پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | حسن روحانی: مردم باید بدانند با عاملان حمله به سفارت چگونه برخورد شد

حسن روحانی: مردم باید بدانند با عاملان حمله به سفارت چگونه برخورد شد





۹ تیر ۱۳۹۵، ۰:۰۶

حسن روحانی:
مردم باید بدانند با عاملان حمله به سفارت چگونه برخورد شد

رئیس‌جمهور کشورمان در همایش بزرگداشت هفته قوه قضاییه گفت: «مردم می‌خواهند بدانند اگر یک عده‌ای خودسر به یک سفارت خارجی برخلاف قانون و امنیت عمومی حمله کردند، قوه قضاییه با عاملان و آمران آنکه به‌خوبی روشن هستند، چگونه برخورد می‌کند و چگونه اجرای آن به سمع و نظر مردم می‌رسد. این به معنای آن است که یک کشور در برابر امنیت سفارتخانه‌های خارجی مسئولیت دارد و امنیت آن سرزمین را برعهده‌گرفته است. اگر مردم این‌ها را بدانند، به‌‌ همان نسبت اعتماد مردم به قوه قضائیه و اعتماد جهانی به کشور و دستگاه قضایی بالا می‌رود. ما دنبال این نیستیم که دیگران برای ما کف می‌زنند یا نه؛ مهم این است که ما در برابر وجدان و افکار عمومی عمل می‌کنیم و عدل اسلامی را به رخ جهانیان بکشیم.» گزیده صحبت‌های حسن روحانی را در ادامه به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بخوانید:
امروز در شرایطی هستیم که نیازمند قوه قضاییه قوی، به‌روز و چابک باشد که بتواند پناهگاه مردم سرزمین ما باشد. اگر مردم شب به‌راحتی می‌توانند سر به بالین بگذارند. به دلیل وجود قوه قضاییه توانا است در هیچ کشوری امنیت کشور حفظ نخواهد شد مگر مردم در پناه قوه قضاییه بی‌طرف، عالم و کارا درزمینه رفع مخاصمات و مبارزه با مجرمان در جامعه باشد.
اگر امروز کسی حاضر است سرمایه خود را روی زمین بگذارد و فعالیت اقتصادی کند، به دلیل اعتماد به قوه قضاییه است، وگرنه این سرمایه در مسیر غیرمولد به کار گرفته می‌شد. اگر سرمایه‌ای از خارج کشور وارد می‌شود، بازهم به اعتماد قوه قضاییه عادل است قوه قضاییه باید قبل از هر چیز مورد اعتماد جامعه باشد. هر مقدار اعتماد مردم به این قوه بیشتر باشد امنیت قضایی هم بیشتر خواهد بود.
* آنچه برای مردم مهم است ختم یک پرونده نیست، بالا‌تر از ختم پرونده ختم سؤال‌هایی است که در اذهان مردم است. قوه قضائیه باید هم پرونده را ختم کند هم به سؤال‌هایی که در ذهن مردم است پایان دهد. این ثمره‌اش هم ایجاد امنیت است، هم اعتماد بیشتر مردم به دستگاه قضا. اگر اعتماد مردم حاصل نشود یا تضعیف شود، بی‌تردید بزرگ‌ترین سرمایه را که سرمایه اجتماعی است از کف داده‌ایم.
مسئله اخیر در مورد فیش حقوقی برخی مدیران نشان این بود که غفلتی صورت گرفته است. بازرسی کل کشور و دیوان محاسباتی داریم که سالانه ورود می‌کنند. دیوان عدالت اداری داریم اما می‌بینیم برخی موارد حقوق‌های غیرمتعارف گرفتند که باید با این معضل برخورد شود حتماً این کار را می‌کنیم نتیجه آن را به گوش مردم می‌رسانیم و باید کاری کنیم حیثیت مدیران سالم و توانای ما مورد خدشه قرار نگیرد اینجا هم نیاز به کمک هر سه قوه داریم.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *