پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | ترور سیاستمدار میانجیگر

نخست وزیر سابق ژاپن بر اثر شدت جراحات وارده جان باخت

ترور سیاستمدار میانجیگر





ترور سیاستمدار میانجیگر

۱۸ تیر ۱۴۰۱، ۰:۰۰

«آبه شینزو» نخست وزیر سابق ژاپن، دیروز جمعه 17 تیرماه بر اثر شدت جراحات وارده پس از سوءقصد به جانش حین سخنرانی انتخاباتی، جان خود را از دست داد. به گزارش فارس، بعد از گزارش‌ها درباره وخامت حال «شینزو آبه» نخست‌وزیر سابق ژاپن بعد از ترور شدن حین سخنرانی در شهر نارا، منابع ژاپنی درگذشت او را تایید کردند.
او دو دوره، از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ به عنوان نخست وزیر ژاپن و رئیس حزب لیبرال دموکرات (LDP) و از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۰ مشغول به کار بود. «آبه شینزو» طولانی‌ترین زمان نخست‌وزیری در تاریخ ژاپن را داشت. پیش از این، یک مقام بیمارستان نارا، که آبه بعد از ترور شدن به آنجا منتقل شده، به خبرگزاری «رویترز» گفته بود که او هیچکدام از علائم حیاتی را نشان نمی‌دهد. منابع بیمارستانی گفته بودند که نخست‌وزیر سابق ژاپن در وضعیت «ایست قلبی-تنفسی» قرار داشت و گردش خون در رگ‌های وی متوقف بود. ایست قلبی-تنفسی مرحله انتهایی هر وضعیت بحرانی جسمانی است که در صورت عدم رسیدگی فوری، بیمار جان خود را از دست می‌دهد.
شخص ضارب به پلیس ژاپن گفته که از عملکرد نخست‌وزیر سابق ژاپن ناراضی بوده، به همین دلیل او را ترور کرده است. طبق گزارش رسانه‌های ژاپنی، ضارب که یاماگامی تِتسویا ۴۱ ساله معرفی شده، از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵ به مدت سه سال در نیروی دریایی ژاپن مشغول بوده است.
آبه شینزو خردادماه سال 98 پس از دیدارش با رهبر انقلاب اسلامی و اقدامش برای میانجیگری در پرونده هسته‌ای در ایران شهرت بیشتری پیدا کرد. او در مورد دیدارش با رهبر معظم انقلاب گفته بود: «این دیدار فرصتی برای شنیدن باورهای ایشان در مورد صلح بود. توانستم رهبر عالیقدر ایران را چهره به چهره ببینم و باورهای ایشان در مورد صلح را بشنوم. آنها (باورهای ایشان) قدم اصلی و روبه جلو برای تضمین صلح و ثبات در این منطقه است.»

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *