پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | نگاهی به واکنش اهالی ورزش به استعفا گودرزی این قبا اندازه او نبود

نگاهی به واکنش اهالی ورزش به استعفا گودرزی این قبا اندازه او نبود





۲۸ مهر ۱۳۹۵، ۲۰:۵۷

نگاهی به واکنش اهالی ورزش به استعفا گودرزی
این قبا اندازه او نبود

سرانجام ایرادات زیادی که بر وزیر ورزش وارد بود و تصمیمی که قبل از المپیک برای تغییر رئیس ساختمان خیابان سئول گرفته شده بود، عصر سه شنبه پائیزی نتیجه داد و این وزیر پرحاشیه و ناموفق به همراه دو وزیر دیگر با احترام از سمت خود استعفا و به نوعی عزل شدند تا جای کاربیشتر و شاید بهتر برای دیگران محیا شود. این خبرنه خبر داغی بود ونه شوکی به اهالی ورزش وارد کرد چرا که خوب می دانیم نتیجه فعالیت گودرزی در این 35 ماه چقدر ضعیف و ناامید کننده بود. در این دو روز که از استعفای وزیر ورزش می گذرد اظهارنظرهای متفاوتی در باره این اتفاق گفته شده که در ادامه به تعدادی از آنها می پردازیم؛
محمد رویانیان، مدیر عامل پیشین پرسپولیس:
حرف خاصی نمی‌توانم بزنم اما فقط این را می‌گویم که گودرزی در حق من ظلم زیادی کرد که هنوز نتوانسته‌ام با آن کنار بیایم. متاسفانه مال، زندگی و آبروی من دچار خسارت شد که این مسئله با عنایت شخص گودرزی به وجود آمد. من هنوز نتوانسته‌ام با این مسائل کنار بیایم البته گودرزی را نفرین نکرده‌ام اما با یکسری کارهایش نتوانستم کنار بیایم. نتوانستم بفهمم چرا با نظر او خیلی چیزها تار و مار شد.
هنوز برایم سؤال است که چرا او مستقیما علیه من جو به راه می‌انداخت و پرونده‌سازی می‌کرد؟ حالا که رفته امیدوارم هر شخص دیگری که قرار است به عنوان وزیر بعدی جوانان مشغول به کار شود نگاه جامعی به همه اهالی ورزش داشته باشد و خودی و غیرخودی نکند. به نظرم وزیر بعدی باید افکار اجتماعی، فرهنگی و ورزشی داشته باشد و این موضوع را درک کند که در ورزش هم می شود صدای موافق را شنید و هم صدای مخالف را. نباید مخالفان را دفع کرد بلکه وزیر ورزش باید دافعه و جاذبه داشته باشد.
بهرام افشارزاده، مدیر عامل سابق استقلال:
من اگر الان حرفی بزنم سوء برداشت‌های مختلفی از آن می‌شود و حرفی درباره استعفای وزیر ورزش ندارم بهتر است از خودش بپرسید که عملکردش چگونه بوده و چرا استعفا داده است؟
علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل سابق باشگاه استقلال:
واقعیت این است که نزدیک به سه سال استقلال و پرسپولیس در دوره مدیریت گودرزی نتوانستند قهرمان شوند به خصوص وقتی که به کارنامه دو تیم نگاه می‌کنیم حداقل یک سال در میان چنین اتفاقی رخ می‌دهد.
از طرف دیگر بخش جوانان وزارت بسیار ضعیف عمل کرد و در حالیکه این بخش قبلا یک سازمان مجزا بود در این دوره به وزارت وصل شد و عملا در خیلی از مباحث دچار ضعف شدید بود. وقتی ضعف مدیریت باشد چنین اتفاقی می‌افتد. ضمن اینکه او از لحاظ معرفتی هم نمره قبولی نگرفت و حالا من امیدوار هستم ورزش کشور به جایگاه خودش برگردد و نیروی تازه نفسی را اضافه کند. من از ریاست محترم جمهور می‌خواهم که کاستی‌های سه سال را به ورزش برگرداند چون تقریبا در همه رشته‌ها چالش‌های بسیار زیادی وجود داشت و سطح وزارت پایین آمده بود. به خصوص در بحث جوانان.
کاظم اولیایی، مدیر عامل اسبق استقلال:
من در جریان علت استعفای وزیر نیستم. اگر بر مبنای ارزیابی عملکردش از او خواسته‌اند استعفا دهد این استعفا را به دولت تبریک می‌گویم. ولی اگر بر سر اختلاف‌های درونی استعفا داده است در این مقطع که چند ماه بیشتر تا دولت یازدهم نمانده است، این استعفا حالت خوشی ندارد.
در مجموع توقعی که جامعه ورزش از وزارت ورزش و جوانان در این دولت داشت برآورده نشده است. وزیر ورزش بدون شناخت درست و دقیق از فوتبال و با توجه به نگاه بیرونی که تا پیش از حضورش در وزارتخانه به فوتبال داشت واردش شد و بر مبنای همان تصمیم‌گیری کرد. همین موضوع باعث شد انتخاب‌های اشتباه در این دو باشگاه صورت بگیرد و مدیرانی که انتخاب شدند افراد مناسبی نبودند.
محمدرضا پهلوان دبیرکل پیشین فدراسیون فوتبال:
وزیر ورزش باید خیلی زودتر از این‌ها اقدام می‌کرد و استعفا می‌داد البته درست است که او یک فرد دانشگاهی است اما در زمینه اجرایی هیچ‌گونه پیشینه‌ای نداشت. ضمن اینکه در بین اهالی ورزش هم از مقبولیت برخوردار نبود. باید هر فردی که به جای گودرزی انتخاب می‌شود دارای تجربه و پیشینه اجرایی در ورزش کشور بوده و از جنس ورزش باشد و بین اهالی ورزش هم مقبولیت داشته و به او اعتماد داشته باشند. چنین فردی باید از نظر شخصیتی دارای کاریزمانی مدیریتی باشد. البته اگر در کنار این موارد، تحصیلات آکادمیک هم داشته باشد، خیلی بهتر است.
هدایت الله ممبینی، عضو هیأت رئیسه فوتبال:
امیدوارم نفر بعدی که وزیر ورزش می‌شود، در حیطه ورزش احاطه داشته باشد و از مدیریت قوی برخوردار باشد و با فوتبال بیشتر تعامل کرده چون در این رابطه نیاز به تعامل بیش‌تری احساس می‌شود.
امیر قلعه نوعی، سرمربی تراکتور سازی:
امیدوارم آدمی در راس وزارت ورزش قرار بگیرد که واقعا لایق باشد. من معتقدم ما در این مملکت مدیران زیادی داریم. یک مثال برای شما می زنم. مدیری مثل آقای کرباسچی واقعا خدمت کرد. من ایشان را از نزدیک نمی شناسم و حتی یک بار هم ملاقات نداشته ایم اما فردی مثل کرباسچی آمده بود تا تاثیرگذار باشد. به نظر من همان افرادی که قبل از آقای گودرزی به مجلس معرفی شدند و رای نیاوردند افراد توانمندی بودند. چهره هایی چون صالحی ، سلطانی فر و سجادی. من معتقدم ورزش ما زمانی لطمه خورد که این افراد رای اعتماد نگرفتند. در این سال ها ورزش حیات خلوت بوده است و روسای جمهور افرادی که نتوانستند در پست های دیگر قرار دهند به ورزش فرستادند.
علی دایی
سرمربی نفت تهران:
عملکرد وزیر ورزش در المپیک و سایر نتایجی که در ورزش کسب کردیم مشخص است و فکر می‌کنم ایشان سه سال دیر استعفا کرد.
جعفر کاشانی، رئیس هیات مدیره پرسپولیس:
همچنان امیدوارم با ایجاد تغییرات در وزارتخانه، یک روزی ورزش در بخش خصوصی شکل بگیرد و در چارچوب طرح‌های ملی و زیرنظر مسئولان ذیربط مدیریت شود. اگر بخش خصوصی وارد عمل شود، تغییر وزیر ورزش به یک بحث برای فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها بدل نخواهد شد.
مهدی هاشمی، رییس فدراسیون تیراندازی:
گودرزی توانست نسبت به وزیر قبل آرامش نسبی در ورزش ایران حاکم کند ولی او می توانست بهتر از این باشد و زمانی که به این مقام منسوب شد ما انتظارات بیشتری از او داشتم. در مجموع اگر بخواهیم به وزارتخانه گودرزی نمره دهیم به نظر نمره 14 مناسب باشد.
سیدرضا واعظ آشتیانی، مدیر عامل اسبق استقلال:
به اعتقاد من گودرزی روز‌مرگری در ورزش را در پیش گرفته بود و این روزمرگی تنها شامل معاو‌نان و مشاوران می‌شود و این افراد فکر نکنند با رفتن گودرزی جایگاه‌شان حفظ می‌گردد چراکه مدیر جدید باید افرادی را انتخاب کند که یاری رسان باشند و هدف را محقق کنند. اوتوانایی اداره کردن وزارتخانه را نداشت و این قبا اندازه وی نبوده و به زور تنش کردند.
مقداد نجف نژاد، رئیس پیشین هیئت مدیره استقلال:
لازم بود گودرزی پیش اینکه وزیر ورزش شود، تجربه بیشتری کسب می‌کرد. گودرزی استاد دانشگاه و در کارش هم موفق بود، اما ظرفیت حضور در وزارت ورزش را نداشت. این پُست برای او زود بود. همچنین او در کوچکترین موارد باشگاه استقلال دخالت می‌کرد و تحت تاثیر حرف‌های دیگران قرار می‌گرفت.
سید مصطفی هاشمی طبا، رئیس سابق سازمان تربیت بدنی:
فکر می کنم انتظاراتی که از او بود در این مدت بر آورده نشد. بسیاری انتظار داشتند که آقای گودرزی به عنوان یک فرد دانشگاهی عملکرد بهتری داشته باشند اما بسیاری از دانشگاهیان به من گفتند که آقای گودرزی نتوانستند انتظاراتی که از یک چهره دانشگاهی وجود داشت را بر آورده کنند.
صمد ولی زاده، رییس سابق فدراسیون وشوو:
یکی از بهترین کارهایی که وزیر انجام داد همین استعفایش بود زیرا نه او و نه همکارانش نتوانسند مفید باشند و به وزارت ورزش لطمه زدند. استعفای گودرزی صد در صد به سود ورزش است.
محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال:
من فکر می کنم گودرزی نمره قبولی گرفت. ورزش در این سه سال علی‌رغم همه محدودیت‌ها و مشکلاتی که به لحاظ تامین منابع داشت توانست عملکرد قابل قبولی داشته باشد. ضمن اینکه دولت به وزارت ورزش عنایت ویژه‌ای داشت اما شرایط کلی اقتصادی کشور به شکلی است که دولت با مشکلاتی روبرو است.
محمد رضا یزدانی خرم، رئیس سابق فدراسیون والیبال:
ورزش کشور مانند بیماری است که احتیاج به درمان دارد که متاسفانه محمود گودرزی که از شخصیت‌های دانشگاهی است نتوانست این بیماری را درمان کند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

طبیعت را به کودکان پس دهید

«عبدالحسین وهاب‌زاده» یک دهه پس از طرح‌ ایدهٔ «مدرسهٔ طبیعت» از حق کودکی می‌گوید

طبیعت را به کودکان پس دهید

تعمیق نابرابری با اینترنت گران

بررسی‌ها نشان می‌دهد تا ۱۰ درصد هزینه‌های خانوارهای شهری و تا ۱۷ درصد هزینه‌های خانوارهای روستایی صرف اینترنت می‌شود

تعمیق نابرابری با اینترنت گران

فرار به‌سوی دروازه‌های روشنایی

فرار به‌سوی دروازه‌های روشنایی

کودکان کار درگیر فقر و تبعیض

کودکان کار درگیر فقر و تبعیض

زخم ترور بر تن ایران

عملیات تروریستی در کرمان، به شهادت و مجروح‌شدن جمعی از شرکت‌کنندگان در مراسم سالگرد سردار سلیمانی منجر شد

زخم ترور بر تن ایران

اولویت سلامت بر آموزش

کشورهای مختلف در مواقع آلودگی هوا آموزش را تعطیل یا غیر حضوری می‌کنند

اولویت سلامت بر آموزش

توجه صنعت اسباب‌بازی به محیط زیست‌ و اقوام

در نشست «روندهای مصرف صنایع خلاق در جامعهٔ ایرانی» مطرح شد

توجه صنعت اسباب‌بازی به محیط زیست‌ و اقوام

از کجا آمده‌ایم و چه رنج‌هایی کشیده‌ایم

از کجا آمده‌ایم و چه رنج‌هایی کشیده‌ایم

30 سال غفلت از عدالت برای کودکان

کنشگران اجتماعی در روز جهانی حقوق کودک مطرح کردند:

30 سال غفلت از عدالت برای کودکان

حق پایمال‌شدهٔ کودکی

۳۴ سال از تنظیم پیمان‌نامهٔ جهانی حقوق کودک گذشت

حق پایمال‌شدهٔ کودکی

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *