پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | رفع تصرف زمین بازی «کتابخانه بهار»

«شرمین نادری»، مروج کتاب خبر داد

رفع تصرف زمین بازی «کتابخانه بهار»





رفع تصرف زمین بازی «کتابخانه بهار»

۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۰۱

«گمونم زمین بازی کتابخونه بهار رو پس گرفتیم» و این خبری بود که «شرمین نادری»، فعال حوزه کتاب بعد از ماجراهای تصرف زمین بازی «کتابخانه بهار»، در صفحه «ایکس» (توییتر سابق) خود منتشر کرده است. خبری که می‌تواند روستای «رمین» را میان اخبار بد چابهار، بهارتر کند و امیدبخش کودکان این روستا باشد.

به گزارش «پیام ما»، هجدهم فروردین‌ماه امسال «عبدالحکیم بهار»، مسئول کتابخانه «بهار» اطلاع داد که زمین این کتابخانه که برای بازی در نظر گرفته‌شده و مراحل آماده‌سازی و نقشه‌برداری را طی کرده بود، پیش از طی مراحل قانونی واگذاری، از سوی برخی افرادی تصرف شده است. عبدالحکیم به «پیام ما» در گزارشی با عنوان «بهار پردردسر کتابخانۀ بهار» گفته بود: «زمانی که ساختمان ساخته شد، می‌خواستیم دیوار حیاط را بسازیم. نقشه‌برداری انجام شد و زمین آماده بود اما متوجه شدیم در پایین‌دست کتابخانه سنگ و بلوک ریخته‌اند و عده‌ای می‌خواهند صاحب آن شوند. حالا زمین بازی در خطر تصرف شدن قرار دارد.»
او دربارۀ پیگیری‌های انجام شده توضیح داده بود: «از طرف دهیاری پیگیری کردیم اما تا الان اتفاقی نیفتاده است. به جز دهیاری از طریق ستاد ساماندهی حاشیه شهر هم پیگیری کردیم و گشت اراضی‌شان را در جریان قرار دادیم. ترس ما این است که این زمین بازی را تصرف کنند و درست ما خالی بماند.»
«شرمین نادری»، مروج کتاب، ماجرای تصرف زمین را این‌طور به «پیام ما» شرح داده بود: «این زمین یک گودال بزرگ داشت و داخل آن آشغال ریخته شده بود. این گودال را خالی کردیم تا یک زمین بسازیم. اما گروه‌هایی در این منطقه وجود دارد که زمین‌خواری می‌کنند و تا اثبات شود که زمین برای کیست ساختمان ساخته می‌شود. منتهی چون زمین را از دهیاری گرفته‌ایم، دهیاری نامه زده است اما رسمی نشده و منتظر نتیجه پیگیری دهیاری و سایر ارگان‌ها از جمله بنیاد مسکن هستیم.»
به گفته او، زمین‌خوران محلی هستند و به شکل گروهی در اطراف چابهار این کار را انجام می‌دهند: «حالا هم دست روی این زمین گذاشته‌اند.»
«نظرمحمد مارسینی»، دهیار منطقه دربارۀ پیگیری‌های انجام شده برای رفع تصرف به گفته بود: «به بخشداری نامه‌زده‌ایم که بتوانیم حصارکشی کنیم. بخشداری هم به فرمانداری نامه زده است که زمین تحویل ستاد ساماندهی داده شود.»
اما حالا نادری در شبکه اجتماعی خود نوشته است که پس از پیگیری‌های انجام‌شده، «بخشداری» و «بنیاد مسکن» در ماجرای غصب زمین بازی در روستای رمین ورود کرده‌اند.
سال 84 «عبدالحکیم بهار»، مردی از اهالی روستای «رمین» شهرستان چابهار این کتابخانه راه راه‌اندازی کرد. ابتدا یکی از اتاق‌های خانه خودش را به کتابخانه تبدیل کرد اما چند سال بعد کتابخانه به کانکسی در زمینی که دهیاری در اختیارشان گذاشته بود، منتقل شد. سال ۱۴۰۰ هم با کمک دهیاری و مردم ساختمانی برای کتابخانه ساخته شد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *