پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | بی‌آبی در «ملاشیه» با قطع برق همراه شد

نزدیک به 20 روز است که منطقه «ملاشیه» در اهواز استان خوزستان با قطع کامل آب روبروست و آبرسانی با تانکر و به روش سیار در این مناطق انجام می‌شود

بی‌آبی در «ملاشیه» با قطع برق همراه شد

با وجود اعلام مسئولان مبنی بر تلاش برای رفع این مشکل؛ به نظر می‌رسد حالا مشکل قطع برق در این منطقه هم به مشکل بی‌آبی اضافه شده است





بی‌آبی در «ملاشیه» با قطع برق همراه شد

۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۲۲:۳۴

نزدیک به 20 روز است که منطقه «ملاشیه» در اهواز استان خوزستان با قطع کامل آب روبروست و آبرسانی با تانکر و به روش سیار در این مناطق انجام می‌شود. با وجود اعلام مسئولان مبنی بر تلاش برای رفع این مشکل؛ به نظر می‌رسد حالا مشکل قطع برق در این منطقه هم به مشکل بی‌آبی اضافه شده است. اختلال در سیستم آب و برق در انی ناحیه تا شرایطی است که بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان، بیشینه دمای هوای این روزها در این منطقه 45 تا 50 درجه است.
گرچه شرکت توزیع برق اهواز و خوزستان پاسخی به پیگیری «پیام ما» نمی‌دهد به نظر مسئولان حوزه اب این منطقه پاسخگو هستند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز در خصوص وضعیت ملاشیه به پیام ما توضیح داد: «ملاشیه به علت افزایش وسعت درسال‌های گذشته با کمبود آب مواجه بوده اما این کمبود مهار شد البته در بعضی قسمت‌های منطقه به صورت ساعتی قطعی آب داشته است. برای تقویت آب منطقه، درحال احداث یک خط انتقال به طول ۸۰۰ متر از کنار شرکت فارسیت هستیم که این خط انتقال تا ۴ یا ۵ روز دیگر تکمیل می‌شود؛ این خط لوله تا یکشنبه یا نهایتا دوشنبه وصل خواهد شد تا فشار آب منطقه تنظیم شود.»
به گفته «محمدرضا کرمی نژاد» این شرکت برای کوی «سیاحی»، «شهرک دانشگاه»، «عین دو»، «پردیس» و «ملاشیه» در جنوب غربی شهر در حال انجام یک طرح آبرسانی است: «مناقصه ای به ارزش ۲۵۰ میلیارد تومان برگزار شده است که منتظریم برنده آن اعلام شود تا از تصفیه خانه شماره دو خط انتقالی کشیده شود. این پروژه زمانبر است و حدود ۷ تا ۱۰ ماه زمان می‌برد .امیدواریم تا تابستان سال‌ آینده مشکل حل شده باشد.
همچنین وب سایت خبری فرمانداری اهواز اعلام کرده است که در حال حاضر عملیات اتصال خط انتقال ۵۰۰ میلی‌متری از ضلع شرقی ملاشیه برای تقویت فشار آب این منطقه، از روزهایی گذشته آغاز شده و به صورت شبانه روزی در حال انجام است. اما خبر منتشر شده از سوی فرمانداری زمان اتمام طرح را اعلام نکرده است.
هفته گذشته شهرداری اهواز طی یک اطلاعیه شکستگی خطوط لوله انتقال آب و خرابی پمپ آبرسان شهری را دلیل قزع آب در ملاشیه عنوان کرده بود. با این حال اهالی این منطقه به «پیام ما» اعلام کرده اند که این مشکل سال گذشته به وجود آمده بود و نزدیک به 8 روز منطقه ملاشیه دسترسی به آب آشامیدنی نداشت. همچنین ساکنان این منطقه از کمبود آب و همچنین تامنظم بودن آبرسانی سیار طی روزهای اخیر گلایه دارند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *