سایت خبری پیام ما آنلاین | تفکر طراح

تفکر طراح





تفکر طراح

۶ مرداد ۱۴۰۱، ۰:۰۰

این روزها سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف با مشکلات و مسائل پیچیده‌ای مواجه هستند‌. توسعه کسب و کار و سودآوری‌، رضایت مشتریان‌‌، ارائه خدمات جدید که متناسب با نیازهای جامعه باشند و… از جمله این مسائل هستند. در دنیایی که روز به روز رقابت شدیدتر می‌شود شرکت‌ها برای اینکه بتوانند بر رقبای خود پیروز شوند در مواجه با مسائلی از این دست نیازمند راه‌حل‌های خلاقانه و چند‌جانبه‌ای هستند و اینجاست که پای تفکر طراحی به میان می‌آید‌.
شرکت‌های بزرگ و پیشرو مانند اپل‌، نایک ، آی بی ام و… سال‌هاست از تفکر طراح بهره برده‌اند در واقع یکی از راههای موفقیت آنها استفاده از تفکر بوده که آثار آن در خوشحالی مشتریان و رضایت‌مندی آنها خود را نشان داده است‌. در واقع تفکر طراح فرایند ایجاد ایده‌های جدید و نوآورانه برای حل مسائل خاص است که به منظور ارائه خدمات یا محصولاتی که با اقبال عمومی مواجه شده و همچنین باعث هماهنگی بیشتر با تغییرات تدریجی‌، نیاز روز بازار و افزایش انعطاف‌پذیری و پاسخگویی شرکت‌ها در مقابل مشتریان و در نهایت کسب و کار را به سطح موفقیت بالاتری می‌رساند‌. تفکر طراحی در سازمان‌ها حول محور مشتری /کاربر می‌چرخد و سود مالی در درجه بعدی اهمیت قرار دارد‌. نیاز مشتری و تامین آن موضوع اصلی بررسی‌ها‌، ایده‌ها و راه‌حل‌ها است به طوری که در تکنیک تفکر طراح طی چند مرحله بهترین ایده برای حل مسئله انتخاب می‌شود‌. این نوع تفکر با ارائه راه‌حل‌ها و روش‌های متنوع برای تامین نیازهای واقعی کاربران به سازمانها کمک می‌کند تا مسئله را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار داده ، خوشحالی مشتری را به عنوان مهمترین عنصر ببینند و در نهایت رابطه ی دوسویه و صحیحی را با مشتری برقرار کنند. تفکر طراحی در کنار علم و فناوری‌، زمینه خلاقیت را به گونه‌ای گسترده فراهم می سازد نوآوری برای رفع یک نیاز می تواند به توسعه کسب و کار و کارآفرینی منجر شود‌. این روش تفکر برای کشف و شناسایی مشکلاتی است که نمی توانید آنها را به صورت کلامی و واضح بیان کرده و شرح دهید.
تفکر طراحی در استارتاپ یک روش گام به گام است که به شما کمک می کند مشکل خود را شناسایی کرده و برای آن راه‌حل‌های خلاقانه متعددی بیابید به همین دلیل است که این روش برای شناسایی سریع و مکرر حل مشکلات مناسب است‌. همچنین این روش در استارتاپ از این منظر مفید است که شما در شرکت خود نیازی به وجود طراح ندارید‌، شما فقط باید پذیرای این فرایند باشید‌، نگرشی انسان محور و خلاق داشته باشید و برای پیدا کردن راه‌حل‌های خلاقانه جهت حل یک مشکل مشتاق باشید‌. در نهایت تفکر طراحی یک فرایند غیر‌خطی تکراری است که تیم‌ها برای درک کاربران‌، به چالش کشیدن فرضیات‌، تعریف مجدد مشکلات و ایجاد راه‌حل‌های نوآورانه برای نمونه‌سازی اولیه آزمایش از آن استفاده می‌کنند‌. در قلب طراحی تفکر قصد بهبود محصولات از طریق تجزیه و تحلیل نحوه تعامل کاربران با آنها و تعیین شرایطی است که در آن فعالیت می‌کنند‌. به بیان دیگر طراحی تفکر راهی برای کاوش با عمق زیاد برای کشف راه‌های بهبود تجارت کاربر به ما ارائه می‌دهد‌.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *