سایت خبری پیام ما آنلاین | دلایل به آتش کشیده شدن ورزشگاه کرمان

دلایل به آتش کشیده شدن ورزشگاه کرمان





۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۵۸

دلایل به آتش کشیده شدن ورزشگاه کرمان

سعید قرایی
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛راه صعود مس به لیگ برتر را سد کردند.به همین راحتی.به همین سادگی که تصمیم بر آن شد که مس صعود نکند و پیش پایش سنگی بگذارند که هر چه قدر هم بخواهد برای پرش از روی آن ارتفاع بگیرد بازهم پایش به آن گیر کند و درد را با تمام وجودش حس کند و امشب همه در کرمان دردمندند.
یک بازی فوتبال آن‌هم در حساس‌ترین مرحله‌ی خود مثل صعود به لیگ بالاتر، بیشترین آرامش ممکن را می‌خواهد.آرامشی که برای هر دو تیم به شکلی عادلانه فراهم شود و موجب گردد که هر دو تیم در یک وضعیت نرمال به مصاف یکدیگر بروند.
این شرایط آرام را نهاد برگزاری آن مسابقه برقرار می‌کند و اتفاقا از آن‌جا که باید این مسابقه‌ی حساس در ایده‌آل ترین شرایط ممکن خود انجام شود و در زمین مسابقه و روی سکوها اتفاق تلخی رخ ندهد، وظیفه‌ی این نهاد است که با هر گونه تشویش برای این بازی مبارزه کند و آن را به سرعت در نطفه خفه کند.
اما حالا به شرایط پیش از بازی برگشت مس و استقلال خوزستان در کرمان نگاه کنیم و ببینیم افرادی که باید شرایط ایده‌آل برگزاری مسابقه را فراهم کنند به چه شکل رفتار می‌کنند.
بالاترین مرجع لیگ فوتبال کشور روز قبل از بازی حساس پلی‌آف در رابطه با تیم مس مصاحبه می‌کند و می‌گوید مشغول این هستند که فرآیند سقوط مس به لیگ دو را تدوین کنند!! و سازوکار آن را مشخص نمایند!!!! به این موضوع دقت داشته باشید که این حرف شب قبل از بازی برای تیمی طرح می‌شود که باید در حساس‌ترین بازی فصل خود به دیدار یک تیم از دسته‌ی بالاتر برود و در اوج استرس قرار دارد.
مقام رسمی فدراسیون در حالی این حرف را می‌زند که حتی مرجع قضایی همین فدراسیون تائید می‌کند که هنوز هیچ موضوعی برای تبانی تیم مس ثابت نشده است اما مقام محترم خیلی راحت، روز قبل از بازی این مصاحبه را انجام می‌دهد..آن‌هم به شتابان‌ترین شکل ممکن و به سرعت فراوان تا تاثیر خود را به موقع بگذارد. او حتی صبر هم نمی‌کند که حداقل این صحبت خود را بعد از بازی مطرح کند تا شبهه در رابطه با مصاحبه‌اش کمتر باشد.
اگر فردی مثل صادق درودگر این صحبت را می‌کرد شاید تاثیرش در تیم به گونه‌ی دیگری بود اما زمانی مقام رسمی فوتبال کشور این بحث را مطرح می‌کند آن‌هم شب قبل از بازی یعنی عملا مس را بابت صعود خود تهدید کرده است!
همین یعنی وصل کردن یک وزنه‌ی دویست کیلویی به پای بازیکنان تیمی که می‌خواهد حساس‌ترین بازی فصل خود را انجام دهد آن‌هم در شرایطی که در بازی رفت هم سرش به بدترین شکل ممکن بریده شده است و گل سالمش که می‌توانست سرنوشت چند ده ساله باشگاه را تغییر دهد به راحتی آب خوردن مردود شده است.
مقام رسمی فوتبال کشور به راحتی این حرف را می‌زند آن‌هم در شرایطی که همین نهاد باید اتهام طرح شده علیه مس را بررسی کند و با این اظهار نظر یعنی اینکه نهادی که قرار است بی‌طرف این مسئله را بررسی کند، به دنبال قصاص پیش از اثبات است و چگونگی برپا کردن حلقه‌ی دار را بررسی می‌کند!! آن‌هم برای جرمی که از اساس مورد تائید نیست!
این اتفاق البته تجربه‌ی موفقی در گذشته برای این افراد هم داشته است و درست شب قبل از بازی با گیتی‌پسند در اصفهان همین مقام مسئول در حالی که هجمه‌ها تازه علیه مس استارت خورده بود ناگهان در مصاحبه‌ای عجیب اعلام می‌کند که به تیم صنعتی لیگ یک مشکوک است تا مس در اصفهان و برابر گیتی‌پسند به سد بزرگی بخورد.
این را داشته باشید تا برسیم به صحبت دیگر مقام رسمی فوتبال کشور که رکن قضایی هم دارد و خیلی راحت عنوان می‌کند که اگر استقلال خوزستان به لیگ برتر صعود کند پرونده‌ی مربوط به مس بسته می‌شود و اگر مس به لیگ برتر بیاید این ماجرا ادامه پیدا می‌کند.این حرف در دل خود صدها پیام دارد و این یعنی اینکه برای رهایی فوتبال ایران از موضوع چالش‌برانگیز جدید، هرچه سریعتر مس کرمان را حذف کنید تا ماجرای اخیر و موضوعات طرح شده در آن خاتمه پیدا کند!
بهرحال کسی که با مسئله‌ی رخ داده در سازمان لیگ به دنبال زدن انگ تبانی به مس بود، دست برروی موضوعاتی گذاشته بود که می‌بایست هرچه زودتر ساکت شود و سکوت این ماجرای بیخ پیدا کرده فقط حذف تیم مس کرمان بود، و مرجع قضایی و اخلاقی فوتبال کشور با بیان این حرف به نوعی به تمام فوتبال ایران این ماموریت را می‌دهد که هرچه سریعتر مس را حذف کنید تا این ماجرا هم خاتمه پیدا کند!! و در این ماموریت، مردود اعلام کردن گل مس و یا مقدمه چینی برای برهم زدن هرچه بیشتر روان تیم مس، البته کارهای روتینی لقب می‌گیرد!
این صحبت‌ها همه تبعات دارد و تبعات آن یعنی گرفتن آرامش از یک تیم و به طور کلی گرفتن شکل منطقی یک بازی فوتبال…تیم مس سال قبل در فینال جام حذفی به تلخ‌ترین شکل ممکن شکست می‌خورد. در لیگ هم با درد زیاد به دسته‌ی یک سقوط می‌کند ولی حتی یک آشغال هم از سکوها به سمت زمین پرت نمی‌شود..اما همه دیدند که در بازی با استقلال خوزستان چه فاجعه‌ای روی سکوهای کرمان رخ داد و این قطعا دلیل دارد.
دلیل آن‌هم خیلی ساده است و آن چیزی نیست جز آنکه برای گرفتن آرامش از تیم مس، آرامش را از بازی گرفتند و در این شرایط شما باید منتظر دیدن هر اتفاقی برروی سکوهای ورزشگاه باشید همانطور که در تبریز آرامش را از هر دو تیم گرفتند و تبعاتش به هزارجا کشیده شد.
قرار نبود مس به لیگ برتر صعود کند و قرار بر این شد که مس قربانی ماجرایی شود که به جای برخورد با عوامل طرح اندازی آن، سر مسگر را ببرند و با بیان همه‌ی حرف‌هایی که نباید بیان می‌شد اما از سوی رسمی‌ترین مقامات فوتبال کشور، در حساس‌ترین شرایط یک تیم بیان شد تا صعود به لیگ برتر را برای مس به گروگان بگیرند…حالا در این شرایط تیمی که سه ماه مورد هجمه بوده است، باید در بازی آخر پلی‌اف خود از رسمی‌ترین مقامات مورد هجمه قرار بگیرد و قطعا در هیچ کجای دنیای فوتبال این مسئله عینیت ندارد.
سنگی که پیش پای صعود مس گذاشتند و آن را به پای بازیکنان مس بستند تا بدترین بازی اخیر خود را در جایی نمایش دهند که باید کامل‌ترین تیم ممکن می‌بودند، ما را چنان به زمین زد که صدای فریادمان تا آسمان هفتم بالا می‌رود….صدای ما خاموش شدنی نیست و به خوبی می‌دانیم نباید از هیچ مرجعی توقع داشته باشیم که به فریاد رسی ما برسد اما ما فریاد…فریاد…فریاد خود را تا خوده خدا بلند می‌کنیم تا در جای حق به این صدای ما فریاد رسی شود.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *