سایت خبری پیام ما آنلاین | دستفروشان واقعی از روزبازارها استقبال می‌کنند

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع مشاغل شهرداری تهران مدعی شد

دستفروشان واقعی از روزبازارها استقبال می‌کنند





دستفروشان واقعی از روزبازارها استقبال می‌کنند

۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۵۲

پیام‌ما/ همین هفته گذشته بود که همزمان با انتشار خبر خودسوزی یک دستفروش در خرم‌آباد بار دیگر ناکارآمدی سیاست‌های شهری در قبال دستفروشان تیتر رسانه‌ها شد. سیاستی که عموما از پاکسازی معابر می‌گوید، شعارش ساماندهی است، ساماندهی که عموما اسم رمز جمع‌آوری است و گاه به درگیری میان دستفروشان و نیروهای شهرداری ختم می‌شود. ساماندهی دستفروشان که چندی پیش در چهارراه ولیعصر بدون اطلاع قبلی آغاز شده بود، اکنون در دیگر معابر شهر تهران آغاز شده است. همزمان با این آغاز مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفته است که پیاده‌راه‌ها باید از دستفروشان پاکسازی شوند و بیش از ۷۰درصد دستفروشان دغدغه و مشکلات معیشتی ندارند.
سایت شهرداری تهران در این رابطه نوشته است: قدرت‌الله محمدی ضمن اشاره به آغاز طرح ساماندهی دستفروشان در سطح شهر تهران با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال بیان کرد: در حال حاضر به دنبال ساماندهی دستفروشان در مناطق ۱، ۱۶، ۱۵، ۱۲ و ۱۰ هستیم، به طوری که تلاش می‌شود تا دستفروشان در روزبازارها فعالیت کنند.
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در ادامه اضافه کرد: پیاده‌راه خیابان صابونیان که در سیطره دستفروشان بود، آزادسازی شده است؛ بخشی از دستفروشان در مکان مناسبی در همان خیابان و بخشی دیگر در پارک بعثت ساماندهی شده‌اند؛ بخش دیگر دستفروشان باید در روزبازارها مستقر شوند که عملیات استقرارشان از روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز شده است. او در ادامه با تاکید بر اینکه پیاده راه جای دست فروشی نیست، گفت: بیش از ۴۰ روزبازار در شهر تهران مستقر است که ظرفیت ساماندهی دستفروشان را دارد و درحال حاضر بیش از دو هزار نفر در این روزبازارها فعالیت می‌کنند. مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران ضمن اشاره به شناسایی تعدادی بوستان برای استقرار دستفروشان عنوان کرد: به پیمانکاران ابلاغ شده است که از طریق سامانه ثبت‌نامی اطلاعات دستفروشان، به افراد برای فروش محصولات خود فضا دهند.
محمدی درباره بساط مغازه‌داران در پیاده‌راه‌ها اظهار کرد: بسیاری از دستفروشان، افراد به‌کارگیری شده از سمت مغازه‌داران هستند که روزانه اجناس مغازه‌داران را تحویل می‌گیرند، می‌فروشند و سپس شب‎ها درآمد آن را به مغازه‌داران تحویل می‌دهند. او با بیان اینکه پیاده‌راه‌ها باید از دستفروشان پاکسازی شوند، گفت: با توجه به آنچه توضیح دادم در واقع بیش از ۷۰درصد دستفروشان دغدغه و مشکلات معیشتی ندارند. محمدی با تاکید بر اینکه تمامی این دستفروشان باید جمع‌آوری شوند، افزود: همان‌طور که گفتم تعداد بسیاری از این افراد برای مغازه‌داران فعالیت می‌کنند و باید از این اتفاق جلوگیری شود؛ فردی که برای امرار معاش زندگی خود به دستفروشی روی آورده می‌تواند در روزبازار هم فعالیت کند؛ ضمن اینکه دستفروشان واقعی اتفاقا از فعالیت در روزبازارها استقبال می‌کنند.
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران تاکید کرد: فضای یک دستفروش باید دو متر در دومتر باشد، اما برای مثال در خیابان ولیعصر(عج)، یک دستفروش بیش از ۱۰ متر فضای پیاده‌راه را می‌گیرد؛ بنابراین لازم است تا حتما به وضعیت شهر از این منظر رسیدگی شود.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *