پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | آماده‌باش به نیروهای «بازدارنده هسته‌ای»

همزمان با پذیرش مذاکره در بلاروس از سوی اوکراین، پوتین دستور داد

آماده‌باش به نیروهای «بازدارنده هسته‌ای»





۹ اسفند ۱۴۰۰، ۰:۳۱

پنج روز از جنگ اوکراین و تجاوز نظامی روسیه به این کشور گذشته است. واکنش‌ها در ورزش به مراتب قاطع‌تر از زمین سیاست بوده است. روسیه قطعنامه تنظیم شده علیه خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد را وتو کرد. ناتو قصدی برای ورود نظامی ندارد. قاطع‌ترین واکنش اروپا و آمریکا تا امروز تحریم روسیه، مصادره اموال پوتین و روسیه، ارسال محدود سلاح به اوکراین و البته قطع ارتباط روسیه با سوئیفت بوده است. همه این مسائل سبب شده تا در کشورهای مختلف تجمعاتی علیه روسیه و در حمایت از اوکراین برگزار شود. حتی در تهران. در تهران این تجمع اگرچه به شکل محدود و با تعداد اندک برگزار شد ولی نمادی بود از مخالفت ایرانیان با حمله نظامی روسیه. در جریان این تجمع که غروب هفتم اسفند برگزار شد، تجمع کنندگان شعارهایی علیه روسیه سردادند و همزمان از مواضع جمهوری اسلامی در قبال این جنگ انتقاد کردند. این تجمع با توجه به جو امنیتی مقابل سفارت روسیه، مقابل سفارت اوکراین برگزار شد. جنگ اما هنوز ادامه دارد. برنامه‌های روسیه برای تصرف 48 ساعته کیف حداقل تا اینجا با مشکل مواجه شده است. ولودمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در این میان تلاش می‌کند افکار عمومی را همراه خود سازد تا فشارها به دولت‌ها برای محکومیت روسیه دوچندان شود.
روسیه را از شورای امنیت اخراج کنید
او در آخرین بیانیه خود ضمن دعوت از همه شهروندان خارجی در سراسر جهان برای جنگیدن علیه روسیه دوشادوش اوکراینی‌ها، آمده است که تشکیل این یگان، گواه عمده‌ای برای حمایت‌ها از این کشور خواهد بود. طبق مقررات مربوط به خدمت سربازی در نیروهای مسلح اوکراین که در سال ۲۰۱۶ تصویب شده است، اتباع خارجی حق دارند به‌ صورت داوطلبانه برای خدمت نظامی به نیروهای دفاع از سرزمین اوکراین در ارتش بپیوندند. براساس این بیانیه، یک زیرمجموعه جداگانه از خارجی‌ها با عنوان «لژیون بین‌المللی» برای دفاع از سرزمین اوکراین در حال تشکیل است. زلنسکی همچنین خواستار اخراج روسیه از شورای امنیت سازمان ملل شد و گفت: «روسیه راه شیطانی را در پیش گرفته است و جهان باید به سمت محروم کردن این کشور از کرسی شورای امنیت سازمان ملل حرکت کند.» روسیه یکی از پنج عضو دائم شورای امنیت است که به آن حق وتو بر قطعنامه ها می دهد. زلنسکی گفت که حملات روسیه به شهرهای اوکراین باید توسط یک دادگاه بین‌المللی جنایات جنگی بررسی شود و تهاجم روسیه را به عنوان «تروریسم دولتی» محکوم کرد. او ادعاهای روسیه مبنی بر اینکه مناطق غیرنظامی را هدف قرار نداده است، رد کرد.
خط و نشان برای ناتو
همزمان زلنسکی برای مذاکره با روسیه شرط گذاشته است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهوری روسیه پیشتر اعلام کرده بود که هیاتی از این کشور برای مذاکره با اوکراین وارد بلاروس شده است. پسکوف گفت: «مطابق توافق به دست آمده هیاتی از روسیه متشکل از وزارت امور خارجه و دفاع و دفتر رئیس جمهوری روسیه برای مذاکره با اوکراین وارد بلاروس شد. برای مذاکره در شهر “گومل” بلاروس آماده می‌شویم.» این مساله در ابتدا از سوی اوکراین پذیرفته نشد اما دیروز و در شرایطی که تیم روسی اقدام به ترک بلاروس کرده بودند، اوکراین مذاکره را پذیرفت و الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس بعد از گفت‌وگو با ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی‌اش از پوتین خواست که اجازه دهد هیات مذاکره کننده روسی در بلاروس بمانند. پوتین همزمان دستور آماده باش هسته‌ای داد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به نیروهای بازدارنده هسته‌ای دستور داده بعد از اظهارات خصمانه کشورهای ناتو در حالت آماده‌باش هسته‌ای باشند. رئیس جمهوری روسیه گفته است: «غرب تنها گام‌های خصمانه اقتصادی را لحاظ نمی‌کند بلکه مسؤولان ناتو اظهارات خصمانه علیه روسیه مطرح می‌کنند.» رئیس جمهوری روسیه با سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه و والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش این کشور ملاقات کرد. پوتین اظهار کرد: «به وزیر دفاع و رئیس ستاد ارتش دستور دادم نیروهای بازدارندگی ارتش در وضعیت آماده‌باش جنگی قرار بگیرند.»ت

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *