سایت خبری پیام ما آنلاین | پیشروی آتش در موج گرمای کالیفرنیا

با تشدید حریق جنگلی در جنوب کالیفرنیا دستور تخلیه اجباری صادر شد

پیشروی آتش در موج گرمای کالیفرنیا

آتش‌سوزی «شیپ» در کوه‌های سن‌گابریل دست کم 990 هکتار از جنگل‌ها را سوزانده است مقامات محلی دستور بسته شدن دو جاده را داده‌اند اما درباره اینکه چه تعدادی از سکنه محلی دستور تخلیه اجباری گرفته‌اند، اطلاعاتی داده نشده است





پیشروی آتش در موج گرمای کالیفرنیا

۲۴ خرداد ۱۴۰۱، ۰:۰۰

|پیام ما| همزمان با اوج‌گیری گرما و خشکی هوا، آتش‌سوزی جنگلی در جنوب کالیفرنیا شدت گرفته و ساکنان محلی ناچار به تخلیه اجباری خانه‌های خود شده‌اند. فصل آتش‌سوزی‌ آغاز شده است و در این نقطه از کالیفرنیا از روزهای گذشته موارد مختلفی از آتش‌سوزی، نیروهای آتش‌نشانی را به مقابله با شعله‌ها واداشته است. در همین حال در روزهای گذشته مقامات محلی شواهدی از عوامل انسانی در وقوع حریق یافته‌اند اما هنوز در حال جست‌وجو برای یافتن دلیل اصلی آتش‌سوزی هستند.

 

آتش از شنبه شب آغاز شده و حالا در یکی از خشک‌ترین و مستعدترین مناطق برای آتش‌سوزی در ایالات متحده شعله‌های کوچک و بزرگ در حال حرکتند. در حالی که موج گرما با رکورد دمای بالا از کالیفرنیا تا تگزاس گزارش شده، سی‌ان‌ان گزارش داده که روز یکشنبه با گسترش حریق طبیعی در جنگل ملی «انجلیز» که در جنوب کالیفرنیاست، دستور تخلیه اجباری ساکنان محلی صادر شده است. این حریق جنگلی گسترش یافته و مناطق وسیعی را در برگرفته است با این حال به گفته آتش‌نشانان محلی، فقط پنج درصد از آن مهار شده است. مقامات محلی همچنین دستور بسته شدن دو جاده را نیز داده‌اند اما درباره اینکه چه تعدادی از سکنه محلی دستور تخلیه اجباری گرفته‌اند، آماری داده نشده است.

در روزهای اخیر مرکز ملی آتش‌نشانی بین‌سازمانی اعلام کرد که 8 مورد آتش‌سوزی جنگلی در آلاسکا و یک مورد در یوتا گزارش شده است

همچنین به گزارش سن‌گابریل‌ولی تریبون، آتش‌سوزی «شیپ» در کوه‌های سن‌گابریل دست کم 990 هکتار را سوزانده است و از آنجا که گرمای هوا و وزش باد به گسترش آتش دامن زده است، عصر یکشنبه بخشی از شهر رایت‌وود را به اجبار تخلیه کرده‌اند. به گفته دانا دیرکس، سخنگوی جنگل ملی آنجلس، با شدت گرفتن وزش باد، شعله‌ها به شمال هدایت شده و نقاط جدیدی طعمه آتش شده‌اند.در تمام طول روز، آتش دور از شهر رایت‌وود، در منطقه‌ای جنگلی در کوه‌های سن‌گابریل شعله‌ور بود. اما مقامات آتش‌نشانی گفتند که شعله‌ها به سمت جاده دیزرت فرانت در حال پیشروی است.
ان‌بی‌سی نیوز هم نوشته است که آتش‌سوزی‌های جنگلی در میان «گرمای خطرناک» در جنوب غربی رشد می‌کنند. بر اساس این گزارش در حالی که نیومکزیکو و آریزونا با آتش‌سوزی‌های خود دست و پنجه نرم می‌کردند، روز یکشنبه مواردی از آتش‌سوزی در جنوب کالیفرنیا رخ داد.
آتش‌سوزی‌های جنگلی یکشنبه در جنوب کالیفرنیا در بحبوحه پیش‌بینی «گرمای خطرناک» در جنوب غربی این ایالت آغاز شده است. این در حالی است که نیومکزیکو و آریزونا نیز در روزهای قبل از انقلاب تابستانی با مواردی از آتش‌سوزی‌ها درگیر شده‌اند.
بر اساس این گزارش دست کم سه آتش‌سوزی جدید از روز یکشنبه در جنوب کالیفرنیا شعله‌ور شده و آتش‌سوزی شیپ در سن‌برناردینو تا بعدازظهر 775 هکتار را سوزانده و در نهایت باعث تخلیه اجباری دو محله و هشدار آماده‌باش در یک محله دیگر شد.
مقامات منطقه در اطلاعیه‌ای اعلام کرده‌اند که در کوه‌های سن‌گابریل در لس‌آنجلس، آتش در دو مکان مختلف دیده شد و تا روز یکشنبه حدود 25 هکتار از جنگل‌هایی در نزدیکی شهر دورت را سوزاند، اما شعله‌ها در حال پیشروی به سمت بالا بودند و از محله‌ها دور می شدند. آنها همچنین گفته‌اند که اصطبل‌های اسب‌ها در شهر نزدیک آزوسا تخلیه شده است و حیوانات به پناهگاه‌هایی امن هدایت شده‌اند. از سوی دیگر به گفته پلیس آتش‌سوزی «والا» در اوشن‌ساید کالیفرنیا، که باعث تخلیه یک محله شده بود تا اواخر بعد از ظهر توسط آتش‌نشانان مهار شد.در همین حال سرویس هواشناسی ملی روز یکشنبه پیش‌بینی کرده که گرما در جنوب غرب ادامه خواهد داشت.
آتش‌نشانی فدرال و ایالتی می‌گویند که بزرگترین آتش‌سوزی نیومکزیکو، یعنی هرمیتزپیک و کالف‌کنیون، نیز روز یکشنبه با سوزاندن 320000 هکتار سرانجام مهار شد. طبق اطلاعات آتش‌نشانی نیومکزیکو، انتظار می‌رود حریقی که 6 آوریل در این منطقه شعله‌ور شده و روز یکشنبه بار دیگر گر گرفته بود، با توجه به پیش‌بینی شرایط بسیار خشک و توفان‌هایی با شدت 35 مایل در ساعت، دوباره زنده شود.
همچنین آتش‌سوزی بلک فایر با مساحتی بیش از 304 هزار فاصله چندانی از این آتش‌سوزی نداشت. مقامات بر این باورند که عامل انسانی در 13 می سبب وقوع این حریق شده است اما به دنبال شواهدی دقیق‌تر هستند.
به گفته مقامات ایالتی کالیفرنیا چندین آتش‌سوزی کوچک‌تر دیگر را هم در این مدت از سر گذرانده است؛ از جمله حریق 3500 هکتاری میدنایت که 9 ژوئن آغاز شد، آتش‌سوزی 225 هکتاری آدام در جنگل ملی گیلا که آن هم در 9 ژوئن شعله کشید، و همینطور آتش‌سوزی اسکیتس که دهم ژوئن در همین جنگل شروع شد و بعد از سوزاندن 111 هکتار از جنگل متوقف شده است.
در آریزونا نیز، وقوع آتش‌سوزی پایپ‌لاین در صبح یکشنبه، مقامات را بر آن داشت تا برای تخلیه منطقه کوکانینو در 6 مایلی شمال فلگستاف به ساکنان هشدار دهند. آنها مساحت این آتش‌سوزی را 1500 هکتار تخمین زدند و کلانتری کوکونیو هم دستور تخلیه دو محله را صادر کرد.
در روزهای اخیر مرکز ملی آتش‌نشانی بین‌سازمانی اعلام کرد که 8 مورد آتش‌سوزی جنگلی در آلاسکا و یک مورد در یوتا گزارش شده است. بر اساس این گزارش مسئولان نگران شرایط گرم و خشک هوا در بیشتر مناطق جنوب غربی بودند که ممکن است روز دوشنبه در کلرادو، آریزونا و نیومکزیکو با رعد و برق همراه باشد. این شرایط می‌تواند شعله‌های دیگری را به آتش فعلی بیفزاید. با این حال، طبق پیش‌بینی سرویس هواشناسی ملی در روز دوشنبه حرکت جبهه سرد اقیانوس آرام که از شمال به سمت جنوب غربی حرکت می‌کند، می‌تواند به طور قابل توجهی هوا را خنک کند.
the sun نیز از مقابله آتش‌نشانان با آتش‌سوزی 35 هکتاری در جنگل ملی آنجلس در نزدیکی رایت‌وود گزارش داده و نوشته است که آنها از شنبه شب در منطقه مشغول مهار آتش‌اند. نیروهای زمینی و هوایی عملیات اطفای شیپ‌فایر را پس از گزارشی که عصر شنبه به آنها داده شد آغاز کردند. بر اساس اعلام خبرگزاری‌ها، این آتش در ساعت 6 و نیم بعد از ظهر سه تا 5 هکتار تخمین زده شد اما دو ساعت بعد به 30 هکتار رسید و در ساعت 10 شب، 5 هکتار دیگر به مساحت جنگل‌های سوخته اضافه شد. با پیشروی آتش از اواخر روز شنبه حدود 200 آتش‌نشان برای عملیات مهار مامور شدند.
در همین حال پایگاه آکسیوس گزارش داده است که تمام مناطق ایالت‌های آرکانزاس و اوکلاهاما، بیشتر مناطق ایالت‌ها‌ی لوئیزیانا، تنسی، نبراسکا، میزوری، ایلینوی و تگزاس و همچنین بخش‌های بزرگی از آریزونا و نیومکزیکو، اوایل این هفته تحت هشدارهای مربوط به گرمای بیش از حد قرار داشته‌اند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *