پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | ترکش‌هایی که امکان خارج کردن آن‌ها نیست

۱۷ روز بعد از حادثه تروریستی کرمان

ترکش‌هایی که امکان خارج کردن آن‌ها نیست





ترکش‌هایی که امکان خارج کردن آن‌ها نیست

۳۰ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۰۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: ترکش‌ها در بدن حداقل سه نفر از مصدومان حادثه تروریستی کرمان در جاهایی است که نمی‌توانیم آنها را خارج کنیم.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا، مهدی احمدی‌نژاد درباره آخرین وضعیت مجروحان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان بیان کرد: ترکش در داخل مغز برخی از مجروحان قرار دارد، این ترکش‌ها در قسمت‌های حساسی از بدن است که اگر بخواهیم آنها را خارج کنیم، باعث نقص عضو فرد می‌شود و اکنون این ترکش‌ها برای آنها مشکلی ایجاد نمی‌کند و ما افرادی داریم که از زمان جنگ تاکنون ترکش در بدن آنهاست.

او اظهارداشت: یک کودک از کرمان به تهران اعزام و در آنجا قطع عضوش انجام شد و یک خانم در کرمان قطع عضو بود و به دلیل مرگ مغزی اعضای بدنش اهدا شد.

احمدی‌نژاد ادامه داد: پای یک خانم دیگر از مجروحان قطع شده بود که یک تیم تخصصی از تهران آمدند و پای وی را پیوند زدند. عروق این بانو خوب است اما پا له شدگی‌های زیاد و عفونت شدید دارد که در حال درمان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ادامه اظهار کرد: یکی از مجروحان که از ناحیه سر آسیب دیده، ضریب هوشی‌اش بسیار پایین است و دو نفر دیگر که آسیب نخاعی دارند، به دستگاه ونتیلاتور وصل‌اند.

او همچنین گفت: در همان روز اول حادثه تیم‌های تخصصی از دانشگاه شیراز و دانشگاه شهید بهشتی تهران در کرمان حضور یافته و همه مجروحان را ویزیت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: چند روز بعد از حادثه یک تیم جراحی اعصاب و یک تیم تخصصی دیگر نیز از دانشگاه تهران برای درمان مجروحان به کرمان آمدند و همه مصدومان را معاینه و کارهای درمانی برای آنها را انجام دادند.

احمدی‌نژاد عنوان کرد: در مراکز دولتی تمام خدمات درمانی و تشخیصی مجروحان حمله تروریستی ۱۳ دی‌ماه رایگان است و اگر کسی به مراکز درمانی دانشگاهی مراجعه کرد و از او درخواست وجه شد، سریعا به دفتر ریاست آن مجموعه مراجعه و مورد را به رئیس مجموعه گزارش دهد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *