پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | سهم ناچیز فرهنگ از بودجه عمومی

سهم ناچیز فرهنگ از بودجه عمومی





۲۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۱۰

سهم ناچیز فرهنگ از بودجه عمومی

بودجه عمومی فرهنگ تربیت بدنی و گردشگری حدود 2.5 درصد از تمامی بودجه عمومی کشور است و از این بودجه سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها 15 درصد است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بودجه عمومی فرهنگ تربیت بدنی و گردشگری حدود 2.5 درصد از تمامی بودجه عمومی کشور است و از این بودجه سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها 15 درصد است.سیدعباس صالحی در نشست با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه های استان کرمان افزود: با توجه ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مسائل اقتصاد فرهنگ و هنر و حوزه مسائل حقوقی آنان، مشکلات این حوزه کاهش می یابد و در این زمینه بسته ای از برنامه ها و اقدامات در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال اجرا است.

وی با اشاره به فارغ التحصیلان عرصه رسانه اظهار داشت: سه میلیون نفر دانش آموخته های حوزه هنر پس از انقلاب اسلامی فارغ التحصیل شدند لذا این قشر حجم بزرگی از بازار کار را به خود اختصاص داده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: باید کمک ها به سمتی رود که فضای فرهنگ و هنر برای افراد در زمینه معیشت و گردش اقتصادی آماده تر شود و در این زمینه ایده های مختلفی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می شود.

وی گفت: 10 ایده خیابان های فرهنگ و هنر امسال در کشور ارائه شده و با این نگاه که زمینه فرصت های اقتصاد فرهنگ و هنر را فراهم کند و این حوزه را به نمادهای شهری نزدیک نماید.

صالحی با بیان اینکه شهرها باید نماد فرهنگ و هنر داشته باشند گفت: پایگاه گردشگری امکان اقتصاد فرهنگ و هنر را با ایجاد گالری ها، فضای عرضه تابلو و حضور خیابانی میسر می کند.

آن طور که ایرنا نوشته وی افزود: فرهنگ و هنر به عنوان یک شغل تولیدی در جریان اقتصادی به رسمیت شناخته نشده است و در دولت تدبیر و امید حوزه فرهنگ و هنر به عنوان شغل در آیین نامه های حمایت از مشاغل وارد شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: امسال دولت متقاعد شد که فرهنگ و هنر به حوزه اقتصادی وارد شد و در این زمینه ابتدا آیین نامه ها تدوین و سپس در هیات دولت امسال 20 هزار شغل و 2 هزار میلیارد تومان امکان کمک و حمایت از مشاغل شهری و روستایی فرهنگ و هنر را پیدا کردیم.

وی تصریح کرد: حمایت از مشاغل فرهنگ و هنر در گروههای هنری، رسانه و تولید محتوای دیجیتال است.

صالحی گفت: در دهه فجر امسال با اجرای طرحی بیش از 50 هزار نفر هنرمند امکان بازار کار برای محصولات هنری خود را از طریق فضای مجازی و دیجیتال پیدا کردند و امکان ایجاد پروفایل های اختصاصی هنرمندان برای ارتباط با بازار کار و مشتریان فراهم شد.

وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار گالری ها را در جشنواره هنرهای تجسمی وارد کردیم و حد فاصل بین گالری و حراج برای حوزه هنرهای تجسمی در تهران ایجاد شد و به استان ها تسری می یابد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: از طریق گالری ها و نمایشگاه های واسط فرصت ارتقای هنرهای تجسمی را افزایش دادیم.

وی افزود: پیش از این در حوزه سینما، سالن های سینمایی جدید احداث نمی شد و از سال 93 سالن ها 2 برابر شدند و هر سال 100 سالن سینمای جدید احداث می شود که نشان دهنده این است که به ایده خلاقانه از ناحیه حاکمیت و صنوف نیاز داریم. صالحی افزود: در راستای اجرای حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر تلاش می کنیم تا با اعتمادسازی به طرف گفت و گو و حل مسائل و ایده های جدید پیش برویم. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توانستیم در شورای گفت و گو و اتاق های بازرگانی فرهنگ و هنر را با اقتصاد درگیر تر کنیم و اینک دفتر آن ایجاد شده و به سمت ایجاد کنفدراسیون حرکت می کنیم و ایده های متنوع در این حوزه با تمامی قوا دنبال می شود.

 

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *