پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تلاش می‌کنیم کودک ترک‌ تحصیل کرده در استان کرمان نداشته باشیم

معاون کمیته امداد کشور:

تلاش می‌کنیم کودک ترک‌ تحصیل کرده در استان کرمان نداشته باشیم





تلاش می‌کنیم کودک ترک‌ تحصیل کرده در استان کرمان نداشته باشیم

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۲۳

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور گفت: تلاش می‌کنیم کودکان ترک تحصیل کرده در کرمان نداشته باشیم چه بسا اگر به این کودکان کمک کنیم تبدیل به یک انسان تحول‌گرا شوند.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا، حبیب‌الله آسوده امروز ۱۹ اردیبهشت‌ماه در آیین تجلیل از خیریه‌ها و تشکل‌های مردمی مُلک سلیمانی در کرمان اظهار کرد: وظیفه خود دانستیم از گروه‌های مرجع خیر و احسان که داوطلبانه و به نیابت از حاکمیت به مردم کمک می‌کنند، تقدیر کنیم. اگر مؤسسات خیریه در کشور نبودند بار بر دوش نهادهای دولتی و حاکمیت بود ضمن اینکه با مراکز نیکوکاری رقابتی نداریم زیرا آنها را بازوان خیر و احسان می‌دانیم.

آسوده تصریح کرد: عهد می‌بندیم که کودکان ترک تحصیل کرده در کرمان نداشته باشیم. این موضوع به دلیل آینده نظام اولویت دارد و چه بسا اگر به این کودکان کمک کنیم تبدیل به یک انسان تحول‌گرا شوند. دولت در این حوزه وظیفه خود را انجام می‌دهد اما این امر وظیفه را از ما ساقط نمی‌کند.

معاون کمیته امداد کشور با تأکید بر اینکه نباید جوانان به دلایل اقتصادی در مسیر آسیب قرار بگیرند زیرا این آسیب‌ها دامن همه را می‌گیرد، افزود: عهد می‌بندیم در این ارتباط دو کار انجام دهیم یکی تهیه جهیزیه و دوم فرهنگ‌سازی، جریان‌سازی و گفتمان‌سازی ازدواج آسان است که رسالت اصلی ماست و این کار بر عهده گروه‌های مردمی است.

او با اشاره به تلاش برای بهبود وضعیت در بهداشت و درمان نیازمندان و همچنین تامین مسکن اظهار کرد: عهد بعدی در حوزه آسیب‌های اجتماعی است که دولت کارهای بزرگی در این حوزه انجام می‌دهد و اگر مردم پای کار باشند مسیر توسعه و تعالی به درستی طی می‌شود.

آسوده در پایان شهید سردار حاج قاسم سلیمانی را نماد مردمی و یک الگوی تمام عیار مبارزه سخت و نرم با فقر دانست و گفت: در هر استانی یک نشان «والی مهر» به یک مؤسسه و فرد خیر می‌دهیم اما کرمان متفاوت است و نشان «والی مهر» کمیته امداد متبرک به نام شهید سلیمانی می‌شود.

ناصر عسکری‌نژاد مدیرکل کمیته امداد استان کرمان نیز در این مراسم گفت: خیریه‌ها و تشکل‌های مردمی همواره جلوتر از کمیته امداد بوده‌اند و در استان بیش از ۴۵۰ خیریه، ۱۸۰ سمن، بیش از ۳۰۰۰ گروه جهادی و تشکل‌های مردمی و بیش از ۴۲۵ مرکز نیکوکاری فعال است.

او با اشاره به اجرای طرح‌های پایش فقر مطلق و چندین طرح دیگر در حوزه خیر و احسان در کرمان، اظهار کرد: وظیفه داریم فعالیت‌های مردم که تشکل‌ها و خیریه‌ها نمایندگان آنها هستند را قدر نهیم زیرا این خیریه‌ها و مردم هستند که بی منت دست محرومان را می‌گیرند و امیدواریم با این کمک‌ها و همت مسئولان شاهد برچیده شدن فقر در کشور باشیم.

بنابراین گزارش، در پایان این مراسم ۱۴ نفر از مسئولان خیریه‌ها و تشکل‌های مردمی مُلک سلیمانی معرفی و تجلیل شدند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *