پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | زنگ خطر افزایش جهانی موج‌های گرما تا ۴ دهه آینده

سازمان جهانی هواشناسی هشدار داد

زنگ خطر افزایش جهانی موج‌های گرما تا ۴ دهه آینده





زنگ خطر افزایش جهانی موج‌های گرما تا ۴ دهه آینده

۳۰ تیر ۱۴۰۱، ۰:۰۰

موج گرمای اروپا ادامه یافته و گفته می‌شود که تا اواسط هفته آینده تداوم دارد. در همین حال سازمان جهانی هواشناسی (WMO) در هشداری تازه پیش‌بینی کرده که دست‌کم تا چهار دهه آینده، بسامد وقوع موج گرما، نظیر آن‌چه این روزها در اروپا شاهد آن هستیم در نقاط مختلف جهان افزایش خواهد یافت.
ایسنا با انتشار گزارش شینهوا نوشته است: به گفته یکی از مقامات سازمان جهانی هواشناسی، موج گرما در حال حاضر در غرب اروپا به اوج خود رسیده و به سمت شرق در حال حرکت است با این حال دما همچنان بسیار بالاتر از حد نرمال خواهد بود. پتری تالاس، دبیر کل سازمان جهانی هواشناسی نیز در این زمینه گفت: «امواج گرمای بی‌سابقه به دلیل تغییرات آب و هوایی ناشی از گازهای گلخانه‌ای در حال افزایش است.» او همچنین افزود که علاوه بر تحت تاثیر قرار گرفتن سلامتی افراد، امواج گرما بر کشاورزی نیز تأثیر منفی خواهند داشت.
به گفته دبیر کل سازمان جهانی هواشناسی، امواج گرمای شدید می‌تواند در دهه‌های آینده به رویدادهای سالانه تبدیل شوند و تأثیرات منفی تغییرات اقلیمی نیز دست کم تا دهه ۲۰۶۰ میلادی ادامه خواهد داشت.
او همچنین هشدار داد که تحت ‌تأثیر افزایش انتشار گازهای آلاینده و دی‌اکسید کربن در اکثر کشورهای جهان و به‌خصوص اقتصادهای بزرگ آسیایی، دوران اوج‌گیری امواج هوای گرم حتی ممکن است بعد از سال ۲۰۶۰ میلادی نیز ادامه یابد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *