پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | در آخرين جلسه شوراي شهر كرمان روى داد/ رونمايي از آب نماي موزيكال در محل شوراي شهر كرمان

در آخرین جلسه شورای شهر کرمان روى داد/ رونمایی از آب نمای موزیکال در محل شورای شهر کرمان





۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۲۳

در آخرین جلسه شورای شهر کرمان روى داد/ رونمایی از آب نمای موزیکال در محل شورای شهر کرمان

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، یکشنبه شب با حضور رییس و سایر اعضای شورا، شهردار کرمان، معاون فنی‌عمرانی شهردار، نمایندگان قرارگاه سازندگی خاتم و نماینده ‌ی مشاور گارنو تشکیل شد.
پروژه بام کرمان منبع درآمدی برای شهرداری
سخنگوی شورای اسلامی شهر کرمان از ملاقاتش با آیت‌الله جعفری، نماینده ولی فقیه در استان کرمان خبر داد و گفت: نگرانی آیت‌الله جعفری از تعطیلی پروژه‌های عمرانی شهر برطرف شد. با ارایه جزئیات پروژه های شهری به ایشان اعلام کردم هیچ پروژه‌ای در کرمان تعطیل نیست. شهرداری و شورای شهر، با حمایت آقای رزم حسینی عزم را جزم کرده اند که پروژه ها را به اتمام برسانند.
حجت‌الاسلام محمد ربانی زاده با اشاره به پروژه بام اظهار داشت: بارها اعلام کرده‌ایم که شورای اسلامی شهر و شهرداری هیچ مشکلی با اجرای پروژ‌ه‌ بام کرمان ندارند و ظاهراً سرمایه ‌گذار راغب به ادامه‌ی کار و سرمایه گذاری ندارد.
وی گفت: اگر به هر دلیلی سرمایه گذار رغبتی به ادامه‌ کار ندارد. شهرداری می تواند با راه اندازی تله کابین واحد های خدماتی مختلف از جمله کافی شاپ و فست فود و رستوران نیز راه اندازی کند و منبع درآمدی برای شهرداری می شود.
علی بابایی شهردار کرمان نیز با بیان اینکه درباره ی اجرای پروژه‌ی بام کرمان با سرمایه‌گذار در حال مذاکره هستیم، گفت: 15 کانتینر، قطعات تله کابین از مقصد ایتالیا در حال بارگیری است.
معاون فنی‌عمرانی شهردار کرمان خبر داد: اتمام تقاطع شهید بادپا تا اسفندماه سال جاری
در ادامه، معاون فنی‌عمرانی شهردار کرمان گفت: در میدان آزادی، از 870 شمع، 570 شمع و هم‌چنین 80 درصد خاکبرداری‌ و قسمت اول سقف زیرگذر استقلال نیز بتن ریزی شده است.
رییس شورای اسلامی شهر کرمان خواستار به اتمام رساندن دو تقاطع ولیعصر و میدان آزادی تا 22 بهمن امسال شد و گفت: اگر موانعی هم بر سراه وجود دارد که نمی توان این دو تقاطع را پایان داد به اطلاع ما برسانید.
پنجعلی زاده نیز خواستار ارایه برنامه زمانبندی پروژه‌هایی شد که تا اسفندماه باید به اتمام برسند.
فرقانی در پاسخ گفت: قبلا صحبتی در خصوص اتمام این دو پروژه تا اسفندماه با ما نشده است.
پنجعلی زاده گفت: صحبت ها شده است و قرار شد تا اسفندماه تمام شوند.
فرقانی ادامه داد: تقاطع شهید بادپا تا اسفند ماه تمام خواهد شد اما در خصوص آنچه که آقای مشرفی در مورد دو پروژه دیگر می خواهند محقق نخواهد شد. معاون فنی‌ عمرانی شهردار کرمان گفت: اگر در میدان آزادی مشکل تملک حل شود، به جز جابه‌جایی فیبر نوری، دیگر مانعی وجود ندارد.
مدیر پروژ‌ه‌ قرارگاه خاتم در کرمان:
اجرای زیرگذر برای ما به عنوان پیمانکار به صرفه تر است
در ادامه پاسخ استعلام از شرکت آب و فاضلاب استان کرمان در خصوص اجرای تقاطع سمیه بصورت زیر گذر ارایه شد، مبنی بر اینکه «به دلیل اجرای طرح شبکه فاضلاب در خیابان جهاد و محدوده تقاطع سمیه و عدم تغییر در طرح فاضلاب، تقاطع غیرهمسطح سمیه به صورت روگذر اجرا شود تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری شود.»
همچنین نمایندگان و مشاور قرارگاه سازندگی خاتم مشکلات اجرای تقاطع غیرهمسطح بصورت زیرگذر را برخورد با خط اصلی فاضلاب، هزینه بالا، نیاز بیشتر به جابه‌جایی تاسیسات، مدت زمان بالای اجرای پروژه و مسدود شدن تمام مسیرها اعلام کردند. همچنین انحراف ترافیک به جای انسداد ترافیک، تملک کمتر و نیاز کمتر به جابه‌جایی تاسیسات، از جمله مزیت‌های اجرای روگذر برشمردند.
مدیر پروژه قرارگاه خاتم در کرمان با اشاره به بالا بودن سطح آب های زیرزمینی در کرمان گفت: حفاری‌ها مشکلات زیادی به همراه دارد.
موسی نجفی اظهار داشت: در اجرای روگذر نیازی به مسدود کردن مسیرها نیست و با انحراف ترافیک مشکل عبور و مرور خودروها حل می شود، اما در زیرگذر مجبوریم مثل میدان آزادی تمام مسیرها را مسدود کنیم. نجفی با اشاره به اینکه ساخت پل با روش سگمنتال، به زیبایی شهر کمک می کند، گفت: مدت اجرای پروژه به صورت روگذر نسبت به زیرگذر، به نصف می رسد. همچنین در روگذر فقط 64 شمع باید اجرا شود، اما اگر بصورت زیر گذر باشد به 400 شمع نیاز داریم.
مدیر پروژه ی قرارگاه خاتم در کرمان تصریح کرد: معارضان ملکی در زیرگذر بسیار بیشتر از روگذر است و همه این موارد هزینه اجرای طرح به صورت زیرگذر را افزایش خواهد داد.
یاسین پنجعلی زاده رییس کمیسیون معماری، شهرسازی و کلانشهر شورای اسلامی شهر کرمان در این خصوص گفت: نمایندگان قرارگاه سازندگی خاتم توضیحات را براساس آن چیزی که به نفع قرارگاه خاتم است، ارایه می دهند و با توجه به اینکه طراحی و اجرا با قرارگاه خاتم است، سعی می کنند راحت ترین شیوه را مد نظر قرار دهند.
مدیر پروژ‌ه‌ قرارگاه خاتم گفت: اگر طراحی و اجرا با قرارگاه خاتم است، اما عامل چهارم (مشاور) شهرداری و شورا بر تمام جزییات طرح‌ها نظارت دارند و بسیار دقیق طرح ها را کنترل می کنند.
نجفی اظهار داشت: قرارگاه خاتم به دنبال کسب سود و منفعت نیست و در قالب انجام یک کار ملی و میهنی فعالیت می کند.
وی تصریح کرد: اگر از دیدگاه پیمانکار نگاه کنیم، اجرای این تقاطع به شکل زیرگذر برای ما سودآورتر است. چرا که در زیرگذر باید 100 هزار مترمکعب بتن ریزی انجام دهیم که این میزان در روگذر به 25 هزار مترمکعب کاهش می یابد. مدیر پروژ‌ه‌ قرارگاه خاتم در کرمان افزود:در هر مترمکعب بتن ریزی، 200 کیلوگرم آرماتور مصرف می کنیم. بنابراین، اگر بخواهیم عاقلانه و براساس کسب منفعت مادی نگاه کنیم، اجرای زیرگذر برای ما به عنوان پیمانکار به صرفه تر است. نجفی با اشاره به اینکه در روگذر باید هشت ستون اجرا کنیم، اما در زیرگذر باید 400 پایه اجرا شود، گفت: در روگذر هیچ تملکی نداریم، اما در زیرگذر باید تملک انجام شود. بنابراین، خیلی به نفع ماست که پول خواب دستگاه ها را بگیریم و منتظر بمانیم تا شورا و شهرداری تملک‌ها را انجام دهند.
وی تاکید داشت: با اجرای زیرگذر تمام مسیرها را مسدود می کنیم و دیگر هیچ نگرانی نداریم، اما در اجرای روگذر باید درحالی که خودروها عبور می کنند کار کنیم و مسئولیت ترافیک و اتفاقات و حوادث را بپذیریم.
مدیر پروژه قرارگاه خاتم در کرمان گفت: علاوه بر همه این موارد، آب های سطحیِ زیرگذر را به کجا می خواهید هدایت و دفع کنید و برق پمپاژ آب‌های سطحی را چگونه می‌خواهید تامین کنید.
پنجعلی زاده در پاسخ گفت: می توان در زیرگذر سمیه بدون اجرای شمع و مشابه کاری که در زیرگذر جبلیه انجام شد، از باکس ‌های بتنی استفاده کرد.
بابایی گفت: استفاده از باکس های بتنی در زیرگذر حداکثر تا عرض شش متر امکان پذیر است. بنابراین حتماً باید شمع اجرا شود.
نجفی با اشاره به اینکه در سطح شهر به دلیل وجود سرباره های ساختمانی، امکان استفاده از باکس بتنی نیست، اظهار داشت:اگر زیرگذر سمیه به سبک زیرگذر جبلیه اجرا شود، هر سه ماه یک متر زیرگذر بالا می آید.
مدیر پروژه قرارگاه خاتم در کرمان: شهرداری باید پاسخگو هزینه خواب دستگاه ها باشد
مدیر پروژه قرارگاه خاتم در کرمان با تاکید بر تعیین تکلیف مابقی پروژه ها اظهار داشت: هزینه خواب دستگاه های ما در تقاطع هوانیروز از هزینه تملک های این محدوده بیشتر شده است.
وی گفت: شورای اسلامی شهر کرمان یا باید مجوز ادامه ی کار در بقیه ی پروژ‌ه ها را ارایه کند و یا مجوز خروج دستگاه‌های ما از کرمان را بدهد.
نجفی در پایان تاکید داشت: اعضای شورای اسلامی شهر به دلیل هزینه ای که خواب دستگاه های ما در پی دارند و شهرداری کرمان باید این هزینه را پرداخت کند، در آینده باید به اداره کل بازرسی پاسخگو باشند.
در پایان با کلیات اجرای تقاطع غیرهمسطح سمیه و تجهیز کارگاه در محل طرح موافقت شد. تصمیم گیری در خصوص نحوه انجام پروژه بصورت زیرگذر و یا روگذر به جلسه‌ی بعد موکول شد.
به گزارش کرنا در پایان جلسه با توجه به درخواست شهرداری کرمان در مورد پل های شرف‌آباد و امیرکبیر، با کلیات اجرای این دو طرح با شرایط زیر موافقت شد:
الف- قرارگاه خاتم از سال 96 به بعد هزینه‌‌های پل‌ها را مطابق توافق‌نامه‌ی اولیه، 50 درصد زمین و 50 درصد وجه نقد دریافت کند.
ب- این موافقت، اضافه بر هشت پل قبلی است که در موافق نامه‌ی پیشین ذکر شده است.
آب نمای موزیکال در شورای شهر کرمان
قابل ذکر است به دلیل بارش باران در روز یکشنبه از سقف سالن برگزاری جلسات شورای شهر کرمان آب باران چکه می کرد و تعدادی از اعضای شورا و خبرنگاران در مدت زمان جلسه نگران این موضوع بودند که سقف ریزش نکند.
همانطور که در عکس ها می بینید برای جلوگیری از روان شدن آب در کف سالن سطل هایی را در زیر نقاطی قرار دادند که آب باران چکه می کرد. همچنین آب باران بر روی دیوارها جاری بود. در اواسط جلسه بابایی شهردار کرمان نیز با خنده گفت: شورای شهر کرمان آبنمای موزیکال دارد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

هوای ۴ شهر خوزستان در وضعیت ناسالم تنفسی قرار گرفت

هوای ۴ شهر خوزستان در وضعیت ناسالم تنفسی قرار گرفت

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *