سایت خبری پیام ما آنلاین | در جلسه اقتصاد مقاومتی استان تأکید شد همراهی مدیران دولتی با مدیران اقتصادی

در جلسه اقتصاد مقاومتی استان تأکید شد همراهی مدیران دولتی با مدیران اقتصادی





۲ مرداد ۱۳۹۵، ۴:۱۲

در جلسه اقتصاد مقاومتی استان تأکید شد
همراهی مدیران دولتی با مدیران اقتصادی

جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان روز گذشته در محل استانداری کرمان برگزار شد. استاندار کرمان در این جلسه با اشاره در حال اجرا بودن برنامه مناطق هشت‌گانه اقتصادی گفت: «همه مدیران منطقه‌ای مسئولند که بی‌سوادی را ریشه‌کن کنند. باید ظرف دو سال آینده در کرمان بی‌سواد نداشته باشیم.» علیرضا رزم حسینی افزود: «شعار ما باید این باشد که هر خانه یک کارخانه و به‌صورت جدی مورد عمل قرار گیرد.» وی بابیان اینکه در کرمان شال‌بافی را احیا کردیم، اظهار کرد: «فنی و حرفه‌ای به‌صورت رایگان موظف است در همه مناطق خدمات ارائه دهد. حتی در مناطق محروم. ما هم مکان در اختیار می‌گذاریم.»
استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: « استان کرمان باید در بحث انرژی خورشیدی پیشرو باشد. امسال یک هزار واحد مسکونی را کمیته امداد در نظر گرفته است که پنل خورشیدی در اختیار بگذارد تا درآمد حاصل از فروش برق تولیدی را بفروش برسانند.» رزم حسینی از همراهی 100 درصدی مدیران دستگاه‌های دولتی با مدیران اقتصادی خبر داد و گفت: « ممکن است در بعضی مناطق به این نتیجه برسیم که کارها نتیجه نداشته و درنهایت تجمیع روستایی را انجام دهیم.»
محمود وفایی مدیرکل میراث فرهنگی استان هم در این نشست گفت: «ثبت بیابان لوت اتفاق مهم و ارزشمندی بود که رخ داد.» وی افزود: «در دولت تدبیر و امید ظرف 2 سال 3 اثر را ثبت ملی کرده‌ایم و استان کرمان به همت استاندار استانی جهانی شده است.» وی یکی از پایه‌های مهم اقتصادی که می‌تواند استان را به سمت توسعه اقتصادی رهنمون سازد، حوزه گردشگری دانست. وفایی همچنین اظهار کرد: «اتفاق بسیار مهمی که الان در بحث اقتصاد مقاومتی افتاده است این است که 75 اقامتگاه بوم گردی در استان فعال‌شده است و به میزانی که هتل‌ها و مهمان‌پذیرها می‌توانند ظرفیت اقامتی ایجاد کنند اقامتگاه‌های بوم گردی نیز ظرفیت پذیرش دارند.»
در این جلسه همچنین وحدت عیدی فرماندار قلعه گنج، شهر نمونه اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: «طرح توسعه و پیشرفت و آبادانی قلعه گنج 20 ماه است که افتتاح‌شده است.» وی افزود: « بنیاد مستضعفان نقش تسهیل گر داشته و مردم نقش اصلی را در هدایت کار در قلعه گنج داشته اند.» وی بابیان اینکه در طرح توسعه و آبادانی قلعه گنج کارهای مهمی ازجمله دامداری و صنایع‌دستی، تخصیص وام به مردم از طریق منابع روستا و ایجاد زیرساخت‌های ضروری ازجمله راه‌اندازی شهرک صنعتی انجام شد، عنوان کرد: «احداث هتل نیز از طریق بنیاد انجام شد که کار منحصربه‌فردی بود.» عیدی اضافه کرد: «بیش از 700 فقره وام به روستاییان پرداخت‌شده است.»
فرماندار قلعه گنج با اشاره به استعدادهای فراوان در قلعه گنج، عنوان کرد: « اگر به این استعدادها اهمیت داده شود کارهای بزرگی می‌توانند انجام دهند. با اجرای طرح قلعه گنج خودباوری و انگیزه برای مردم ایجادشده است.» وی انتخاب استان کرمان به‌عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی را اتفاقی مبارک دانست و گفت: «باید قدردان این فرصت باشیم و مطمئن باشیم که تا مردم عمل را نبینند همکاری لازم را نخواهند داشت.»

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *