پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | اعلام نکردم که در بوستان، هتل می‌سازیم

عقب نشینی شهردار تهران از هتل‌سازی در بوستان‌ها

اعلام نکردم که در بوستان، هتل می‌سازیم





اعلام نکردم که در بوستان، هتل می‌سازیم

۸ اسفند ۱۴۰۰، ۰:۰۰

علیرضا زاکانی، شهردار تهران، ۲۸ دی ماه و در جریان تقدیم لایحه بودجه به شورای شهر تهران از ساخت و ساز در ۴۴ هکتار از فضای سبز پیرامون شهر تهران خبر داد و به روزنامه پیام گفت: «در تهران ما ۵۷ هزار هکتار فضای سبز داریم که ۴۴ هزار هکتار آن در فضای پیرامون تهران است و 13 هزار هکتار فضای داخل شهر است که بخش عمده آن پارک‌ها و فضای سبز حاشیه‌ای اتوبان‌هاست. در ۴۴ هزار هکتار ما در ۹ پهنه مجوز بارگذاری داریم که تنها در یک پهنه آن یعنی شیان تاکنون بارگذاری انجام شده است. در گام اول روی ۵ پهنه دیگر مطالعه انجام دادیم و برای ۵ پهنه دیگر بارگذاری می‌کنیم که بتوانیم هتل‌های ۵ ستاره و مجتمع‌های بزرگ تاسیس کنیم که هم مجوز دارد و هم مردم و گردشگران بتوانند به نحو احسن از آن استفاده کنند.» موضوعی که شهردار تهران در صحبت‌های خود روی آن تاکید کرده بود در لایحه بودجه نیز به آن اشاره شده، از ساخت ۵ هتل در بوستان‌های جنگلی البته به گفته او با مشارکت محقق می‌شود. موضوعی که در روزهای اخیر بار دیگر داغ شده و کاربران توییتر به آن واکنش منفی نشان داده‌اند.
او دیروز در گفت‌وگو با خبرنگاران البته گفته‌های خود را به نحوی پس گرفته است. زاکانی گفته است: بنده این موضوع را اعلام نکردم و بعضی‌ها آرزوهای خود را بیان می‌کنند، برای اینکه دقت نمی‌کنند گوینده چه می‌گوید؛ موضوعی که بیان کردم‌ این بود که در پایتخت ۴۴ هزار هکتار فضای سبز پیرامونی و ۱۳ هزار هکتار فضای سبز پارک و بزرگراه داریم و به این ۱۳ هزار هکتار کاری نداریم و در ۸ نقطه از این ۴۴ هزار هکتار فضای پیرامونی از سابق مجوزی وجود داشته که ابنیه و زیرساختی برای مراکز رفاهی و خدماتی ایجاد شود.
زاکانی افزود: ما ۵ مورد را که استعداد این کار را داشتند، انتخاب کرده و نقطه گذاری کردیم تا بتوانیم ۵ مجتمع که شامل ۵ هتل می‌شود را در این نقاط داشته باشیم.
شهردار تهران بیان کرد: علاوه بر آن اگر در داخل شهر متقاضی برای هتل باشد، امری ثانوی است که بر مدار معماری ایرانی- اسلامی و برای ایجاد تسهیلات و ظرفیت‌سازی برای شهر تهران درنظر گرفته می‌شود؛ یکی از مواردی که تهران از آن‌ محروم است، وجود سطح مناسب هتل است و لذا شاید تهران در ضریب اشغال تخت، رتبه بالایی داشته باشد اما قطعا هتل‌ها به نسبت نیاز تهران کم‌ است؛ از این جهت یک تفاهم با وزارت میراث فرهنگی داشتیم تا کار را آغاز کنیم.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *