پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | حال استاد پرنده‌شناسی بهبود یافت

حال استاد پرنده‌شناسی بهبود یافت

وضعیت جسمانی دکتر اسماعیل کهرم مساعد گزارش شده است





۲۱ شهریور ۱۴۰۲، ۲۱:۵۹

وضعیت جسمانی دکتر اسماعیل کهرم، استاد پرنده‌شناسی و فعال نام‌آشنای محیط‌زیست ایران که به دلیل عارضهٔ ریوی در بیمارستان بستری شده بود، مساعد گزارش شده است.
به گفتهٔ نزدیکان دکتر کهرم، او در چند روز اخیر به دلیل عفونت ریه در بیمارستانی در تهران بستری شده است و اقدامات درمانی برای او انجام شده است. پزشکان معالج حال این چهرهٔ نام‌آشنا در میان فعالان محیط زیست را مساعد ارزیابی کرده‌اند اما کهرم چند روزی را باید در بیمارستان و تحت نظر پزشکان بگذراند.
اساعیل کهرم، متولد ۱۳۲۵ است و از سال ۱۳۴۹ با حضور در سازمان شکاربانی و نظارت بر صید، فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرده است. او از دانشگاه شیراز مدرک کارشناسی کشاورزی دریافت کرد و پس از آن در سال ۱۹۷۴ میلادی در انگلستان دیپلم مدیریت شکاربانی گرفت. کهرم تحصیلات خود را در رشته بوم‌شناسی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آبردین انگلستان ادامه داد و در سال ۱۹۸۱ فارغ‌التحصیل شد و در نهایت موفق شد در سال ۱۹۸۷ از دانشگاه ولز در رشته بوم‌شناسی مدرک دکترا دریافت کند. البته یکی از مهمترین علایق او پرنده‌شناسی است و مطالعات زیادی نیز درباره پرندگان انجام داده است.
او از سال‌ها قبل در دانشگاه‌هایی چون علامه طباطبایی، تهران و آزاد تدریس می‌کند و به‌عنوان یکی از استادان محبوب دانشجویانش شناخته می‌شود. عشق و علاقه او به طبیعت و بیان صریح انتقادات درباره تخریب عرصه‌های طبیعی از او چهره‌ای رسانه‌ای ساخته است. با این‌حال همیشه ترجیح می‌دهد خود را «شکاربان» بنامد، شغلی که به قول خودش از گذشته تا امروز داشته، حتی اگر در سازمان حفاظت محیط زیست هم مشغول به‌کار نباشد.
روزنامه «پیام ما» برای این استاد گرانقدر آرزوی سلامتی دارد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *