پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | غبار یک روز دیگر در خوزستان ماندگار شد

پیش‌بینی گرد و خاک در نقاط مختلف کشور

غبار یک روز دیگر در خوزستان ماندگار شد





۷ تیر ۱۴۰۱، ۰:۵۵

گرد و غباری که از کانون‌های کشور عراق وارد خوزستان شده برای دومین روز متوالی بیش از ۱۶ شهر استان را فرا گرفته است.
توده غلیظ گرد و غباری که از صبح یکشنبه وارد استان شده و تا شب رو به کاهش گذاشت، دیروز دوباره روند افزایشی گرفت. چنان که اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در ساعت ۹ صبح میزان غلظت گرد و غبار با اندازه ۱۰ میکرون (PM۱۰) را در شهرهای آبادان ۲۲۲، امیدیه ۳۴۸، اهواز ۲۷۴، بندر امام ۱۶۶، بهبهان ۱۷۸، دزفول ۳۲۷، رامشیر ۲۶۶، سوسنگرد ۳۳۹، شادگان ۱۷۸، شوش و کرخه ۳۲۰، شوشتر ۲۱۵، ماهشهر ۱۷۶، مسجدسلیمان ۱۶۱، هندیجان ۲۸۸ و کارون ۲۳۹ میکروگرم بر مترمکعب گزارش کرد.
در همین حال رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور و غبار آلودگی آسمان غرب کشور به دلیل نفوذ گرد و خاک از کشور همسایه خبر داد.
صادق ضیاییان دیروز به ایسنا گفت: طی ۲۴ ساعت آینده در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، برخی مناطق گیلان و مازندران، جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان افزایش ابر در بعضی ساعات رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. آسمان نوار غربی کشور به سبب نفوذ گردوخاک از کشور عراق و وزش باد غبار آلود است که در برخی مناطق موجب کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.
او افزود: سه‌شنبه(۷ تیرماه) در نیمه‌جنوبی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان در ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده انتظار می‌رود. همچنین تا چهارشنبه وزش باد در خراسان رضوی، خراسان جنوبی، جنوب سمنان، شرق تهران افزایش می‌یابد که سبب افزایش غلظت گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *