پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | دامپزشک آفریقایی وضعیت «ایران» را بررسی می‌کند

دامپزشک آفریقایی وضعیت «ایران» را بررسی می‌کند





دامپزشک آفریقایی وضعیت «ایران»  را بررسی می‌کند

۵ خرداد ۱۴۰۱، ۰:۰۰

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست از حضور دامپزشک یوزها از کشور آفریقای جنوبی در ایران برای انتقال تجارب نگهداری و تکثیر این گونه جانوری خبر داد.
حسن اکبری با اعلام این خبر، عنوان کرد: صبح دیروز (۴ خرداد) با حضور دکتر پیتر کالدوِل – دامپزشک معتمد مراکز حفاظت و تکثیر یوزپلنگ آفریقایی از کشور آفریقای جنوبی- در محل نگهداری توله یوز در پارک پردیسان، آخرین وضعیت سلامت این یوز بررسی و نکات تجربی را به تیمارگران یوز منتقل کرد.
او افزود: دکتر کالدوِل از یک مرکز نگهداری یوزهای آفریقایی، برای یک سفر پنج روزه عازم ایران شده است و در این سفر علاوه بر معاینه توله یوز، از مرکز تکثیر یوز آسیایی در پارک ملی توران هم بازدید می‌کند و در بازدید میدانی، آموزش‌های لازم و انتقال تجربه به همکاران صورت می‌پذیرد.
اکبری در ادامه گفت: این دامپزشک پس از بررسی نوع تغذیه و نحوه وزن گرفتن حیوان، روش‌های صحیح تغذیه را آموزش می‌دهد.
به گفته معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در پارک ملی توران هم وضعیت «ایران» (یوز ماده) از لحاظ سلامتی و شرایط محیطی برای نگهداری بررسی می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست در پایان سفر کارگاه آموزشی برای کارشناسان استانی و ستادی درباره تکثیر یوز در اسارت برگزار می‌شود.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

، ،





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *