پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میز خبر

میز خبر





۱۴ دی ۱۳۹۵، ۲۰:۵۳

آیت‌الله مصباح: تنها در صورتی که ولی فقیه فردی را منصوب کند، اطاعتش واجب می‌شود
انتخاب نوشت: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: هیچ روایتی نداریم اطاعت از کسی که با رأی اکثریت مردم سر کار آمده، واجب و در حکم اطاعت از امام (ع) و خداوند است! آری؛ تنها در صورتی که ولی فقیه فردی را منصوب کند، اطاعتش واجب می‌شود. آیت الله مصباح در جمع مدیران وفرماندهان عالی ناجا افزود: با بیان این که باید قدر نعمت ولی فقیه را بدانیم که مشروعیت بخش نظام اسلامی است، ادامه داد: اطاعت از او واجب است و اطاعت از هر مسئول دیگری نیز در شعاع اطاعت اوست، و تا جایی که او امضا کرده و اجازه داده و رضایت دارد، اطاعت از دیگران واجب است، وگرنه اطاعت از آنها اطاعت طاغوت خواهد بود.
واکنش صادق خرازی به خبر کاندیداتوری‌اش در انتخابات 96: حتی معلوم نیست زنده بمانم
ایسنا نوشت: رییس هیأت موسس حزب ندای ایرانیان خبر احتمال کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری 96 را تکذیب کرد. سیدمحمدصادق خرازی درباره خبر کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری 96، اظهار کرد: این حرف‌ها شایعه است چرا که من بستری هستم و حتی معلوم نیست زنده بمانم. الان که با شما صحبت می‌کنم دستگاه اکسیژن به من وصل است. برخی از سایت‌ها از تصمیم صادق خرازی برای کاندیداتوری در انتخابات 96 خبر داده بودند و حتی یکی از اعضای شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در این‌باره گفت: این موضوع از طرف بعضی از اعضای حزب مطرح شده و در دستور کار شورای سیاست‌گذاری حزب ندای ایرانیان است. اما تا جایی که من می‌دانم آقای خرازی فعلاً برنامه‌ای برای انتخابات ندارد. وی ادامه داد: این مسأله در حد پیشنهاد بوده که ممکن است بررسی شود و حتی اگر کل حزب به این نتیجه برسد که آقای خرازی کاندیدا شوند آن وقت خود ایشان باید موافقت کنند که تا جایی که من اطلاع دارم برنامه‌ای برای حضور در انتخابات ندارند.
عارف: برای انتخابات 96 هنوز به مصداقی نرسیدیم
تسنیم نوشت: رییس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت: این شورا تاکنون به مصداقی برای انتخابات ۹۶ نرسیده است. محمدرضا عارف درباره ورود این شورا به بحث انتخابات ریاست جمهوری سال 96 اظهار کرد: تاکنون به مصداقی نرسیده‌ایم و بحث در این باره قدری زود است. روز دوشنبه مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس و وزیر بهداشت دولت اصلاحات در واکنش به برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر ثبت‌نام در انتخابات 96 گفته بود که برخی افراد مسائلی را مطرح کرده‌اند اما هنوز تصمیمی برای حضور در این انتخابات نگرفته‌ام.
نوبخت: ردصلاحیت روحانی حرف پوچ و بی‌ربطی است
خبرآنلاین نوشت: سخنگوی دولت گفت: ردصلاحیت روحانی حرف پوچ و بی ربطی است و چه ضرورتی دارد ذهن جامعه را درگیر آن کنیم. محمدباقر نوبخت درباره سکوت روحانی در نشست تلویزیونی درباره کاندیداتوری در انتخابات اظهار کرد: آقای دکتر سکوت نکردند. ایشان پاسخ دادند که این موضوع از نظر زمانی وجهی ندارد. چه بگویند؟ از الان بگویند کاندیدا می شوند؟ در این صورت که ایشان هر صحبتی بکنند شما آن را در قواره یک کاندیدا ارزیابی می کنید.
احتمال برگزاری نشست بین روحانی و لاریجانی درباره اصلاح بودجه ۹۶
نشست مشترک علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس‌جمهور درباره نحوه تدوین بودجه سال 96 کل کشور و تغییرات آن نسبت به لایحه ای که دولت به مجلس ارائه کرده احتمالا به زودی برگزار می‌شود.
جرایم بدهکاران بانکی بخشیده می شود
دبیرکل کانون بانکهای خصوصی از بخشودگی جرایم بدهکاران بانکی در صورت تسویه حساب تا پایان اسفندماه خبرداد. این مصوبه هیچ سقفی برای پرداخت بدهی بدهکاران ندارد و هر بدهکار با هر میزان بدهی حتی چند سال بدهی می تواند با تسویه حساب خود با بانک از پرداخت جریمه معاف شود.
«گلرخ ایرایی» به مرخصی آمد
ایسنا نوشت: وکیل‌مدافع گلرخ ایرایی اعلام کرد که موکلش پس از تودیع وثیقه به مرخصی آمده است. امیر رییسیان گفت: عرفا این مرخصی‌ها 5 یا 6 روزه است، البته قابل تمدید نیز هست. وی افزود: آرش صادقی نیز به بیمارستان منتقل می‌شود و روند درمان را طی می‌کند. رییسیان اظهار امیدواری کرد که گلرخ ایرایی تا پایان درمان آرش صادقی در بیرون از زندان باشد و دیوان عالی کشور هم دستور توقف حکم را بدهد. به گزارش ایسنا، امیر رییسیان وکیل مدافع آرش صادقی و همسرش 11 دی ماه به خبرنگار ایسنا گفت: از دادستانی اطلاع دادند که موکلانم با قرار وثیقه می‌توانند به مرخصی بروند. وی با بیان اینکه قرار است وثیقه را ارائه دهیم، افزود: ما درخواست اعاده دادرسی کرده‌ایم ولی پرونده همچنان در شعبه ۳۳ دیوان عالی کشور متوقف مانده و موکلم (آرش صادقی) هم از زمانی که همسرش بازداشت شده اعتصاب کرده است. رییسیان ادامه داد: آرش صادقی به اتهامات اجتماع و تبانی، نشر اکاذیب و تبلیغ علیه نظام به ۱۰ سال حبس (به دلیل تعدد جرم) محکوم شده و چهار سال هم از قبل محکومیت داشت که قاضی صلواتی رییس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب محکومیت وی را به یک و نیم برابر تبدیل کرده و مجموع محکومیت موکلم ۱۵ سال حبس می‌شود. وکیل مدافع آرش صادقی افزود: دیگر موکلم – گلرخ ایرایی همسر آرش صادقی – نیز به اتهام توهین به مقدسات به پنج سال حبس و به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس محکوم شده که جمعا شش سال می‌شود.
نامه روحانی به آملی‌لاریجانی درباره پرونده زنجانی
خانه ملت نوشت:عضو کمیسیون برنامه مجلس جزییات دیدار کمیسیون متبوع خود با رییس جمهوری را روایت کرد. غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در تشریح محورها و جزییات دیدار کمیسیون متبوع خود با حسن روحانی ، رییس جمهوری گفت: در این جلسه در خصوص پرونده بابک زنجانی نیز روحانی روایت کرد که در ابتدای دستگیری بابک زنجانی نامه ای به آملی لاریجانی با این مضمون که این پرونده زنجانی را به وزرات اطلاعات بدهید، نوشته است و استدلال های خود درباره این درخواست را نیز بیان کرد. وی ادامه داد: روحانی مطرح کرد که بعد از نامه در دیداری حضور با رییس قوه قضاییه نیز این درخواست را داده است. عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس همچنین تاکید کرد: روحانی علاوه بر این مطرح کرد که در پرونده زنجانی هنوز سرنوشت 3 و نیم میلیارد پول مشخص نیست و اگر اعدام صورت بگیرد، بسیاری از سوالات بی جواب بماند. وی افزود: روحانی تاکید کرد که دولت حاضر است سامانه تشکیل داده و تمام دخل و خرج و حساب های دولت در آن روشن شود و در مقابل نیز انتظار است قوه قضاییه نیز همه حساب های خود را روشن کند. نایب رییس فراکسیون مستقلین مجلس تاکید کرد: روحانی تصریح کرد که در کل به دنبال شفافیت هستم و اختلافی بین روسای قوا نباید باشد و با هر دو رییس قوه ارتباط خوبی دارم.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *