پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | بکتاش آبتین در آغوش خاک آرام گرفت

بکتاش آبتین در آغوش خاک آرام گرفت





۲۰ دی ۱۴۰۰، ۰:۰۰

پیکر بکتاش آبتین، شاعر و مستندساز زندانی در امامزاده عبدالله شهرری به خاک سپرده شد.
بکتاش آبتین در زندان دو بار به کرونا مبتلا شد و در هفته‌های گذشته با وخیم‌شدن وضعیت سلامت او، به بیمارستانی در تهران منتقل شد و پزشکان به ناچار او را به خواب مصنوعی بردند. روز شنبه اما این شاعر 47 ساله در حالی که دوران محکومیت خود را سپری می‌کرد در بیمارستان جان باخت.
مرگ بکتاش آبتین (مهدی کاظمی) در پی ابتلا به کرونا در زندان، واکنش‌های گسترده‌ای را از سوی نهادهای صنفی، فعالان سیاسی و مدنی در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت.
در پی انتقادات درباره روند درمان این شاعر اما دادستانی تهران با انتشار اطلاعیه‌ای درباره روند درمانی بکتاش آبتین توضیح داد. در بخشی از این اطلاعیه با اشاره به اینکه «مرحوم آبتین به جرم اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی کشور به تحمل ۵ سال حبس محکوم شده بود» آمده است: «در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ و در زمانی که مرحوم آبتین در حال گذران دوران محکومیت خود بود، به محض ادعا مبنی بر ابتلا به بیماری کرونا، دستورات پزشکی مقتضی خطاب به بازداشتگاه اوین صادر شده، اما نهایتا مشخص شده بود که مشارالیه در آن برهه زمانی به ویروس کووید۱۹ مبتلا نبوده است.»
در گزارش دادستانی تهران تاکید شده است، در مدت بستری این شاعر زندانی در هر دو بیمارستان، دادستانی تهران با اعزام پزشکان حاذق اداره کل پزشکی قانونی استان تهران بر بالین او، نسبت به نظارت بر روند درمان او و تضمین هرچه بیشتر خدمات دهی به بیمار در بیمارستان‌های محل بستری اقدام کرده بوده است.
اینطور که ایسنا نوشته است «با اعلام خبر فوت مرحوم بکتاش آبتین، عکسی قدیمی از حضور وی در بیمارستان در شبکه‌های مجازی منتشر شده که بر پای او پابند زده شده، قابل ذکر آنکه این تصویر مربوط به خرداد ماه سال جاری است که وی جهت پیگیری معالجات به بیمارستان اعزام شده بود».
«و پای من که قلم شد نوشت برگردیم»، «مژه‌ها، چشم‌هایم را بخیه کرده‌اند»، «شناسنامه‌ خلوت»، «در میمون خودم پدربزرگم» و «پتک» (برگزیده جایزه کتاب سال شعر خبرنگاران) کتاب‌های شعر بکتاش آبتین هستند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر