پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۲:۳۹

بزرگداشت مرادی کرمانی در جایزه «فرشته»
بزرگداشت هوشنگ مرادی کرمانی در مراسم پایانی دومین دوره جایزه «فرشته» با موضوع محله کودکی، پنجشنبه 30 اردیبهشت در شهر کتاب فرشته برگزار می‌شود. مراسم پایانی این جایزه با معرفی 10 نفر برگزیده در بخش‌های عکس و داستان برگزار می‌شود و مسعود فروتن مجری مراسم است. مدیر روابط عمومی شهر کتاب فرشته درباره این مراسم گفت: مجموعه شهرکتاب فرشته در دومین دوره برگزاری این رویداد، بزرگداشتی برای هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده صاحب‌نام و پیشکسوت برگزار می‌کند و کیومرث پوراحمد کارگردان سینما درباره وی صحبت خواهد کرد. سال گذشته در نخستین دوره برگزاری این جایزه، بزرگداشتی برای احمدرضا احمدی شاعر پیشکسوت برگزار شد. محمدعلی حیدری افزود: همچنین قرار است نمایشگاه عکسی از آثار 30 نفر منتخب اول بخش عکس در گالری شهر کتاب فرشته با حضور هیات داوران این بخش محمود کلاری و میترا محاسنی افتتاح و از کتاب آثار 10 نفر منتخب دوره اول جایزه فرشته نیز رونمایی شود. او در پایان گفت: ورود به مراسم برای عموم آزاد نیست.
فرود «کلک خیال» در روز پایانی نمایشگاه کتاب
در 10 روز گذشته و همزمان با برپایی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب، بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان دو دوره آموزشی داستان‌نویسی و شعر برای جوانان اهل ادب و قلم برگزار برگزار کرد که ظهر شنبه دومین دوره آموزشی شعر با نام «کلک خیال» به پایان رسید. به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، این بنیاد تلاش می‌کند تا حضور در چنین دوره‌هایی را به عادتی میان جوانان علاقه‌مند به ادبیات تبدیل کند؛ عادتی که می‌تواند با نکته‌سنجی، ریزبینی‌، شکوفایی و استمرار، به سنتی در جامعه ادبیات ایرانی تبدیل شود تا تمام استعدادهای حوزه ادبیات تا حدامکان از شرایط، امکانات و فضایی یکسان برای فراگیری و بالندگی بیشتر برخوردار شوند. دوره سه روزه آموزش متمرکز شعر با نام شاعرانه‌ «کلک خیال» پنجمین دوره از سلسله دوره‌‌هایی بود که بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان برای استعدادهای کم‌تر از 30 سال ترتیب داده است. در این دوره که از صبح پنجشنبه و با پذیرش هنرجویان در محل نمایشگاه کتاب تهران آغاز شد، بیش از 170 هنرجو از سراسر کشور حضور داشتند.

جایزه بین‌المللی فردوسی به فردوسی‌پژوهان خارجی اعطا می‌شود
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان این‌که فردوسی حکیم 30 سال از عمر خود را صرف سرودن شاهنامه کرد، گفت: «شایسته است که همه ما به روان پاک فردوسی درود فرستیم و در برابر عظمت این مرد بزرگ سر تعظیم فرود آوریم.» به گزارش گروه فرهنگی آنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، مسعود سلطانی‌فر با بیان این مطلب در مراسم بزرگداشت روز ملی فردوسی که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در محل آرامگاه حکیم توس برگزار شد گفت: فردوسی حکیم شاهنامه را به نام خداوند جان و خرد آغاز و به شکلی خردمندان نیز به پایان رساند و با این کار خود غرور ملی و هویت و حیثیت ایرانی را حفظ کرد. وی گفت: خردورزی، امانت داری، استفاده از واژگان فارسی، کلام پاک، سخنان همه فهم و فراگیر مهمترین ویژگی فردوسی و کلام او در شاهنامه است که نشان از عظمت ابرمرد توس دارد.

پایان کار آزمایشگاه تئاتر کمدی
گروه اشتباهات
آزمایشگاه تئاتر کمدی در قالب طرح مطالعات اجرایی قشقایی، توسط گروه تئاتر اشتباهات برگزار شد و بعد از پانزده جلسه به کار خود پایان داد.
این البته پایان مسیر این آزمایشگاه نیست. به زودی در گزارش جامع این طرح توسط گروه تئاتر اشتباهات منتشر خواهد شد. اما مطالعه عملی و تئوریک روی ژانر کمدی همچنان توسط گروه اشتباهات ادامه خواهد یافت.
تاریخ و مکان دور دوم آزمایشگاه به زودی اعلام خواهد شد. آن چه در این پانزده جلسه به دست آمد، علاوه بر استعداد یابی و مواردی که مورد استفاده گروه قرار خواهد گرفت، نتایج قابل توجه و ملموسی بود که تئاتر کمدی با آن مواجه است.
با وجودی که گروه تئاتر اشتباهات، اولین گروه در پروژه مطالعات اجرایی قشقایی بود، اما کیفیت اجراها و برگزاری آزمایشگاه قابل قبول و ارزشمند بود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *