پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | اختصاص 7 هزار میلیارد تومان به بیماران خاص

وزیر بهداشت مدعی شد:

اختصاص 7 هزار میلیارد تومان به بیماران خاص

بهرام عین‌اللهی: هدف ما، افزایش ذخایر دارویی در کشور است؛ به‌طوری که این ذخایر به حدود 70 درصد رسیده است و هر کجا کمبود دارو وجود داشته باشد، از طریق اعلام به سازمان غذا و دارو و از محل ذخایر دارویی، برطرف می‌شود





اختصاص 7 هزار میلیارد تومان به بیماران خاص

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲:۱۴

وزیر بهداشت با بیان اینکه سال گذشته حدود 5 هزار میلیارد تومان اعتبار برای راه‌اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج توسط مجلس تخصیص داده شده بود، از تخصیص 7 هزار میلیارد تومان به این صندوق در سال جاری خبر داد.
به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، «بهرام عین‌اللهی» در حاشیۀ شانزدهمین جشنوارۀ آموزشی شهید مطهری دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در تالار ابن سینا این شهر برگزار شد، گفت: در سال گذشته ظرفیت پزشکی، 25 درصد افزایش یافت و 4 هزار نفر در آزمون دستیاری پذیرفته شدند و امسال هم به‌همین میزان می‌توانیم پذیرش داشته باشیم.
وزیر بهداشت با تأکید بر اهمیت اجرای برنامه ملی سلامت خانواده و با بیان اینکه در این برنامه، بهداشت و پیشگیری مورد توجه قرار گرفته است، عنوان کرد: مراقبان سلامت در برنامۀ سلامت خانواده به یکی از دو شیوۀ حضوری و خانه‌به‌خانه یا غیرحضوری، افراد تحت پوشش خود را مشخص می‌کنند و برای هر کد ملی، یک پرونده الکترونیک سلامت تشکیل می‌شود و افراد در صورت بروز بیماری، به سطح یک و پزشک خانواده و در صورت نیاز به خدمات تخصصی و بستری به سطوح بعدی ارجاع می‌شوند. همچنین در این برنامه از ظرفیت ماماها به‌منظور تحقق سیاست جوانی جمعیت و افزایش نسل استفاده خواهد شد.

بهرام عین‌اللهی: هدف ما، افزایش ذخایر دارویی در کشور است؛ به‌طوری که این ذخایر به حدود 70 درصد رسیده است و هر کجا کمبود دارو وجود داشته باشد، از طریق اعلام به سازمان غذا و دارو و از محل ذخایر دارویی، برطرف می‌شود

عین‌اللهی با اشاره به کاهش کمبود اقلام دارویی از 400 به 70 قلم در یک سال گذشته، یادآور شد: حدود 15 هزار داروخانه در سطح کشور فعالند و طبیعی است که همه داروها به‌ویژه داروهای کمیاب و بیماران خاص در همه داروخانه ها توزیع نشود، بلکه در داروخانه‌های مشخص در هر استان توزیع شوند.
وزیر بهداشت ادامه داد: هدف ما، افزایش ذخایر دارویی در کشور است؛ به طوری که این ذخایر به حدود 70 درصد رسیده است و هر کجا کمبود دارو وجود داشته باشد، از طریق اعلام به سازمان غذا و دارو و از محل ذخایر دارویی، برطرف می‌شود.
او در ادامه گفت: سال گذشته صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج زیر نظر سازمان بیمه سلامت راه‌اندازی شد تا از بیماران صعب‌العلاج، حفاظت مالی کند. بنابراین، بیماران صعب‌العلاج می توانند با ارائه مستندات پزشکی، تحت پوشش این صندوق قرار گیرند.
وزیر بهداشت تأکید کرد: سال گذشته حدود 5 هزار میلیارد تومان اعتبار برای راه‌اندازی این صندوق توسط مجلس تخصیص داده شده بود که امسال این رقم به 7 هزار میلیارد تومان رسیده است.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر