پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱:۳۴

گفت‌وگو با تهیه‌کننده «نقد شعر»
درخواست یک برنامه تلویزیونی از کارشناسان شعر
تهیه‌کننده برنامه «نقد شعر» اعلام کرد که در سری جدید این برنامه به سراغ پیشکسوتان حوزه شعر و شاعران بومی کشورمان می‌روند.
برنامه «نقد شعر» که مدتی است سری دومش راهی آنتن شبکه چهار سیما شده است، با اجرا و کارشناسی سعید بیابانکی، از منتقدان و شعرای معاصر جوان دعوت می‌کند تا هر بار درباره یک موضوع مشخص به بحث بپردازند. همچنین در طی این برنامه آیتم‌هایی مثل معرفی کتاب‌های شعر، سرکشی به محافل شعرخوانی جوانان و اخبار حوزه شعر پخش می‌شود.
کوروش انصاری درباره‌ی ساختار جدید برنامه «نقد شعر» توضیح داد: چارچوب کلی برنامه به روال سابق است، ولی تغییراتی در ساختار آن ایجاد کردیم؛ بخش‌هایی همچون شعر جوانان و اخبار را همچنان ادامه می‌دهیم، ولی سه کارشناس برنامه را به دو کارشناس تقلیل دادیم و به جای آن تعداد آیتم‌های ضبط شده‌ را بیشتر کردیم.
او معرفی جلسات شعر فرهنگسراها، پرداختن به اشعار بومی و سر زدن به پیشکسوتان شعر کشورمان را از دیگر بخش‌های سری جدید برنامه «نقد شعر» برشمرد و گفت: تلاش می‌کنیم در سری جدید به استان‌های مختلف برویم و با شعرای آن استان‌ها میزگردی برگزار کینم. در آیتم دیگری به سراغ پیشکسوتان حوزه شعر می‌رویم تا بتوانیم به نوعی احوال این روزهایشان را انعکاس دهیم.
تهیه‌کنند برنامه «نقد شعر» استقبال مخاطبان از سری اول این برنامه را خوب دانست و اظهار کرد: از کارشناسان و پیشکسوتان حوزه شعر تقاضا می‌کنم تا اگر پیشنهادی به این برنامه دارند و اگر کاستی وجود دارد حتماً به ما اطلاع دهند؛ چراکه ما نیاز به کمک پیشکسوتان داریم.
با وجود این که همواره در شبکه‌های مختلف تلویزیون برنامه‌هایی با حال و هوای شعر وجود داشته است، اما «نقد شعر» به تهیه‌کنندگی کوروش انصاری و اجرای سعید بیابانکی، اولین برنامه‌ای است که با حضور کارشناسان ادب فارسی به طور تخصصی و متمرکز به شعر معاصر می پردازد.

جزئیات جدیدی از بیمه نویسندگان و هنرمندان
حل مشکل بیمه هنرمندان
و نویسندگان
مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی از تداوم بیمه هنرمندان و خدمات دهی به این گروه خبر داد و گفت: بیمه هنرمندان ادامه خواهد یافت و محدودیتی برای پذیرش بیمه شدگان جدید نداریم.
سیروس نصیری با اشاره به این که اخیرا جلسه‌ای میان اداره کل امور فنی بیمه شدگان تامین اجتماعی و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر برگزار شد، اظهار کرد: موضوع بیمه نویسندگان، پدید‌آورندگان کتاب و هنرمندان و همچنین نحوه پرداخت بدهی معوق صندوق یاد شده به سازمان مورد بحث قرار گرفت و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.
وی افزود: صندوق هنرمندان مبلغی معادل 48 تا 50 میلیارد تومان به سازمن تامین اجتماعی بدهکار بود که با توافقات انجام شده، بنا شد ماهانه مبلغی را به ما عودت دهند و ظرف مدت 18 ماه بدهی خود را تسویه کنند.
مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی از تداوم بیمه هنرمندان و خدمات دهی به این گروه نیز خبر داد و گفت: بیمه هنرمندان ادامه خواهد یافت و پذیرفتیم که افراد جدید را نیز تحت پوشش بیمه ببریم. در واقع مشکلات حل و فصل شده و محدودیتی برای پذیرش بیمه شدگان جدید نداریم.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

هوای ۴ شهر خوزستان در وضعیت ناسالم تنفسی قرار گرفت

هوای ۴ شهر خوزستان در وضعیت ناسالم تنفسی قرار گرفت

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *