پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تلاش برای پایان فامیل‌بازی در پایتخت

یک فوریت طرح اصلاح مصوبه مدیریت تعارض منافع در شورای شهر تهران تصویب شد

تلاش برای پایان فامیل‌بازی در پایتخت





تلاش برای پایان فامیل‌بازی در پایتخت

۱۵ آذر ۱۴۰۰، ۰:۰۰

یک فوریت طرح اصلاح مصوبه مدیریت تعارض منافع در جلسه دیروز شورای شهر تهران، یکشنبه 14 آذر تصویب شد.
به گزارش روزنامه پیام‌ما، این طرح که به نوعی اصلاح طرح مدیریت تعارض منافع در شورای پنجم شهر تهران است، با جزئیات زیر در دستور کار شورای شهر قرار گرفت. طرح با توجه به ضرورت شفاف‌سازی و علی‌رغم تصویب مصوبه تعارض منافع در شورای پنجم به دلایل طولانی شدن مراحل تصویب آن و عدم اجرای کامل و نواقص موجود ضرورت دارد این مصوبه تکمیل و به‌روز‌رسانی شود. اعضای شورای ششم با این رویکرد که شورای پنجم به مصوبه خودشان عمل نکرد و باعث رویگردانی افکار عمومی از خودشان شده است، اصلاحی این طرح دوباره مطرح شده است. ایجاد هزینه‌های روانی و فضای سنگین علیه شورای ششم یکی دیگر از دلایل طرح تعارض منافع است. هزینه‌هایی که موجب کاهش سرمایه اجتماعی شورا هم درون و بیرون شهرداری شده است.
ناصر امانی از طراحان این طرح تاکید کرده است: در این طرح پیشنهاد داده شده که در بخش 2، ماده 2 طرح مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران که در آن تاکید شده: «شرکت‌هایی که مدیران و بستگان مدیران شهرداری تهران و واحدهای تابعه به میزان بیش از پنج درصد سرمایه شرکت در آن‌ها سهامدار هستند یا مسئولیت مدیرعاملی، عضویت در هیات‌مدیره یا هیات نظارت، بازرسی، حسابرسی، مشاوره و نمایندگی شرکت را بر عهده دارند، نمی‌توانند طرف معامله شهرداری تهران و واحدهای تابعه قرار گیرند.» عبارت اعضای شورای اسلامی شهر تهران در مدت عضویت اضافه شود.او اضافه کرد: همچنین در این طرح پیشنهاد شده که در بخش دوم ماده 3 بخش چهارم مواد 10 و 11، بخش پنجم ماده 12 و بخش ششم ماده 14 و بخش هفتم ماده 15 نیز در کنار عبارت مدیران شهرداری، عبارت اعضای شورای اسلامی شهر اضافه شود. همچنین براساس پیشنهاد مطرح شده در این طرح تمامی انتصاب‌های صورت گرفته از تاریخ پانزده مرداد امسال از سوی کمیسیون نظارت حقوقی بررسی و چنانچه برخلاف این اصلاحیه تشخیص داده شود کان‌لم‌یکن می‌شود.به گفته امانی؛ در پایان بخش پیشنهادات این طرح نیز تاکید شده که کارکنان شهرداری، رسانه‌ها و حتی شهروندان می‌توانند موارد و مصادیق نقض این مصوبه را به کمیسیون نظارت گزارش دهند و کمیسیون نظارت شورا نیز موظف است که خارج از نوبت به آن‌ها رسیدگی کند.
علاوه بر ناصر امانی، مهدی عباسی، سید محمد آقامیری، سوده نجفی، سیدجعفر تشکری هاشمی، حبیب کاشانی، جعفر بندی شربیانی، زهرا شمس احسان، علی اصغر قائمی، مهدی اقراریان و نرجس سلیمانی از امضا‌کنندگان طرح مذکور بودند، طرحی که البته در ابتدا گفته شد حدود 12 نفر آن را امضا کردند و رسانه‌ها از پس گرفتن امضای اعضا پای این طرح خبر داده بودند. در جلسه دیروز نیز تمام حاضران شورا به غیر از مهدی بابایی و میثم مظفر به این طرح رای مثبت دادند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *