌ها

عضویت در دیگر گروه‌ها





۲۱ فروردین ۱۳۹۵، ۱۴:۳۲

عضویت در دیگر گروه‌ها

• شما عضو گروه ناصر عبدالهی بودید. بیشتر ترک های آلبوم های ناصر ساز بادی مسی ندارد. در تنظیم ها ساز شما در نظر گرفته می شد؟
برای کنسرت ها تنظیم بر اساس استیج انجام می دادیم و طبق سازبندی که در گروه ارکستر داشتیم، ارکستراسیون و اجرا می کردیم. در اکثر کارهای ناصر ترومپت می زدم و در یکی دو کار جنوبی هم پرکاشن زدم. گروه ناصر چند دوره عوض شد ولی از گروه دوم که تشکیل شد من عضو ثابت بودم.
• در مورد گروه دارکوب بگویید.
-در گروه دارکوب بیشتر زحمات را از ابتدا همایون نصیری کشید. در این فکر بود و ایده خود را عملی کرد؛ از همه بچه های دارکوب پشتکار قوی تری داشت. 4-5 نفر اعضای اصلی گروه بودیم. همایون گروه را جمع کرد و با هم کارها را تنظیم کردیم. با هم جلو رفتیم. کارها اضافه و کیفیت آنها بهتر شد. نفرات و خواننده های مهمان اضافه شدند.
• هدف گروه دارکوب، نشان دادن تاثیر موسیقی بدون خواننده برای ایرانیان بود؟
موسیقی بدون خواننده خیلی تاثیر دارد. شما وقتی کنسرتی را می خواهید ببینید، می گویند کنسرت خواننده است و نوازنده هر کسی باشد اصلا مهم نیست، بعد هم فقط خواننده جلو سن است و دیده می شود و برای نوازندگان هیچ فضایی برای ارتباط و معرفی به مردم نیست. خوانندگان هم به نشان دادن نقش نوازنده مشتاق نیستند و نمی دانم چرا! گروه دارکوب بهترین نوازنده ها را بدون هیچ خواننده ای دور هم جمع کرد و نشان دادیم که خواننده در کنار نوازنده ها می تواند نقش داشته باشد، مثل خواننده هایی که به عنوان مهمان آوردیم. در واقع نگفتند کنسرت خواننده می رویم، کنسرت دارکوب بود که خواننده مهمان در آن اجرا داشت.
• در واقع این مشکل در ایران هست که نوازنده ها مطرح نمی شوند و نقش آنها نادیده گرفته می شود.
در ایران همیشه خواننده مطرح بوده و سالها است که ما نوازنده ها پشت خواننده ها بوده ایم و هیچ اتفاقی هم برای ما نیافتاده است. خواننده ها هم نخواسته اند که این اتفاق بیفتد و حتی اگر فضایی هم باشد که خواننده بتواند نوازنده را مطرح کند، باز هم خواننده ها کوتاهی می کنند.
• و اگر کار اینترنتی هم پخش شود که اصلا مشخص نمی شود نوازنده چه کسی بوده است.
-بله، اطلاعات کمتر می شود. آهنگساز و تنظیم کننده کمی بیشتر مطرح می شوند ولی نوازنده اصلا جایی بین مردم ندارد! در واقع موسیقی در ایران اصلا جاری نیست و همیشه به صورت فان و تفریح است، حتی کسی که سی دی می خرد برای تفریح این کار را انجام می دهد. به همین خاطر در موسیقی به صورت فان اتفاق خاصی نمی افتد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *