پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | شهر کرمان در شرایط خطرناک آلودگی هوا تعطیل نشد

شهر کرمان در شرایط خطرناک آلودگی هوا تعطیل نشد





شهر کرمان در شرایط خطرناک آلودگی هوا تعطیل نشد

۲ خرداد ۱۴۰۱، ۰:۰۰

|پیام ما| اگرچه داده‌های سامانه پایش کیفیت هوای کشور، شرایط هوا در شهر کرمان را خطرناک نشان می‌داد، کمیته اضطرار کرمان دستور به تعطیلی شهر نداد و شهروندان کرمان دیروز با دو ساعت تاخیر در محل کار خود حاضر شدند. این در حالی است که در ساعت 10 صبح دیروز و نیم ساعت بعد از بازگشایی ادارات، تنفس همچنان به سختی ممکن بود.
به گزارش «پیام ما» سامانه پایش کیفی هوای کشور برای شهر کرمان دو دستگاه فعال را نمایش می‌دهد. یکی از این دستگاه‌ها داده‌ای برای ارائه ندارد اما شاخص هم اکنون ساعت ۱۰ صبح کیفیت هوا در میدان مشتاق ۳۸۵ است. وضعیتی که بیانگر حالت اخطار جدی برای سلامت همه افراد و شرایط اضطرار است. با این حال شهر در این شرایط کاملا باز و تمامی ادارات و مراکز فعالند.
تصمیم‌گیری در شرایط آلودگی هوا با کمیته اضطرار است. کمیته ای به ریاست معاون عمرانی استاندار و دبیری مدیر کل محیط زیست که صبح روز یکشنبه تصمیم بر تاخیر دو ساعته استان گرفت و دانش‌آموزان را در همین شرایط برای امتحان راهی مدرسه کرد.
مصطفی آیت‌اللهی موسوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان در گفت‌وگو با «پیام ما» تاکید دارد که اختیار تعطیلی شهرها با استان نیست و شهرهایی همچون زرند که فرماندارانشان اقدام به تعطیلی ادارات کردند، مسئولیت این تصمیم را فرماندار پذیرفته است. موضوعی که در صحبت‌های مجید سعیدی، مدیر کل بحران استان کرمان هم قید شده و او در گفت‌وگو با «پیام ما» تاکید دارد که بنا به نظر هواشناسی شرایط خطرناک آلودگی هوا در کرمان پایدار نبوده است. محمد نکوآمال، مدیر کل هواشناسی استان کرمان می‌گوید: «اداره کل هواشناسی تصمیم گیرنده در خصوص تعطیلی نیست. وظیفه ما پیش بینی بوه که براساس پیش‌بینی ما تا یک ساعت آینده شرایط هوا رو به بهبود می‌رود و کیفیت هوا بالا می‌رود.»
طبق اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور شاخص کیفیت هوای کرمان در ساعت ۱۲ ظهر دیروز در وضعیت خطرناک قرار داشته است؛ شرایطی که سایر استان‌های کشور و حتی شهرستان‌های کرمان تصمیم به تعطیلی گرفتند.




به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر