پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | شاخص سلامت نوزادان در ایران فراتر از کشورهای خاورمیانه است

دبیر انجمن پزشکان کودکان ایران:

شاخص سلامت نوزادان در ایران فراتر از کشورهای خاورمیانه است

میانگین جهانی مرگ نوزادان، ۱۱ مرگ در هر هزار تولد است این شاخص در خاورمیانه بالای ۱۱ و در ایران ۷.۵ مرگ در هر هزار تولد است.





شاخص سلامت نوزادان در ایران فراتر از کشورهای خاورمیانه است

۲ تیر ۱۴۰۳، ۹:۵۴

دبیر انجمن پزشکان کودکان ایران با بیان این‌که یکی از افتخارات کشور ما این است که مرگ و میر کودکان در کشور ما از میانگین جهانی پایین‌تر است، گفت: در منطقه خاورمیانه کمترین آمار مرگ و میر نوزادان مربوط به ایران است.

به گزارش پیام ما به نقل از ایرنا، محمد زنوزی راد دبیر اجرایی همایش علمی سالیانه انجمن پزشکان کودکان ایران و چهل و پنجمین یادبود دکتر محمد قریب، درباره وضعیت سلامت کودکان در ایران اظهار کرد: یکی از معیارهای سازمان جهانی بهداشت برای بررسی شاخص‌های سلامت در یک کشور، میزان مرگ و میر نوزادان و کودکان است که این موضوع نشانگر اهمیت سلامت کودکان در جهان است. یکی از افتخاراتی که کشور ما دارد این است که مرگ و میر نوزادان در کشور ما از میانگین جهانی پایین‌تر است و با میانگین اروپا نیز قابل مقایسه است و در منطقه خاورمیانه کمترین مرگ و میر نوزادان مربوط به ایران است.

وی افزود: میانگین جهانی مرگ نوزادان، ۱۱ مرگ در هر هزار تولد است این شاخص در خاورمیانه بالای ۱۱ و در ایران ۷.۵ مرگ در هر هزار تولد است. این دستاورد حاصل تلاش جمعی، تربیت نیروی کافی پزشک و پرستار و تامین تجهیزات و مواد دارویی مورد نیاز بوده است.

زنوزی راد ادامه داد: یکی دیگر از موفقیت‌های کشورمان در چند دهه گذشته این بوده که بیماری‌های عفونی و قابل پیشگیری شیوع کمتری بین نوزادان و کودکان پیدا کرده‌اند و برخی بیماری‌ها که در کشورهای همسایه هنوز جریان دارد مانند فلج اطفال و سرخک در کشور ما ریشه‌کن شده‌اند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر