پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | آلودگی نفتی مهم‎ترین چالش خلیج فارس است

مدیرکل محیط زیست بوشهر:

آلودگی نفتی مهم‎ترین چالش خلیج فارس است





آلودگی نفتی مهم‎ترین چالش خلیج فارس است

۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱:۰۰

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: آلودگی نفتی به‌عنوان مهم‌ترین چالش محیط زیستی خلیج فارس منجر شده خسارت های فراوانی به منابع زیستی به این آبراهه وارد شود.
به گزارش ایرنا، فرهاد قلی‌نژاد دیروز در همایش ملی توسعه پایدار خلیج فارس با محوریت محیط زیست مناطق ساحلی عنوان کرد: نیاز است که کشورهای همسایه در قالب کنوانسیون‌های بین‌المللی از جمله کنوانسیون کویت تعهدات خود را در مورد این آبراهه بین‌المللی انجام دهند و از نفوذ فاضلاب و مواد نفتی که منجر به آلودگی این دریا می‌شود، جلوگیری کنند.
او بیان کرد: در ایران نیز قوانین و مقررات داخلی تاکید بر حفظ اکوسیستم‌های دریایی دارد که به همین دلیل از همه شرکت‌های نفتی برنامه مدیریت محیط زیستی خواسته‌ایم که برخی از آنها هم در دریا و هم خشکی این برنامه‌ها را ارائه کردند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر همچنین با اشاره به اینکه از دست رفتن آب‌سنگ‎های مرجانی در خلیج فارس به معنی کاهش مساحت این گونه است، گفت: سازمان محیط زیست برنامه احیای آب‌سنگ‌های مرجانی خلیج فارس را در دست اجرا دارد که امیدواریم با نتیجه‌گیری از این اقدام پژوهشی، فنی و اجرایی بتوانیم در زمینه کشت آب‌سنگ‌های مرجانی و احیا آنها قدم‌های خوبی برداریم.
به گفته او برای برخی از صنایع موجود در خلیج فارس مانند سکوهای نفتی و خطوط انتقال نفت نیز برنامه محیط زیست پیشگیرانه تعریف شده تا «خلیج فارس بیش از این آلوده نشود».
قلی‌نژاد پیرامون طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی نیز گفت: مطالعات این طرح در سواحل ایران انجام شده و همه دستگاه های اجرایی متعدد هستند که تمام تصمیم‌ها را با توجه به این طرح انجام دهند که برای حفظ سواحل و جلوگیری از آلودگی سواحل است. سند آمایش سرزمین نیز در استان بوشهر تدوین شده که باید همه تصمیم‌ها و بویژه در حوزه توسعه صنعتی مبتنی بر این سد صورت گیرد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *