سایت خبری پیام ما آنلاین | قرار نهایی را به شاکیان ابلاغ نکردند

اعتراض وکیل پرونده اتوبوس خبرنگاران:

قرار نهایی را به شاکیان ابلاغ نکردند





قرار نهایی را به شاکیان ابلاغ نکردند

۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ۰:۰۰

|پیام ما| وکیل شاکیان پرونده اتوبوس خبرنگاران محیط زیست از صدور قرار نهایی این پرونده بدون ابلاغ به وکیل و شاکیان خبر داد.
در حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران در نقده که دوم تیرماه امسال رخ داد، مهشاد کریمی، خبرنگار ایسنا و ریحانه یاسینی، خبرنگار ایرنا، جان خود را از دست دادند. پیش از این آذر‌ماه امسال مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، رئیس شهرستان و دبیر ستاد احیای استان و منطقه ارومیه علاوه بر راننده مقصران واژگونی اتوبوس خبرنگاران شناخته شدند اما حالا به گفته محمد‌ داس‌مه، وکیل پایه یک دادگستری، قرار نهایی پرونده اتوبوس خبرنگاران بدون ابلاغ به وکیل و شاکیان، صادر شده است.
این وکیل دادگستری به «پیام ما» می‌گوید: «پرونده اتوبوس خبرنگاران توسط دادسرای عمومی انقلاب و بازپرس نقده به دلیل توجه اتهام به سه مسئول به دادستان عمومی و انقلاب ارومیه ارجاع شده بود اما بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه بدون تشکیل جلسه و دعوت از بنده به عنوان وکیل شکات و همینطور شکات، اقدام به صدور قرار نهایی کرده است. این در حالی است که چون این قرار اظهار نظر ماهوی شده، باید حسب ماده 270 قانون آیین دادرسی کیفری به ما ابلاغ می‌شد تا نسبت به آن اعتراض می‌کردیم.» داس‌مه با اشاره به اینکه تمامی قرارهای نهایی صادره از دادسرای عمومی و انقلاب قطعی نیستند و ظرف 10 روز قابل اعتراض در دادگاه کیفری 2 هستند، ادامه می‌دهد: «بر این اساس بازپرس نقده و ارومیه اگر اعتقاد بر منع تعقیب نسبت به سه مدیر دارد، این قرار باید حسب ماده 270 به ما ابلاغ شود تا ما ظرف ده روز در دادگاه کیفری 2 ارومیه اعتراضمان را ثبت کنیم و روند رسیدگی مجددا شروع شود.» وکیل شاکیان پرونده اتوبوس خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر با این روند صدور قرار، حقوق دفاعی متهم و موکلان سلب شده، تاکید می‌کند: «از ریاست بازرسی ویژه قوه قضاییه و رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی درخواست داریم که شخصا بر این پرونده نظارت کنند. این قرار باید به ما ابلاغ شود تا ما نسبت به آن اعتراض کنیم و در دادگاه کیفری 2 پرونده بار دیگر مطرح شود.» داس‌مه در پایان خبر می‌دهد که روز چهارشنبه (دیروز) لایحه‌ای به بازپرس تقدیم و درخواست شده که قرار به وکیل و شاکیان ابلاغ شود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *