پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | اصلاح قانون حمل سلاح در دستور کار محیط زیست است

رئیس سازمان محیط زیست:

اصلاح قانون حمل سلاح در دستور کار محیط زیست است





۱ اسفند ۱۴۰۰، ۰:۰۰

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای حمایت بیشتر از نیروهای محیط‌بانی از حدود سه هفته قبل اصلاح قانون حمل سلاح در دستور کار قرار گرفته است.
به گزارش سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه در یک برنامه تلویزیونی افزود: در حال پیگیری لایحه اصلاح قانون حمل سلاح هستیم تا همه نیروهای انتظامی به خصوص محیط‌بانان و جنگل‌بانان که کار امنیتی و دفاعی انجام می‌دهند، حمایت بیشتری شود. او عنوان کرد: تفکیکی بین بدنه محیط‌بانی و همه هفت هزار و ۵۰۰ نفر از کارکنان سازمان محیط ‌زیست کشور نمی‌بینم و همه آن‌ها محیط‌بان هستند اما این افراد بیشتر در معرض خطر قرار دارند.
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست یادآور شد: برای کمک به خانواده شهدای محیط‌بان در نشستی که در سازمان بود، مسائل کاملاً مطرح شد و نامه مشترکی خدمت فرمانده کل نیروهای مسلح نوشته شد تا فرآیند مشمول شدن محیط‌بانان شهید جزو شهدا تسریع شود.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: متاسفانه کشاورزی در کشور ما آب محور نیست، الگوی کشت درستی وجود ندارد، سیلاب‌ها مدیریت نمی‌شود و روش‌های نوین آبخیزداری نیز در کشور انجام نمی‌شود.
او ادامه داد: در دولت سیزدهم سند آمایش سرزمین مبنای بودجه‌ریزی کشور شده است که اتفاقی مثبت و یک گام رو به جلو است البته سند آمایش نیز کامل نیست و معتقدم از نظر علمی در قسمت‌هایی مشکل دارد.
سلاجقه در رابطه با اهمیت محیط‌ زیست در کشور تصریح کرد: محیط‌ زیست یک موضوع فرا دستگاهی است اما متاسفانه در دستگاه‌های اجرایی کشور جایگاه مناسبی ندارد، از نظر قانونی قوانین خوبی برای حفاظت از محیط‌زیست داریم اما در عمل اتفاقی نمی‌افتد و در بسیاری از دستگاه‌ها هنوز محیط ‌زیست در اولویت قرار نگرفته است. رئیس سازمان حفاظت محیط ‌زیست درباره مصرف ۸۵ درصدی منابع آب کشور در کشاورزی توضیح داد: دیگر اجازه نمی‌دهیم که هر نوع کشتی در هرجایی از کشور انجام شود و از این به بعد کشاورزی و آبیاری در هر استان بر اساس نقشه آمایش کشور و بر اساس نقشه الگوی کشت استان انجام می‌شود. معاون رئیس‌جمهوری ادامه داد: روش‌ها و الگوهای کشت کشاورزی به کمک دانشگاه‌ها تعیین‌ شده است که با حداقل آب بیشترین بازده را بدهد، وزارت کشاورزی نیز باید یک‌بار برای همیشه تعیین کند که چه مقدار آب در کشاورزی مصرف می‌شود.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *