سایت خبری پیام ما آنلاین | هشدار سیل برای هفت استان کشور

مونسون در آخرین نفس‌ها هم خسارت می‌زند

هشدار سیل برای هفت استان کشور

جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب فارس، شمال بوشهر،کهگیلویه‌وبویراحمد، چهارمحال‌و بختیاری، جنوب لرستان، شمال شرق خوزستان و ارتفاعات تهران کماکان در خطر هستند





هشدار سیل برای هفت استان کشور

۱۲ مرداد ۱۴۰۱، ۰:۰۰

پیام ما | بحران بارش‌های سیل آسا هنوز تمام نشده. سامانه بارش‌های موسمی هنوز هم می‌تواند برای کشور خطر‌آفرین باشد. از همین رو سازمان هواشناسی کشور هشدار داده که مردم در هفت استان کشور باید توصیه‌های کارشناسان برای دور ماندن از مناطق پرخطر مانند حاشیه رودخانه‌ها را جدی بگیرند.

 

در حالی که با ورود پدیده جوی مونسون به کشور از 31 تیر 1401، شروع بارش‌های رگباری و سیل استهبان فارس، سیلاب‌های فراگیر مرداد ماه در ایران به 18 استان بسط پیدا کرد و خسارت‌های سنگینی در حوزه‌های گوناگون مانند کشاورزی، زیرساخت‌های شهری و روستایی، شیلات و جاده‌ها علاوه بر جان‌های از دست رفته به جای گذاشت، سازمان هواشناسی کشور هنوز هشدارهای سیل را برای برخی استان‌ها منتشر می‌کند. برآوردهای کارشناسی آب‌وهوا می‌گوید که مونسون تا پایان این هفته نیز مهمان نه چندان مطلوب ایران است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای کشور به «پیام ما» می‌گوید هشدارهای بارش و سیلاب و عموم رعایت‌ها برای کاهش خسارات مالی و جانی تا پایان این هفته برقرار است

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای کشور به «پیام ما» می‌گوید هشدارهای بارش و سیلاب و عموم رعایت‌ها برای کاهش خسارات مالی و جانی تا پایان این هفته برقرار است.
صادق ضیائیان با تاکید بر این‌که مونسون تا پایان هفته در ایران اثرگذار است، می‌گوید: گستره بارش کمتر شده است اما هنوز خطر بارش‌های نقطه‌ای برای برخی استان‌های کشور وجود دارد. این خطر در مناطق جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب فارس، شمال بوشهر، استان کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب لرستان، شمال شرق استان خوزستان و ارتفاعات استان تهران، کماکان در دو روز آینده، وجود دارد اما بارش‌ها به صورت نقطه‌ای و محلی هستند و با وسعت سیلاب‌های دهه اول مرداد مواجه نخواهیم بود.
او تاکید می‌کند که خطر سیلاب به صورت نقطه‌ای وجود دارد: «تمام رعایت‌ها و نکاتی که پیشتر از شهروندان خواسته شده است تا به آن عمل کنند باید مد نظر باشد. از ترددهای غیرضروری به ویژه در محورهای مواصلاتی مناطقی که نام بردم، اسکان و تفرج در کنار رودخانه‌ها و سواحل و مانند آن جلوگیری کنند. به ویژه در استان‌های نام برده مردم تلاش کنند تا براساس هشدارهای هواشناسی استان‌ها، در مسیل‌ها قرار نگیرند.»
به گفته ضیائیان این وضعیت تا روز پنجشنبه هفته جاری در کشور حاکم حاکم است: «از روز جمعه مونسون به سمت بی‌اثر شدن پیش می‌رود اما از شنبه سامانه جدیدی از سمت شمال غرب به ایران وارد می‌شود. این سامانه بارشی مونسون نیست بلکه یکی از سامانه‌های عادی است که کشور معمولا با آن مواجه است. در خصوص جزئیات این سامانه که از روز شنبه شمال غرب کشور را فرامی‌گیرد در روزهای آینده مشخصات دقیق‌تری اعلام می‌کنیم.»
با توجه به اینکه هشدارهای تکرار سیلاب در نیمه مرداد برای پایتخت هم صادر شده است آمادگی برای مقابله با آسیب‌ها و خسارات احتمالی پیش‌رو در تهران هم آغاز شده است.
رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با توجه به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی نسبت به احتمال بارش شدید باران و جاری شدن سیل و آبگرفتگی در مناطقی از پایتخت به تهران نشینان نسبت به رعایت نکات ایمنی تاکید کرده است.
پدرام قودجانی در گفت‌وگویی با اقتصاد نیوز گفت: با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی تهران و براساس آخرین اطلاعاتی که از سوی اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام شده است، از روز چهارشنبه ۱۲ مرداد ماه، تا روز پنجشنبه ۱۳ مرداد ماه شاهد وقوع رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و در نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ پیش‌بینی شده است که این وضعیت در مناطق شمالی به ویژه ارتفاعات استان تهران محتمل‌تر خواهد بود و احتمالا شاهد جاری شدن روان آب، آبگرفتگی بعضی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها خواهیم بود.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *