سایت خبری پیام ما آنلاین | تذکر شورا به انتصابی غیرقانونی در شهرداری تهران

تذکر شورا به انتصابی غیرقانونی در شهرداری تهران





۲۲ دی ۱۴۰۰، ۰:۰۰

پیام ما- مدیران شهری تهران بار دیگر از شورا بابت انتصابات تذکر گرفتند.
انتصابات در شهرداری تهران ظرف همین مدت کوتاهی که علیرضا زاکانی سکان بلدیه تهران را در دست گرفته، حاشیه‌های زیادی برای مدیریت شهری ایجاد کرده است. حاشیه‌هایی که سبب شد تا شورا دو طرح درباره انتصاب در شهرداری در دستور کار خود قرار دهد و به نوعی برای انتخاب مدیران شهرداری تهران قوانینی تعیین کند. در همین مدت چند ماه، یکبار خبر انتصاب داماد شهردار به عنوان مشاور حاشیه‌ساز شد و بار دیگر انتصاب همسر یکی از اعضا به عنوان مدیر. هنوز تکلیف حکم سرپرستی سازمان ورزش که کارشناسان آن را مغایر با بخشنامه‌ها می‌دانستند مشخص و تکلیف تذکراتی که اعضای شورای شهر در اینباره داده بودند نیز روشن نشده بود که دیروز، در جریان جلسه علنی شورای شهر تهران، مهدی اقراریان، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران به انتصاب سرپرست سازمان رفاه، خدمات اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری انتقاد کرد و آن را خارج از رویه دانست: با عنایت به اینکه مدیر‌عامل سابق سازمان رفاه به عنوان مامور مشغول به خدمت بوده و پایان کار او در تاریخ ۳۰ آبان اعلام شد، اما به رغم صراحت تبصره یک بند ه ماده ۱۹ اساسنامه سازمان در صورت تعلیق و استعفا و خاتمه خدمت و یا برکناری مدیرعامل بر حسب اعلام نیاز یکی از مدیران یا مسئولان سازمان وظایف مدیران را حداکثر به مدت دو ماه عهده‌دار خواهد بود. براساس اخبار غیررسمی شخصی از بیرون شهرداری به عنوان سرپرست قرار گرفته است در حالی که من هیچ حکمی ندیدم.
اقراریان تاکید کرد: فردی از بیرون در اتاق مدیرعامل نشسته و ترتیب‌های قانونی رعایت نشده است. نمی‌توانیم دم از قانون بزنیم و خودمان به آن عمل نکنیم. تذکر مهدی اقراریان با واکنش علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران روبه‌رو شد. نادعلی گفت: چون فرمایش در مورد بخشی از شهرداری و معاونت فرهنگی و اجتماعی که به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی متناظر است از آقای اقراریان یک سوال می‌پرسم؛ آیا شما از معاون محترم فرهنگی و اجتماعی پرسیدید؟ می‌توانید نپرسید و اینجا مطالب را عنوان کنید و این حق شماست اما چون می‌خواهیم حرکت ما سازنده و رو به جلو باشد از این جهت می‌گویم. او تاکید کرد: در این اظهارنظرهای کلی در مورد انتصابات هیچ حرفی به هیچ جایی نمی‌رسد و تذکری مورد توجه قرار نمی‌گیرد. این قاعده‌های کلی که می‌گذاریم ایراد دارد چرا که بعضا ما در کمیسیون‌ها انتقادهایی داریم و ما نیز در مورد برخی از مسائل نقد داریم اما اینکه در حضور رسانه و مردم صحنه‌ای را نشان دهیم که گویی هیچ حرکت سازنده‌ای درخصوص بحث‌های دیگر وجود ندارد ظلم به حرکت جمعی همه ما در مدیریت شهری است.او از اقراریان خواست تا با زهرا شمس‌احسان صحبت کند: اگر مواردی بود چون در کمیسیون حقوقی و نظارت هستند می‌توانند اشراف بیشتری داشته باشند.
مهدی چمران در واکنش به این تذکرات اعلام کرد که این بحث‌ها ادامه پیدا نکند: خواهش می‌کنم ادامه پیدا نکند و این بحث ها بسته شود.
صحبتی که با واکنش مهدی عباسی، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی روبه‌رو شد. او که تلویحی به رویکرد نادعلی نیز انتقاد داشت گفت: اعضا استقلال دارند در بیان مطالب. آقای اقراریان بحثی را مطرح کردند اما ما به عنوان نماینده اجازه دهیم دیگر نمایندگان حرف خود را بزنند، اگر بحث دیگری در دفاع از شهرداری داریم اصلا صلاح نیست دربرابر تذکر یک نماینده در درون پارلمان واکنش را در درون شورا انجام دهیم. این یک پاسخی است که شهرداری تهران باید بدهد.
مهدی چمران در واکنش به صحبت‌های عباسی نیز گفت: البته اگر اطلاعاتی داشته باشند همانجا بدهند تا خدای نکرده این برداشت ما ادامه پیدا نکند اشکالی ندارد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *