پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میز خبر

میز خبر





۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۰۴

رهبر انقلاب در دیدار معلمان: زبان علم فقط انگلیسی نیست
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، به مناسبت هفته‌ی معلم، هزاران نفر از معلمان، فرهنگیان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور با حضور در حسینیه‌ امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
برخی محورهای سخنان رهبر معظم انقلاب در این دیدار بدین شرح است:
ـ جامعه‌ی معلمی کشور یک کار دشوار را با بازده مادی اندک برعهده گرفته. مواجهه‌ی تربیتی با نوجوان کار کوچکی نیست بخشی از انگیزه‌ی معلمی، عشق و محبت و احساس مسئولیت است.
ـ از جامعه‌ی معلمی کشور سپاسگزاری می‌کنم. مسئولان از مسائل مادی معلمان غافل نشوند.
ـ زبان علم فقط انگلیسی نیست. اصرار بر ترویج انحصاری انگلیسی ناسالم است. زبان‌های دیگر مثل اسپانیولی، فرانسه، آلمانی و کشورهای شرقی هم زبان علمند کشورهای دیگر جلوی نفوذ زبان بیگانه را می‌گیرند. نمی‌گویم از فردا آموزش انگلیسی را تعطیل کنیم، اما بدانیم چه می‌کنیم.
ـ «هویت مستقل» اولین چیزی است که باید در جوان پرورش دهیم؛ بعد از آن نوبت اقتصاد مقاومتی است. بارها به مسئولان، عمومی و خصوصی تذکر داده‌ام اما الگوی مصرف اصلاح نشده است؛ این بچه پولدارهای نوکیسه که با آن خودروهای کذایی در خیابان‌ها هستند به همین خاطر است. این را باید از کودکی یاد داد.
– وقتی مقابل دشمن از نشان دادن قدرت بترسیم، دشمن پررو می‌شود، می‌گویند ایران در خلیج‌فارس رزمایش نداشته باشد؛ چه غلط ها!
– از آن طرف دنیا می‌آید رزمایش برگزار می‌کند؛ خب بروید همان خلیج‌ خوک‌ها، اینجا چه می‌کنید!؟ خلیج فارس خانه‌ی ما است. جای حضور ملت ایران است، این‌طور باید با قدرت‌های زیاده‌خواه مواجه شد.
شطرنج باز ایرانی پناهنده آمریکا شد؟
به گزارش پایگاه 598 به نقل از میزان، فهرست رتبه بندی بین‌المللی اول ماه می میلادی شطرنج منتشر شد و در این فهرست خبری از نام الشن مرادی، استاد بزرگ کشورمان بین ورزشکاران ایرانی نبود. مرادی که در حال حاضر دانشجوی دانشگاه تگزاس آمریکا است در درخواستی از فدراسیون جهانی عضویت خود در فدراسیون شطرنج کشورمان را به حالت تعلیق درآورد و در سایت فدراسیون جهانی و در پروفایل این شطرنج‌باز مقابل گزینه فدراسیون مربوط نام فدراسیون جهانی شطرنج درج شده است. این در شرایطی است که مثلا مقابل نام فدراسیون احسان قائم مقامی گزینه فدراسیون شطرنج ایران درج شده است. با این شرایط و درخواست عجیب الشن مرادی از فدراسیون جهانی شطرنج به نظر می‌رسد این ورزشکار قصد اخذ پناهندگی کشور آمریکا را دارد. مهرداد پهلوان‌زاده رئیس فدراسیون شطرنج تایید این خبر اظهار داشت: این مسئله به درخواست الشن مرادی صورت گرفت و وی برای این که این اتفاق رخ دهد شخصا از فدراسیون جهانی درخواست کرده است.
انصاری: از نظر رئیس‌جمهور نمایندگان زن مجلس ۱۸ نفر هستند
ساعت24- معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: بررسی اعتبارنامه نمایندگانی که به تایید شورای نگهبان می‌رسند، براساس آیین نامه داخلی مجلس برعهده مجلس است. مجید انصاری در مراسم بزرگداشت مقام معلم که پیش از ظهر امروز در شهرستان چهاردانگه برگزار شد با اشاره به اینکه خانم‌ها در مجلس آینده باید یک سوم کرسی‌های مجلس را هدفگذاری کنند اظهار داشت: از دید دولت و آقای رئیس جمهور نمایندگان زن مجلس ۱۸ نفر هستند نه ۱۸ نفر منهای ۱. وی افزود: نمایندگانی به تایید شورای نگهبان می‌رسند و مردم به آنها رای می‌دهند، از اینجا به بعد طبق آیین‌نامه داخلی مجلس که قوی‌ترین قانون است و همچنین براساس ماده ۳۰ آیین‌نامه داخلی مجلس رسیدگی به اسناد و اعتبارنامه داوطلبان پس از انتخاب شدن برعهده مجلس است. معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ادامه داد: امام بار‌ها تاکید داشتند که مجلس در بررسی اعتبارنامه‌ها دقت کند و خود بنده ۴ دوره در مجلس حضور داشتم و در این رابطه مجلس و کمیسیون تحقیق مجلس باید بررسی‌های لازم را انجام دهد و تصمیم‌گیری کند چرا که منتخبان مردم را فقط منتخبان مردم (مجلس) می‌توانند تعیین تکلیف کنند بنابراین نمایندگی مردم اعتبارنامه‌ها را بررسی می‌کنند و اگر در جایی مسئله‌ای بود مجلس تصمیم‌گیری می‌کند. این روند پیش از این سابقه داشته است.
سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) تعطیل رسمی شد
️پایگاه خبری تحلیلی جمهوریت:نمایندگان مردم در خانه ملت موافقت کردند تا هشتم ربیع‌الاول سالروز شهادت حضرت امام حسن عسگری(ع) و آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) به عنوان تعطیل رسمی انتخاب شود.
گفتنی است غلامرضا کاتب، کمال‌الدین پیرموذن و احمد توکلی هر یک در اخطارهای جداگانه‌ای عنوان کردند که این تعطیلی به اقتصاد کشور ضربه می زند و بار مالی را برای دولت به همراه دارد. به گفته کاتب قرار بود در کمیسیون مشترک اینگونه تصویب شود که تعطیلی این روز جایگزین یکی از تعطیلی‌های رسمی شود. از سوی دیگر احمد توکلی در اخطار خود به این نکته اشاره کرد که اینگونه تعطیلات رسمی در کشورهای دیگر مدیریت شده است که ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس گفت در برخی از این کشورها دو روز در هفته تعطیلی رسمی دارند که این موضوع در کشور ما مرسوم نیست.
رییس جمهوری کره جنوبی: ایران امید مردم کره جنوبی برای وحدت صلح‌آمیز دو کره است و ما از آن حمایت می‌کنیم
به گزارش سرویس سیاسی پانا، پارک روز دوشنبه در نشست خبری مشترک با حسن روحانی رییس‌ جمهوری اسلامی ایران افزود: در دیدار دو جانبه با رییس جمهوری ایران در مورد نظرات دولت کره جنوبی در زمینه فعالیت هسته‌ای کره شمالی و خلع سلاح این کشور توضیحاتی بیان کردم. وی قطعنامه 2207 که اخیرا در این زمینه تصویب شده است را با اهمیت دانست و یادآور شد ما از همکاری ایران تقدیر و برای صلح و ثبات پایدار منطقه آسیای شرقی و وحدت صلح‌آمیز دو کره تاکید داریم.
رییس‌جمهوری کره جنوبی دیدار با رییس جمهوری اسلامی ایران را با هدف توسعه روابط دوجانبه و نخستین گام تاریخی دانست و اظهارامیدواری کرد: دو کشور در طول مسیر صلح و موفقیت به‌عنوان دوست و همراه خوب در کنار هم ایستاده و این روابط را پیش ببرند.
پاسخ محسن رضایی به ادعای ملک سلمان
ساعت24- در پی ادعای ملک سلمان مبنی بر دخالت ایران در کشورهای منطقه و حمایت جمهوری اسلامی از گروه‌های تروریست، سرلشکر محسن رضایی به اظهارات او پاسخ داد.
متن پاسخ محسن رضایی به این شرح است: آقای ملک سلمان، بنظر می‌رسد با قرآن بیگانه‌اید. خوب است به جای چاپ قرآن در تیراژ میلیونی، یکبار به خود زحمت بدهید و نسخه‌ای از آنها را بخوانید.
اگر چنین کنید در می‌یابید که این سخن شما، مصداق «یُحَرِّفُونَ الْکَلِمَ عَنْ مَواضِعِهِ» است. یعنی دفاع از مظلوم را «دخالت» می‌پندارید و حمایت از ظالم و ستمگر را «حق قانونی خود» می‌دانید. پیوند نامیمون شما با رژیم صهیونیستی، یک فاجعه دینی است که جا دارد در جهان اسلام برای آن عزای عمومی اعلام گردد.
بدانید مادام که شما و رژیم اِشغالگر صهیونیستی، با پشتوانه آمریکا به کشورهای اسلامی حمله کنید ما به مظلومانی که مورد تجاوز شما قرار می‌گیرند کمک می‌کنیم. مطمئن باشید که «وَ سَیعلَموا الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ».
سجادی: ما اصولگرایان مثل سال 92 شکست خوردیم
به گزارش انتخاب و به نقل از آفتاب یزد کمال سجادی، سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری درگفت و گویی اطهار کرد: ما اصولگرایان باید بپذیریم که در این انتخابات همچون انتخابات سال 92 شکست خوردیم که دلیل اصلی آن هم خود ما اصولگرایان بودیم که نتوانستیم با برنامه و طبق آن میثاقی که قبل از لیست بسته بودیم رفتار کنیم.
وی همچنین درباره ریاست مجلس گفت: با توجه به ترکیبی که مجلس به خود گرفته است که مجلس اصلاح طلبی و معتدل است می توان گفت ریاست باید به نام آقای عارف باشد ولی این موضوع را هم عنوان کنم که آقای لاریجانی چهره خوبی از خود در بین اصلاح طلبان حاضر در مجلس و هم در خارج از مجلس به جا گذاشته است که نمی توان به راحتی از این موضوع عبور کرد.
واکنش مینو خالقی : شکایت می‌کنم
به گزارش راه امروز، متن بیانیه مینو خالقی در واکنش به انتشار تصاویرش در فضای مجازی به این شرح است:
هو العادل
یا ایها الذین آمنو اجتنبوا کثیراً مِن الظّن انّ بَعْضَ الظّنِ اثمٌ
در کمال تأسف افرادی بی هویت و منفعت‌طلب که در رسیدن به منافع و مطامع سیاسی خود تمامی اصول شرعی و قانونی را زیر پا می‌گذارند ؛ اقدام به انتشار تصاویر جعلی و انتساب بی‌شرمانه آن‌ها به اینجانب در فضای مجازی نموده‌اند ؛ بدین وسیله ضمن تکذیب شدید هرگونه ارتباط این تصاویر جعلی به خود ، از کلیه مراجع ذی‌صلاح تقاضا می‌نمایم در جهت حفظ شئون جامعه اسلامی و حق خود به عنوان زنی مسلمان و پایبند به اصول شریعت اسلامی با جدیت کامل با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه و مرتکبین جرم افترا در این زمینه برخورد نمایند. ضمناً پی‌گیری قضایی این موضوع توسط اینجانب در حال انجام است. قطعاً مرتکبین این اعمال شنیع باید خود را آماده پاسخگویی در محضر عدل الهی و سپس قانون و ملت نمایند. و العاقبه للمتقین

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *