پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | تقدیر برق شمال استان از فرمانداران شهرهاي رفسنجان و زرند به دليل همكاري با صنعت برق كرمان

تقدیر برق شمال استان از فرمانداران شهرهای رفسنجان و زرند به دلیل همکاری با صنعت برق کرمان





۸ خرداد ۱۳۹۵، ۰:۴۵

تقدیر برق شمال استان از فرمانداران شهرهای رفسنجان و زرند به دلیل همکاری با صنعت برق کرمان

با حضور مدیرعامل و معاونین شرکت شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان و فرمانداران شهرستانهای رفسنجان و زرند، وضعیت مشترکین کشاورزی این شرکت بررسی و از همکاری کشاورزان و فرمانداران مناطق فوق تقدیر شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان، مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان گفت: تعداد مشترکین کشاورزی شمال استان کرمان کمتر از 1 درصد از کل مجموعه اشتراکهای شرکت را شامل می شود که این تعداد بیش از 43 درصد از برق مجموعه را مصرف می کنند. رسول عبدالهی مصرف بالای انرژی در بخش کشاورزی را پیامد 3 علت اصلی دانست و گفت: کشت عمده کشاورزان در شمال استان کرمان باغات پسته است و در بحث استحصال آب از تجهیزات پرمصرف و غیرمدرن مانند الکتروموتورهای شافت و غلاف استفاده می شود که حداقل 20 درصد نسبت به سیستم های شناور ، مصرف برق بالاتری دارند. علاوه بر آن استفاده از الکتروموتورهای باراندمان پایین و عمق زیاد چاه ها مصرف انرژی الکتریکی را بالا برده است.
وی خاطر نشان کرد: دیماند بالای مصارف کشاورزی، ظرفیت خطوط را بالا می برد و بخش عظیمی از اعتبارات مورد نیاز برای توسعه شبکه بایستی برای تامین برق چاه های کشاورزی مصرف شود. از سوی دیگر با توجه به نرخ پایین تعرفه مشترکین کشاورزی سرانه درآمد این شرکت که بیش از 40درصد مصرف برق مشترکین ما را کشاورزان شامل می شوند نسبت به سایر شرکت های توزیع بسیار پایین تر است.
کاهش آلاینده های زیست محیطی
در ادامه مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان ضمن تشکر از فرمانداران شهرستانهای شمالی استان کرمان در حمایت و توجیه کشاورزان برای کم کردن مصرف در زمان های پیک بار تابستان گفت: از مجموع 3313 مشترک چاه آب کشاورزی در محدوده شمال استان کرمان، 2850 اشتراک چاه آب کشاورزی در طرح های مدیریت پیک بار با ما همکاری داشتند که نتیجه آن مدیریت 19 هزار مگاوات ساعت انرژی و 9300 تن از آلایند ه های زیست محیطی کاهش پیداکرده است. عبدالهی هم چنین به نقش کشاورزان در مدیریت پیک بار تابستان اشاره کرد و گفت: باهمکاری کشاورزان در زمانهای پیک بار 58 میلیون مترمکعب ذخیره منابع آبی داشتیم. وی خاطر نشان کرد: مشترکین کشاورزی به عنوان یکی از بخش های تاثیرگذار و پرمصرف با مدیریت صحیح مصرف خود، می توانند مارا در تامین برق مطمئن وپایدار یاری نمایند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *