پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | لاهیجان در قاب عکاسان ایران

نخستین رویداد ملی عکس لاهیجان برگزار شد

لاهیجان در قاب عکاسان ایران





لاهیجان در قاب عکاسان ایران

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۹:۳۰

|پیام ما| نخستین رویداد ملی «عکس لاهیجان» به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر و با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران، در سه بخش «مستند شهری»، بخش ویژهٔ «چای» و بخش «عکاسان لاهیجانی» برگزار شد و منتخبان آن دیروز، بیست‌وششم اردیبهشت‌ماه، معرفی شدند. «سیف‌الله صمدیان»، «افشین شاهرودی» و «جاسم غضبان‌پور» داوران این رویداد بودند و «مهرداد اسکوئی»، «محسن راستانی» و «داود عامری» به‌عنوان مهمانان ویژه حضور داشتند. رویداد «عکس لاهیجان» از روز ۲۳ اردیبهشت‌ماه به‌مدت چهار روز و با حضور ۳۰ عکاس از اقصی‌نقاط کشور و ۳۰ عکاس گیلانی، همراه با تجلیل از «فریدون محمدی‌دوست» و «علی مرادی» به‌عنوان نام‌آوران عکاسی این کهن‌شهر تاریخی برگزار شد. همچنین، برگزاری نشست‌های تخصصی عکس توسط «هوتن باباپور» از دیگر برنامه‌های این رویداد بود.

تبدیل پایتخت چای ایران به شهر رویدادها

«رضا زنده‌دل»، شهردار لاهیجان و رئیس رویداد، در برنامهٔ اختتامیه نخستین رویداد ملی عکس لاهیجان را اقدامی در جهت تبدیل این کهن‌شهر به شهر رویدادها دانست. او همچنین به آمادگی مدیریت شهری برای برگزاری رویدادهای مختلف منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی در آیین پلاک‌کوبی و معرفی لاهیجان به‌عنوان پایتخت چای ایران از سوی کمیسیون ملی یونسکو اشاره کرد. به‌گفتهٔ او، این اقدام با توجه به جایگاه نخست لاهیجان کشت چای در کشور، قرار داشتن موزهٔ تخصصی «چای» و همچنین آرامگاه تاریخی «کاشف‌السلطنه»، بنیانگذار این صنعت، صورت گرفت.

 

عکس، نقطه‌ٔ عطف گذار پیشرفت لاهیجان

«جاسم غضبان‌پور»، رئیس هیئت‌ داوران رویداد، از دیگر سخنرانان اختتامیه بود: «حضور شصت عکاس دوربین به‌دست طی چندروز در سطح شهر لاهیجان باراقه‌ای از امید برای مردم این شهر بود.» او معتقد است عکاسی می‌تواند کمکی مؤثر برای توسعهٔ صنعت چای باشد که خود عاملی اساسی در رشد گردشگری و درنهایت پیشرفت شهر لاهیجان است: «امیدوارم نخستین دورهٔ رویداد ملی عکس لاهیجان بتواند نقطه‌ٔ عطف در گذار به رویکردی نوین باشد؛ به‌نحوی‌که چای لاهیجان به‌عنوان برندی مطرح شانس حضور در بازار جهانی را داشته باشد.»

 

عکاسی بهار ۱۴۰۳ لاهیجان برای حافظه تاریخ

«مهرداد اسکویی»، عکاس و مستندساز، که به‌عنوان مهمان ویژه در این رویداد حضور داشت، حضورش در لاهیجان را در تداوم سفر خود به ازبکستان دانست که برای عکاسی از ایران فرهنگی صورت گرفت: «رویداد عکس لاهیجان زندگی مردمان این کهن‌شهر را در بهار ۱۴۰۳ برای همیشه در تاریخ ثبت کرد.»

«محمد ایدرم»، رئیس شورای شهر لاهیجان، نیز در این برنامه از برگزاری چنین رویدادهایی استقبال کرد: «درنتیجهٔ برگزاری چنین رویدادهایی می‌شود منافع عمومی را تأمین کرد، به‌طوری‌که نفع آن در مسائل شهری نمایان باشد.»

در مراسم اختتامیهٔ این رویداد «شبنم ملکی»، «تورج نیک‌نژاد» و «نگین محمدی‌فرد» به‌ترتیب رتبهٔ اول تا سوم بخش «مستند شهری» را کسب کردند. «امیرحسین یوسفی کیساری» برگزیدهٔ بخش «چای» شد و جایزهٔ بخش «لاهیجان» هم به «کیان احمدپور»، به‌عنوان نفر اول و «مریم سمیعی»، به‌عنوان نفر دوم رسید.

 

عکس از امیرحسین یوسفی کیساری
عکس: امیرحسین یوسفی کیساری

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر