پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میز خبر

میز خبر





۸ خرداد ۱۳۹۵، ۲۱:۴۶

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:
عارف خوب است رئیس مجلس شود، اما نه در سال اول
انتخاب نوشت: مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس سیاسی «انتخاب» اظهار داشت: هم آقای لاریجانی و هم آقای عارف هر دو برای ریاست خوب هستند ولی اگر بخواهیم نگاه واقع بینانه ای داشته باشیم، آقای لاریجانی باتوجه به تجربه ای که دارد، می‌تواند هماهنگی خیلی خوبی در تمامی زمینه‌ها داشته باشد که در زمان تصویب برجام در مجلس نهم شاهد چنین موضوعی بودیم. وی با اشاره به کاندیداتوری عارف تصریح کرد: ایشان هم می‌توانند ریاست را به عهده بگیرد قابلیت‌های خاص خودشان را دارد ولی نه در دوره اول که دوره حساسی هم برای ایشان،هم برای دولت و هم برای مجلس بشمار می‌آید. باتوجه به مسائلی که گفتم، شاید بهترین راه‌حل حضور آقای لاریجانی باشد .
عضو جبهه پایداری، معاون صدا رسانه ملی شد
انتخاب نوشت: یک منبع آگاه از انتصاب یک عضو جبهه پایداری به عنوان معاون صدا رسانه ملی خبر داد. این منبع مطلع گفت که فاطمه آلیا نماینده مجلس نهم به عنوان معاون جدید صدا انتخاب شده است. این عضو جبهه پایداری که از حامیان محمود احمدی نژاد در مجلس بود، در انتخابات اخیر از رقبای خود در تهران شکست خورد. اظهارات او در مورد زنان، باعث جنجال فراوانی در مجلس و رسانه ها شد. وی در دفاع از ممنوعیت ورود زنان به استادیوم والیبال گفته بود: «کار زن، بچه دار شدن و تربیت فرزند و شوهر داری است نه دیدن مسابقات والیبال.»
عضو شورای مرکزی مجمع مشورتی اصلاح طلبان:
ریاست عارف در مجلس، پاسخ مثبت به مطالبات مردم است
ایلنا نوشت: حیدری یک عضو شورای مرکزی مجمع مشورتی اصلاح طلبان گفت: علیرغم تمام نامهربانی‌ها، مردم مسیری را انتخاب کردند که مطالبه آنان تغییر است، حال امیدواریم با ریاست عارف به خواست و مطالبات مردم پاسخ مثبت داده شود.
رییس سنی مجلس دهم:
کسی حق ندارد به اسم حکومت اکثریت، حقوق اقلیت را نقض کند
خبرآنلاین نوشت: رییس سنی مجلس دهم گفت: مردم در انتخابات مجلس دهم به تغییر و تحول رای دادند. عبدالرضا هاشم زایی تصریح کرد: این تغییر و تحولات نشان می دهد که هیچ حزب و جناح فکری برای همیشه اکثریت را در دست ندارد و در یک نظام مردمسالار همواره این امکان وجود دارد که اکثریت به اقلیت تبدیل شود و بالعکس و کسی حق ندارد به نام حکومت اکثریت حقوق اقلیت را نقض کند.
وزیر کشور:
منتظر حل و فصل قانونی درباره خالقی هستیم
خبرآنلاین نوشت: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور گفت: در خصوص منتخبِ سوم مردم اصفهان نیز، مطابق آنچه که شورای محترم نگهبان اعلام نموده است، ابطال انتخابات نسبت به یک فرد اعمال شده و با توجه به تفاوتِ برداشتِ وزارت کشور از قانون، در این خصوص اقدامات قانونی لازم، از جمله ارجاع موضوع به مراجع ذیصلاح ومجلس شورای اسلامی جهت ارائه استفساریه دنبال شده است که کماکان منتظر حل و فصل قانونی موضوع هستیم.
دفتر «ناطق نوری» خبر تذکر به
«حسن روحانی» را تکذیب کرد
یک مقام مسول دردفترحجت‌الاسلام و المسلمین ناطق‌نوری خبر منتشر شده در برخی رسانه‌ها در خصوص دیدار با رییس‌جمهور و گفتگوهای نقل شده را تکذیب کرد. به گزارش خبرآنلاین، این مقام مسول گفت: جملات انتسابی به حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق‌نوری و رییس‌جمهور از اساس کذب بوده است. وی با اشاره به ضرورت رعایت اخلاق حرفه‌ای و حقظ آرامش در فضای سیاسی کشور در رسانه‌ها افزود: انتشار این نوع اخبار قطعا آلوده به اغراض سیاسی و برخلاف توصیه‌های مقام معظم رهبری برای پرهیز ار ایجاد فضای تقابل و دوگانگی در عرصه سیاسی کشور است.
وزیر ارتباطات:
IP هکر سایت های دولتی ایران در اروپاست
ایسنا نوشت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تایید هک شدن یکی از سایت‌های دولتی اعلام کرد که IP این هکر در اروپاست. محمود واعظی در حاشیه همایش «روابط عمومی افکار عمومی و فضای مجازی» که در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، با اشاره به اخباری مبنی بر هک‌ شدن سایت‌های دولتی اظهار کرد: یکی از سایت‌ها هک شده است که IP آن به یکی از کشورهای اروپایی بر می گردد. وی با بیان این‌که از گذشته روش‌ها و برنامه‌های مختلفی برای صیانت از اطلاعات وجود داشته، تاکید کرد: اتفاقات امنیتی تنها مربوط به ایران نیست، بلکه در همه جای دنیا رخ می‌دهد و حتی در آمریکا و اروپا نیز برخی از سایت‌ها به هر دلیل هک می‌شود.
انتقاد روزنامه شرق از رای نمایندگان اصلاح طلب به لاریجانی
شرق نوشت:حمایت برخی از اصلاح‌طلبان از لاریجانی، ذات تفکر اصلاح‌طلبی را مخدوش می‌کند. حیلِ دموکراتیک با مانیفست اصلاح‌طلبی که مهم‌ترین رسالتش نقد بی‌رحمانه گذشته و روشنگری وضعیت موجود است، سر ناسازگاری دارد. اصلاحات یعنی تغییر، تغییر رو به آینده. سیاست واقعی زمانی شکل می‌گیرد که باور به توان تأویل و بازآفرینی گذشته وجود داشته باشد. در انتقاد به عملکردها و به نقدکشیدن آنها و آشوبناک‌کردن گذشته است که سیاستی تازه رخ عیان می‌کند. گذشته صلب نیست. برای تحول‌طلبان، گذشته در قدرت صلب و منجمد نمی‌شود. برای تغییر در آینده باید گذشته را تغییر داد. اگر علی لاریجانی – چه با حمایت اصلاح‌طلبان و چه بدون حمایت آنها- رئیس شود آیا قادر به تغییر گذشته است؟ پس فارغ از تعارف‌های سیاسی، مرزبندی جدی بین تفکر او و اصلاح‌طلبان وجود دارد. کسانی که این مرزبندی‌های فکری را نادیده می‌گیرند و آن را به مصافحه‌های رفاقتی در صحن مجلس تقلیل می‌دهند، نگاهی ابزاری به اصلاحات و حتی لاریجانی دارند.
آیت الله هاشمی:
ایران نمونه خوب دموکراسی در دنیا است
افکار نیوز نوشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با توجه به ایام شروع به کار دو مجلس مهم، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان که به خوبی انجام شد، اظهار کرد: مجموعاً در کشور دو انتخابات خوب، همراه با آرامش قابل تحسین برگزار شد و خوشبختانه حوادث تلخ در جریان انتخابات نداشتیم و در نتایج انتخابات نیز آنچنان اعتراضی که تشنّج در کشور ایجاد کند، وجود نداشت. وی افزود: اگر رسانه‌های دنیا منصف باشند، اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی ایران را نمونه خوبی از نظام دموکراتیک در دنیا معرفی می‌کنند.
سعید حجاریان:
احمدی نژاد ابتدا باید محاکمه و بعد نامزد شود
ایرنا نوشت: فعال سیاسی اصلاح طلب کاملا به مجلس دهم خوشبین است، او روحانی را در انتخابات 96 بی رقیب می داند و معقتد است که وی باید از قدرت اقناع بالای خود بیشتر استفاده کند. سعید حجاریان در مورد مطرح شدن بحث یک دوره ای شدن ریاست جمهوری آقای روحانی از سوی مخالفانش گفت: این ها تبلیغات زود هنگام مخالفان دولت است و نباید به آنها وقعی نهاد. آنها قبلا امتحان خود را پس داده اند. اگر کسی برنامه ای دارد بیاید و آنرا همین الان اعلام کند. وی همچنین گفت: مردم از پوپولیست ها یکبار گزیده شدند و آنرا تجربه کرده اند. دیگر از این سوراخ گزیده نمی شوند. از سویی احمدی نژاد اول باید به دادگاه برود و به اتهامات وی رسیدگی شود. اگر تبرئه شد می تواند نامزد شود. وی پرونده مفتوح در دادگستری دارد.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *